Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
ashland wrote:Om disse fallemmene bare løser ut på bil og ikke mc og sykkler, da er det nok ikke fare for skade på mennesker

Hva med bilene? De skal tåle det mener produsenten, Men hva så om det kommer en bil og får skade på felg og/eller forstilling?
Hvem står da for å reparere skadene :-k Skal like å se kommune eller leverandør tar den regningen :evil:
Det blir vel som det er nå vil jeg tro ... om du skader bilen pga løse kumlokk o.l erstattes det normalt av veieier.
Det er jo en ordning som har fungert sånn nogenlunde greit i mange år.
Umm, nei.
Det var en sak i "TV2 hjelper deg" for noen år siden og hvor en person fikk ødelagt bilen sin (i Tromsø, nærmere bestemt på Tromsøbrua) hvor en av jernbøylene i brua, der det er slike "temperaturutvidelsessoner" hadde løsnet. Han slo hull i bunnpanna og "satans vegvesen" ville ikke erstatte. Iallefall ikke før TV2 hadde "tatt en prat med" det selvsamme veg(u)vesenet.

Når det er sagt; (og jeg trodde ikke det skulle komme fra mitt klaskatur) hvis du ødelegger bilen/felgene din/e for at du kjører "idiot" over slike nye typer fartshumper, så ja; til helvete, betal skadene selv! (Håper du har svindyre felger som ryker). Kjører du MC eller er pedalmafia, så er det felter på siden hvor du kjører utenom selve fallemmen. Iallefall der det er installert i Sverige.
Hvorfor sier jeg dette, som selv ikke akkurat er noen "Engel" på veien selv? Jo, for jeg mener ganske så forbanna bestemt at en skal holde 50 og lavere soner.
Såvidt jeg har forstått så skal de her fallemmene primært brukes i 30-soner og rundt skoler/barnehager. Håper faen meg at de her jævla overstressa småbarnsmødrene (nært barnehage/småskole er de mye verre enn fedrene) som skal rekke "alt" og hyler rundt i 60 imellom småbarn og ungdommer, helst når de skal parkere ungen (som, basert på moras oppførsel, sikkert er en snørrunge) inne i aulaen på skolen fordi prinsen/prinsessa skal slippe å nedverdige seg til å gå selv, knuser det som finnes av felger og klipper opp dekkene.
Ja, jeg har grunnlag for det siste utsagnet her. Før vi flytta til Latvia, bodde vi 200m fra en barnehage og 300m fra en småskole, og jeg observerte daglig ovenstående, både ved barnehage og ved skole.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by DrGreve »

Bikeridr wrote:
jhn wrote:
ashland wrote:Om disse fallemmene bare løser ut på bil og ikke mc og sykkler, da er det nok ikke fare for skade på mennesker

Hva med bilene? De skal tåle det mener produsenten, Men hva så om det kommer en bil og får skade på felg og/eller forstilling?
Hvem står da for å reparere skadene :-k Skal like å se kommune eller leverandør tar den regningen :evil:
Det blir vel som det er nå vil jeg tro ... om du skader bilen pga løse kumlokk o.l erstattes det normalt av veieier.
Det er jo en ordning som har fungert sånn nogenlunde greit i mange år.
Umm, nei.
Det var en sak i "TV2 hjelper deg" for noen år siden og hvor en person fikk ødelagt bilen sin (i Tromsø, nærmere bestemt på Tromsøbrua) hvor en av jernbøylene i brua, der det er slike "temperaturutvidelsessoner" hadde løsnet. Han slo hull i bunnpanna og "satans vegvesen" ville ikke erstatte. Iallefall ikke før TV2 hadde "tatt en prat med" det selvsamme veg(u)vesenet.

Når det er sagt; (og jeg trodde ikke det skulle komme fra mitt klaskatur) hvis du ødelegger bilen/felgene din/e for at du kjører "idiot" over slike nye typer fartshumper, så ja; til helvete, betal skadene selv! (Håper du har svindyre felger som ryker). Kjører du MC eller er pedalmafia, så er det felter på siden hvor du kjører utenom selve fallemmen. Iallefall der det er installert i Sverige.
Hvorfor sier jeg dette, som selv ikke akkurat er noen "Engel" på veien selv? Jo, for jeg mener ganske så forbanna bestemt at en skal holde 50 og lavere soner.
Såvidt jeg har forstått så skal de her fallemmene primært brukes i 30-soner og rundt skoler/barnehager. Håper faen meg at de her jævla overstressa småbarnsmødrene (nært barnehage/småskole er de mye verre enn fedrene) som skal rekke "alt" og hyler rundt i 60 imellom småbarn og ungdommer, helst når de skal parkere ungen (som, basert på moras oppførsel, sikkert er en snørrunge) inne i aulaen på skolen fordi prinsen/prinsessa skal slippe å nedverdige seg til å gå selv, knuser det som finnes av felger og klipper opp dekkene.
Ja, jeg har grunnlag for det siste utsagnet her. Før vi flytta til Latvia, bodde vi 200m fra en barnehage og 300m fra en småskole, og jeg observerte daglig ovenstående, både ved barnehage og ved skole.
:thumleft :thumleft
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jhn »

Bikeridr wrote:
jhn wrote:
ashland wrote:Om disse fallemmene bare løser ut på bil og ikke mc og sykkler, da er det nok ikke fare for skade på mennesker

Hva med bilene? De skal tåle det mener produsenten, Men hva så om det kommer en bil og får skade på felg og/eller forstilling?
Hvem står da for å reparere skadene :-k Skal like å se kommune eller leverandør tar den regningen :evil:
Det blir vel som det er nå vil jeg tro ... om du skader bilen pga løse kumlokk o.l erstattes det normalt av veieier.
Det er jo en ordning som har fungert sånn nogenlunde greit i mange år.
Umm, nei.
Det var en sak i "TV2 hjelper deg" for noen år siden og hvor en person fikk ødelagt bilen sin (i Tromsø, nærmere bestemt på Tromsøbrua) hvor en av jernbøylene i brua, der det er slike "temperaturutvidelsessoner" hadde løsnet. Han slo hull i bunnpanna og "satans vegvesen" ville ikke erstatte. Iallefall ikke før TV2 hadde "tatt en prat med" det selvsamme veg(u)vesenet.

Når det er sagt; (og jeg trodde ikke det skulle komme fra mitt klaskatur) hvis du ødelegger bilen/felgene din/e for at du kjører "idiot" over slike nye typer fartshumper, så ja; til helvete, betal skadene selv! (Håper du har svindyre felger som ryker). Kjører du MC eller er pedalmafia, så er det felter på siden hvor du kjører utenom selve fallemmen. Iallefall der det er installert i Sverige.
Hvorfor sier jeg dette, som selv ikke akkurat er noen "Engel" på veien selv? Jo, for jeg mener ganske så forbanna bestemt at en skal holde 50 og lavere soner.
Såvidt jeg har forstått så skal de her fallemmene primært brukes i 30-soner og rundt skoler/barnehager. Håper faen meg at de her jævla overstressa småbarnsmødrene (nært barnehage/småskole er de mye verre enn fedrene) som skal rekke "alt" og hyler rundt i 60 imellom småbarn og ungdommer, helst når de skal parkere ungen (som, basert på moras oppførsel, sikkert er en snørrunge) inne i aulaen på skolen fordi prinsen/prinsessa skal slippe å nedverdige seg til å gå selv, knuser det som finnes av felger og klipper opp dekkene.
Ja, jeg har grunnlag for det siste utsagnet her. Før vi flytta til Latvia, bodde vi 200m fra en barnehage og 300m fra en småskole, og jeg observerte daglig ovenstående, både ved barnehage og ved skole.
Legg merke til at jeg sa "sånn nogenlunde greit"
Systemfeil og enkeltpersoner som gjør en slapp jobb finner man overalt, absolutt overalt. Enkeltsaker er ikke egentlig bevis på at det ikke fungerer "nogenlunde greit. Jeg kjenner flere som har fått erstatning .... så det så.

100% enig i resten av det du sier :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Trondgv wrote:jeg fikk en skikkelig KOSETUR på en stålskjerm helt hjem. Sataaaan, neste gang går jeg hjem..
Hahaha, helvete så jeg flira av denne :lol: :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Toven »

tshansen wrote:
Trondgv wrote:jeg fikk en skikkelig KOSETUR på en stålskjerm helt hjem. Sataaaan, neste gang går jeg hjem..
Hahaha, helvete så jeg flira av denne :lol: :lol:
Fy faen :lol: :lol:
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Toven wrote:
tshansen wrote:
Trondgv wrote:jeg fikk en skikkelig KOSETUR på en stålskjerm helt hjem. Sataaaan, neste gang går jeg hjem..
Hahaha, helvete så jeg flira av denne :lol: :lol:
Fy faen :lol: :lol:
:lol :lol
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by freddy123 »

Hahaha[emoji23]

Fin avslutning på sesongen ja[emoji38]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Trondgv »

Ja det er hærlig. :lol: Satser på jeg får et nytt batteri på garantien. Det skal jo vare lengre enn halvannet år..
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Image
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

Lurer på hva de rette instanser sier om at et gammalt hus neri Dala rives uten noen som helst form for sikkerhetstiltak...
Asbest er det der...99 % sikker :!:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jhn »

intruder wrote:Lurer på hva de rette instanser sier om at et gammalt hus neri Dala rives uten noen som helst form for sikkerhetstiltak...
Asbest er det der...99 % sikker :!:
Om det er en mann som river sitt eget hus er det helt innafor. Da kan han ete all asbest uten at noen kan si noe på det.
Om det er et firma blir det noe helt annet. Da kan du ta kontakt med arb.tils. og arbeidet vil nok bli stoppet ganske kjapt ... sånn var det i allefall den gang jeg var i bransjen
User avatar
intruder
Posts: 4271
Joined: 03 May 2016 15:42
MC: 1993 Yamaha Virago 750
Location: Brumunddal
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by intruder »

jhn wrote:
intruder wrote:Lurer på hva de rette instanser sier om at et gammalt hus neri Dala rives uten noen som helst form for sikkerhetstiltak...
Asbest er det der...99 % sikker :!:
Om det er en mann som river sitt eget hus er det helt innafor. Da kan han ete all asbest uten at noen kan si noe på det.
Om det er et firma blir det noe helt annet. Da kan du ta kontakt med arb.tils. og arbeidet vil nok bli stoppet ganske kjapt ... sånn var det i allefall den gang jeg var i bransjen
Burde nevnt det prompte med en gang :
Huset er oppkjøpt av et firma som driver med å bygge og selge leiligheter , ligger helt uti gata så om noe er litt muffens går det også ut over forbipasserende...tungpustet i ettertid ? [-X
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jhn »

Hva jeg gjør? ... henger til tørk. Det er rett og slett gripende å se hva musikk gjør med folk.
Her er to vidt forskjellige låter, men de er like gripende ... for meg i alle fall.



User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
Ode to Joy, siste sats i Beethovens 9. er alltid en "höjdare".
Ifølge fruen er det visst slik at om man liker klassisk musikk som ungdom (jeg kjøpte Beethovens 5. på vinyl og fraktet den hjem på styret på mopeden (altså min 49cc store Suziku ER 50), så er man psykopat. Jfr "A Clockwork Orange". Nuvel, klassisk musikk har vært i min interesse siden jeg var 14 og fikk høre Tchaikovskijs 1812-overtyre (som jeg selvsagt har i en rekke formater). Deretter har det bare ballet på seg.

Ja, og så vil jeg gjerne får legge til en av mine favoritter da ;-)
[youtube][/youtube]
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Ja, hva skal man si... biten ramler på plass! Å jeg tror nok din fru har rett i sine uttalelser :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Post Reply