Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

Sånn som kidsa liker...

Herrejemini det tok mange forsøk å vinne en kamp solo :lol:

Image
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

Pause på jobb med en kaffe og litt "skjermtid".. venter forresten på datoen for innbydelsen til lansering av Indian FTR1200S hos Spinning wheels... :-k

https://www.indianmotorcycle.no/ftr-120 ... tr-1200-s/
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Epylypzon »

Brit Floyd Image

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Har meg litt velfortjent og sårt tiltrengte kontortid.
Gjemmekontor, selvsagt :thumleft


https://locatoweb.com/map/single/0521156124
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by tshansen »

Ser på ruter i Danmark, å de finnes det ikke mange av?? :-k :-k Tenkte å ta båten fra Bergen til Hirtshals også kjøre derfra til Malmø i løpet av neste års sesong. Men det finnes overhodet ingen ruter å "se til" gjennom Danmark? Noen som vet om noe? :-s
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Gulars
Posts: 103
Joined: 09 Nov 2015 11:59
MC: BMW R1200GS

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Gulars »

Glem Danmark! Danmark er drtikjedelig på mc. På den tiden båten bruker til Hirtshals kan du kjøre på masse gøy veier over fjellet og ned til Malmø.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Desmo »

Kjenner at å vaske gulvene mine er nok for i dag. Har luket gårdsplass et par dager nå, så da blir det slaraffenliv i dag. En gang samfunns-snylter, alltid samfunns-snylter..... :lol: :lol: :lol:
Image
Image
Image

Har ikke vært gjort siden før foreldrene mine vandret heden, og forrige Far Sjøl i Huset hadde råd og tid til å bruke den Roundup'en som var i salg rett etter århundreskiftet. Jeg? Niks. Heller 35% eddik og litt vann. Så grusen er godt og vel tilkjørt og kompakt.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by hakhap »

[youtube][/youtube]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by mekkern »

akkurat nå har jeg en liten pause ---fra oppsetting av underlag til utstyr.
Dreiebenk og fres..

og så venter jeg på onsdagen...den vil nok avgjøre om det går en del kroner på ny skrævarokk... :-k
JK95
Posts: 3557
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Akkurat nå er jeg ned noen kompiser på vei til Mo i Rana for å hente ambulanse :lol:
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jhn »

Jeg leste akkurat om den nye Multistradaen at den har "over 400 ulike innstillinger du kan gjøre på sykkelen når du dypdykker i systemene. Du kan virkelig spesialtilpasse Multistradaen etter nettopp dine egne ønskemål."
400, intet mindre altså :shock: . Man må vel ha ganske så gjennomtenkte og spesifikke ønskemål for nyttegjøre seg av disse. Det høres jo ganske knotete ut. Da lurer jeg på hvor ofte man ser behov for å bytte på instillingene, og hvilke instillinger er det man oftest man bytter på? Det må jo gå en mannsalder eller to før man funnet sine 3-4 favorittoppsett.
Hva er det jeg går glipp av med min analoge og manuelle mc?
Jeg husker da Benelli kom med TNT 1130?, med "regnværsknapp" som bike kalte det ... tjaa, tenkte jeg, det kan være greit å ha om man har dårlig impulskontroll, men langt fra nødvendig for de aller fleste. Jeg innbiller meg at de var veldig tidlig ute med den slags.
User avatar
Ambro
Posts: 453
Joined: 07 Oct 2015 08:57
MC: BMW K1600GT -22
Suzuki DR 650 RSE -94

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Ambro »

jhn wrote:Jeg leste akkurat om den nye Multistradaen at den har "over 400 ulike innstillinger du kan gjøre på sykkelen når du dypdykker i systemene. Du kan virkelig spesialtilpasse Multistradaen etter nettopp dine egne ønskemål."
400, intet mindre altså :shock: . Man må vel ha ganske så gjennomtenkte og spesifikke ønskemål for nyttegjøre seg av disse. Det høres jo ganske knotete ut. Da lurer jeg på hvor ofte man ser behov for å bytte på instillingene, og hvilke instillinger er det man oftest man bytter på? Det må jo gå en mannsalder eller to før man funnet sine 3-4 favorittoppsett.
Hva er det jeg går glipp av med min analoge og manuelle mc?
Jeg husker da Benelli kom med TNT 1130?, med "regnværsknapp" som bike kalte det ... tjaa, tenkte jeg, det kan være greit å ha om man har dårlig impulskontroll, men langt fra nødvendig for de aller fleste. Jeg innbiller meg at de var veldig tidlig ute med den slags.
Tja, om en teller alle mulige posisjoner på hver innstilling som en ulik innstilling så kommer du sikkert til et slikt tall.
Kort oversikt over hva som finnes.
4 modus. Sport - Touring - Urban - Enduro
Hver av disse har 4 last oppsett for fjæring og dempere, fører med og uten bagasje, fører med passasjer med og uten bagasje. Mens en kjører har en med andre ord 16 teoretiske modus å velge mellom (jeg bruker 2-3).
Kompresjon foran og bak har 5 forskjellige valg, hardest-hard-vanlig-mykere-mykest.
Og preload bak kan settes fra 1-24.
Motor kan settes i lav-medium-høy effekt.
ABS, Wheelie Control og TC kan justeres i 9 nivåer, Q/S av/på. Kommer ikke på stort mer en kan justere på. Litt usikker hvor de får 400 fra. :-k
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3183
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Kant1 »

Akkurat no..
venter jeg på at Junior skal dukke opp med nøkler til sin første leilighet, for nå skal han flytte ut på ånkli.
Om en stund.
For først må må vel opphavet hjelpe til med opp-pussing av bad og kjøkken, høres det ut for.
Kan ikke tro at dette har noen positiv effekt på MINE bank-konti, hverken på kort eller lengre sikt. :roll:

Men jeg får være takknemlig for at han kjøper bolig UTENFOR mc-sesongen ;-) Utrolig takknemlig faktisk =D>
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Andreas »

jhn wrote:Jeg leste akkurat om den nye Multistradaen at den har "over 400 ulike innstillinger du kan gjøre på sykkelen når du dypdykker i systemene. Du kan virkelig spesialtilpasse Multistradaen etter nettopp dine egne ønskemål."
400, intet mindre altså :shock: . Man må vel ha ganske så gjennomtenkte og spesifikke ønskemål for nyttegjøre seg av disse. Det høres jo ganske knotete ut. Da lurer jeg på hvor ofte man ser behov for å bytte på instillingene, og hvilke instillinger er det man oftest man bytter på? Det må jo gå en mannsalder eller to før man funnet sine 3-4 favorittoppsett.
Hva er det jeg går glipp av med min analoge og manuelle mc?
Jeg husker da Benelli kom med TNT 1130?, med "regnværsknapp" som bike kalte det ... tjaa, tenkte jeg, det kan være greit å ha om man har dårlig impulskontroll, men langt fra nødvendig for de aller fleste. Jeg innbiller meg at de var veldig tidlig ute med den slags.
Men det kuleste er at du nå kan justere Multistradaen med en App :thumleft :lol:
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JRO »

Sitter på verandaen på Tenerife, ca. 25 grader nå. Image


Sent from my iPad using Tapatalk
Post Reply