Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:Hiver nedpå en Frydenlund IPA mens Axel Rudi Pell skriker for full hals på anlegget. :thumleft Godt å slappe litt av etter arbeidsøktene på mopedhuset. :D
Vel fortjent =D> :thumleft Jeg nyter en iskald cola, muligens fulgt av en like duggfrisk Erdinger :-k Sylinder og topp er tilbake på Duccen!!! \:D/ \:D/ \:D/


Nå gjennstår bare resten
Det er godt å høre!! En Erdinger er aldri feil, jeg anbefaler at du drikker den opp. :thumleft Da er vel snart italieneren på vegen igjen?
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Andreas wrote: Ble det tett? :D
Det kan jeg ikke svare på, pga knott og mye tid brukt på andre nødvendigheter :-# :-#
Trondgv wrote: Det er godt å høre!! En Erdinger er aldri feil, jeg anbefaler at du drikker den opp. :thumleft Da er vel snart italieneren på vegen igjen?
Erdinger drikkes alltid opp [-X Vi krysser fingrene for det ja [-o< [-o< [-o<
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4548
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Sitter på campingen i Vittangi.
Har akkurat røyka ferdig en sigar. Dette holdt mygga vekk for en stakket stund. Nå er de tilbake i fullt monn, så for øyeblikket drikker jeg svensk "mellanøl" og turaquavit mens jeg klasker febrilsk rundt meg.
Lorden skulle vært her ;-)
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1630
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

Akkurat nå er jeg på en ferge, å kjører MC. Har ikke blitt like mye av det i år som i fjor, men de blir litt inn i mellom. Satser på noen grusveier før jeg skal innom et av jobben sine mange kontorer å hilse en siste gang på en kollega som går ut i pensjonistenes rekker.Image

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Sitter på Oseberg Sør og spiser is.. for dårlig vær for dykkerene å bade i, så da blir det venting.. [emoji16] Får god tid til å sjekke Finn i alle fall

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Når odelsgutten har det tungt stiller sjøla opp =D> Nå prøver vi sesongen på nytt 8)
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Suzy lekker ikke vann nei. :thumleft

Sitter og ser et hærlig tordenvær nærmer seg.
Og der kom første etterlenktede drypp. \:D/
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Palma »

Nå har jeg akkurat fått utbasunert min vrede over POSTNORD. Dekk bestilt den 21.6 kom til Oslo 03.07, ble sendt til Langhus dagen etter, så tilbake til Oslo den 5. Den 6. trillet dekket til SKEI, den 7. tilbake til Oslo, Så ble det en tur til Hamar og Mjøsterminalen den 9. Dama sa at jeg nå skulle få det på mandag!!!!!!!!!!!! Fordi nå hadde de telefonnummeret mitt!!!!!!!!!!! WTF sa jeg, dere hadde adressen hva i helvette gjorde dekket i SKEI?
Nei hu skjønte det da. Mne altså Dekkonline må merke dekk med telefonnummer i tillegg til adresse slik at Postnord får sjekka om folk er hjemme...
Jævla driiiit! :evil:
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Palma wrote:Nå har jeg akkurat fått utbasunert min vrede over POSTNORD. Dekk bestilt den 21.6 kom til Oslo 03.07, ble sendt til Langhus dagen etter, så tilbake til Oslo den 5. Den 6. trillet dekket til SKEI, den 7. tilbake til Oslo, Så ble det en tur til Hamar og Mjøsterminalen den 9. Dama sa at jeg nå skulle få det på mandag!!!!!!!!!!!! Fordi nå hadde de telefonnummeret mitt!!!!!!!!!!! WTF sa jeg, dere hadde adressen hva i helvette gjorde dekket i SKEI?
Nei hu skjønte det da. Mne altså Dekkonline må merke dekk med telefonnummer i tillegg til adresse slik at Postnord får sjekka om folk er hjemme...
Jævla driiiit! :evil:
Jeg fikk hentelapp på dekkene jeg bestilte i tidlig April denne uka, lappen var datert til 30.05, og dekkene fikk vi for en måned siden :lol: Postnord har virkelig ikke kontroll på noe som helst [-(
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Det med tlf nummer er bare tull de dekker seg bak.
På fraktseddel på pakka står tlf nr.
Jeg er også registrert på systemene til Postnor og appen deres. Ennå påsto idioten på kundesenteret at de ikke hadde tlf nr mitt.men han innrømte at når han sjekket listene sine så kom navn/nr opp. Tullingen la inn nr for sms når klart for henting/levering ennå presterte de å ikke sende mld.
Firmaet er ikke bare tragisk- det er latterlig
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Jeg kjenner jeg har behov for å slå et slag for de lokale dekkleverandørene i disse tider!! Nå har det vært konstant klagesang angående postnord det siste halve året. Ja kanskje tilogmed det siste året. Fortsatt velger folk å handle fra dekkonline og ikke bare det, dere klager over at dekkene ikke kommer i tide =D> =D>

OTC medlemskap gir like gode, eller bedre priser på utvalgte dekk hos norske leverandører. De fleste motorsykkelbutikker i dag har konkurransedykte priser og muligheten for å få lagt om på dagen. Nei gutter, jeg syns ikke synd på dere :plystre :erte
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Hadde ikke hørt om OTC, skylder på deg for det, Hansen :lol: :thumleft Helt klart interessant =D>
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

hva i h-----e er OTC?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9120
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

tshansen wrote:Jeg kjenner jeg har behov for å slå et slag for de lokale dekkleverandørene i disse tider!! Nå har det vært konstant klagesang angående postnord det siste halve året. Ja kanskje tilogmed det siste året. Fortsatt velger folk å handle fra dekkonline og ikke bare det, dere klager over at dekkene ikke kommer i tide =D> =D>

OTC medlemskap gir like gode, eller bedre priser på utvalgte dekk hos norske leverandører. De fleste motorsykkelbutikker i dag har konkurransedykte priser og muligheten for å få lagt om på dagen. Nei gutter, jeg syns ikke synd på dere :plystre :erte

Det kan se ut som om også jeg blir nødt å melde meg inn i denne særing-klubben (OTC) for dekkomlegging.


Eller: Slapp visst unna denne gangen også 8) Dekkmann leverte 35% til den hyggelige stemmen i telefonen alikavæl \:D/
Da blir det TKC70 bak og fortsatt bruk av Pirelli Scorpion Rally STR foran, som jeg tror kan bli en god-combo :thumleft


Jeg kan i samme slengen referere at Pirelli Scorpion Rally STR hadde sine ganske markante pluss og minussider, og jeg er ikke sikker på om jeg vil anbefale de som hverdagsdekk?
Fra 0-ca 3000 km støyet de noe helt for jævelig over 125 kmt (GPS).
Fra 150 kmt ble de ustabile/veivete (kan ha blitt noe forsterket av stor vindskjerm)?
Etter "innkjøringen" på 3000 fungerte de bra opp mot de 150 kmt.

Pga mønsteret var de ganske følsomme på langsgående ujevnheter i veibanen ved sving.

Det lille jeg har vært ute på løst underlag har føltes helt ok :thumleft


Jeg har nå kjørt ganske nøyaktig 9500 km på de.
Bakdekket er nedslitt, 1 mm mønster igjen på flata, men da har det vært mye autobahn/motorvei-kjøring [-X

Fordekket har masse mønster igjen og er slitt veldig jevnt, så det får sitte på en vending til ;-)
Godt mulig dette holder 1 bakdekk til :-k
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by freddy123 »

Slenger meg inn i rekken over pistnord klager, jeg skulle få dekkene mine 31.05 enda ikke sett snurten til de dekkene og de sa det samme til meg med tlf nr vitsen. Skulle kommet igår da, men ikke hørt noe enda jeg?

Får ringe de på mandag igjen og høre....

Kommer ikke til å bestille fra dekkonline igjen med mindre de skifter frakfrirma[emoji36]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Post Reply