Hva gjør du akkurat nå?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by DrGreve »

RuneMC wrote:
mekkern wrote:Er det ikke "sykt barn" da? er jo bare snaut året gammel...... ;-)
1 år og 4 måneder - hentet jo "babyen" i April ifjor :)

Koblet fra batteriet en 15 min tid og sprayet litt WD-40 inn både startknapp og D-S N knapp.
Ingen forskjell av det. Om det evt er noen vakuum-slange eller pakninger eller annet er ikke mulig å si utifra det lille jeg ser når jeg kikker innunder tanken.

Rullet den ut av garasjen og kjørte den på tomgang til motoren ble varm. Turtallet roet seg noe da, nok til at jeg får den i gir.
Vel i Drive så er nok turtallet fortsatt litt høyere enn det bør være for den beveger seg da sakte framover - dvs samme som om jeg ellers gir litt gass, og jeg må putte den i nøytral for å i det hele tatt kunne gå med den bakover.

Uansett virker det da som om jeg skal få den til verksted for egen maskin, så da blir det bare å høre om første ledige time.
Virker som om at en temperatursensor på air intake gir feil verdier, den går med "choke" selv når den er varm?
User avatar
RuneMC
Posts: 2039
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by RuneMC »

@DrGreve - ikke greit å si. Absolutt en mulighet, men isåfall skuffet over en temp sensor som feiler så fort... Honda Shop Manual lister både lekkasje, IACV og diverse muligheter. Felles for alle er at de krever demontering av det meste for å komme til, pluss evt spesialutstyr og reservedeler - så satser nok på å levere den på tidlig 48K service (har gått 45350 nå). Har ikke samme mulighet jeg hadde tidligere til å boltre meg i privat garasje hvor deler kunne legges systematisk utover gulvet. Nå er det fellesgarasje med biloppstillingsplasser... :roll:
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4564
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

Akkurat kommet hjem og nyter en pils med sigar på patio'en. Jeg har selskap også.. 8)
Image
Hånden min såvidt i bildet for sammenlikning :)
knutk
Posts: 2377
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by knutk »

DrGreve wrote: Virker som om at en temperatursensor på air intake gir feil verdier, den går med "choke" selv når den er varm?
Kan støv/dritt på sensor være en mulighet? Om en sensor feiler blir det ofte total- feil, dvs kortslutning eller brudd, og begge alternativ trigger feilmelding. Om man kjører mye på feks. støvete veier kan det jo tenkes at sensor pakkes inn i en støv/dritt-kappe. Det vil resultere i at sensoren reagerer senere. Men nå vet jeg ikke hvordan dette er gjort på AT, så dette var bare en tanke som slo meg på generelt grunnlag.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by jhn »

Bikeridr wrote:Akkurat kommet hjem og nyter en pils med sigar på patio'en. Jeg har selskap også.. 8)
Image
Hånden min såvidt i bildet for sammenlikning :)
Knott e sinnsykt irriteranes .... ta strupetak på jæveln, og kvæl han
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4564
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Bikeridr »

jhn wrote:
Bikeridr wrote:Akkurat kommet hjem og nyter en pils med sigar på patio'en. Jeg har selskap også.. 8)
[imghttp://kristensen.priv.no/Forumbilder/Veps.jpg/img]
Hånden min såvidt i bildet for sammenlikning :)
Knott e sinnsykt irriteranes .... ta strupetak på jæveln, og kvæl han
Hah, neida - denne er rolig og snill. Bruker å la de få sukkervann nå og da og de belønner oss med frodig hage :D

Geithams
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by HeleneFS »

Skriver salgsannonse :-#

Denne sesongen gikk over all forventning, å få meg mc miljø i Oslo var fort gjort, så nå er det på tide å kjøpe det jeg EGENTLIG har lyst på: mer plastikk!!! :redface

Kjenner også at nakensykkel er såpass ukomfotabelt på motorvei når jeg bikker 100 at jeg gledelig bytter den ut mot mer kåper nå.
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

HeleneFS wrote:Skriver salgsannonse :-#

Denne sesongen gikk over all forventning, å få meg mc miljø i Oslo var fort gjort, så nå er det på tide å kjøpe det jeg EGENTLIG har lyst på: mer plastikk!!! :redface

Kjenner også at nakensykkel er såpass ukomfotabelt på motorvei når jeg bikker 100 at jeg gledelig bytter den ut mot mer kåper nå.
Liker :thumleft Kan pent anbefale den påkledde tvillingen til den du har nå, savner den jeg hadde den dag i dag :-#
User avatar
HeleneFS
Posts: 110
Joined: 24 Apr 2017 20:24
MC: Suzuki GSR 600
Location: Oslo/Akershus

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by HeleneFS »

JK95 wrote:
HeleneFS wrote:Skriver salgsannonse :-#

Denne sesongen gikk over all forventning, å få meg mc miljø i Oslo var fort gjort, så nå er det på tide å kjøpe det jeg EGENTLIG har lyst på: mer plastikk!!! :redface

Kjenner også at nakensykkel er såpass ukomfotabelt på motorvei når jeg bikker 100 at jeg gledelig bytter den ut mot mer kåper nå.
Liker :thumleft Kan pent anbefale den påkledde tvillingen til den du har nå, savner den jeg hadde den dag i dag :-#
Ja, det er den jeg ser på \:D/ \:D/ men har ikke bestemt meg 100% enda. Må øke innkjøpskapitalen ila vinteren, så får vi se hva jeg kjøper til våren :)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by JK95 »

Høres bra ut :thumleft
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9154
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Smiler fra øre til øre :D
Nyss fått melding om at sykkelen er ferdig =D>
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Tommas »

ojda wrote:Smiler fra øre til øre :D
Nyss fått melding om at sykkelen er ferdig =D>
:thumleft =D> :lol:
User avatar
kvase
Posts: 4051
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by kvase »

Har da vært i nokk en trist begravelse å nyter nå en kopp kaffe for å få tankene på rett kjør
MC etterpå
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1639
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by Spiritofwinter »

I går var jeg atter en gang med legen angående hender som ikke fungerer som de skal, nå har jeg fått henvisning til Fysioterapaut og trussel om 6-8 uker sykemelding. I tillegg uttalte han at til tross for mine følelser om at MC tur hjelper på, så er nok ikke det helt riktig (kom frem at han kjører KTM ADV selv og viste hvordan det påvirket), så anbefaling om å ikkje kjøre mer enn høyest nødvendig fremover.

Men det var i går, i dag og akkurat nå har jeg og fruen vert på familievernkontoret hvor han vi var i samtale med konkluderte med at vårt forhold ikke er noe som kommer til å overleve. Så da starter faenskapet med megling, seperasjon, salg av bolig, deling av innbo, avtale om unger osv osv osv osv. Tidligere nevnte familietragedie er komplett.

Det skal sies at ting ikke har vert helt bra mellom meg og fruen siste tiden, og det er ikke relatert til MC kjøring.

Vet at alt blir bra etter hvert og at livet går videre, men det føles ikke helt slik nå for min del, å så kan jeg faen ikke kjøre MC heller :(


Så om noen kjenner en singel frøken som har MC interesse og som kunne tenke seg å bo på Sunnmøre så skrik ut.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9154
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva gjør du akkurat nå?

Post by ojda »

Spiritofwinter wrote:I går var jeg atter en gang med legen angående hender som ikke fungerer som de skal, nå har jeg fått henvisning til Fysioterapaut og trussel om 6-8 uker sykemelding. I tillegg uttalte han at til tross for mine følelser om at MC tur hjelper på, så er nok ikke det helt riktig (kom frem at han kjører KTM ADV selv og viste hvordan det påvirket), så anbefaling om å ikkje kjøre mer enn høyest nødvendig fremover.

Men det var i går, i dag og akkurat nå har jeg og fruen vert på familievernkontoret hvor han vi var i samtale med konkluderte med at vårt forhold ikke er noe som kommer til å overleve. Så da starter faenskapet med megling, seperasjon, salg av bolig, deling av innbo, avtale om unger osv osv osv osv. Tidligere nevnte familietragedie er komplett.

Det skal sies at ting ikke har vert helt bra mellom meg og fruen siste tiden, og det er ikke relatert til MC kjøring.

Vet at alt blir bra etter hvert og at livet går videre, men det føles ikke helt slik nå for min del, å så kan jeg faen ikke kjøre MC heller :(


Så om noen kjenner en singel frøken som har MC interesse og som kunne tenke seg å bo på Sunnmøre så skrik ut.

Dritt å høre at jeg gjettet riktig (i mitt hode) om familietragedien :( Er liksom ikke noe kult å skryte av at jeg hadde rett da [-(
Kvinnfolk for export har jeg desverre ikke, så ikke noe hjelp der heller :-k Nei du får vist greie deg som best du kan selv :? Ting ordner seg nok :thumleft

Med begrenset mc-kjøring, får du heller dyrke øl-interessen. Men med litt "måte" da :lol:

Sikker på at du ikke føler deg så kokky nå, så da ønsker jeg deg god bedring, på alle plan :thumleft


Vent litt :-k Vi har jo ei på forumet som skårer på alle ønskene dine :shock: :lol:
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Post Reply