Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Toalmar
Posts: 189
Joined: 26 Jul 2013 08:40

Re: Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Post by Toalmar »

Locatoweb appen ser ut til å være ubrukelig for meg hvis jeg vil gjøre som før, nemlig høre på radio samtidig med at jeg kjører. Jeg har som sagt Schuberth sin originale krave på min C3 hjelm, denne har innebygget FM radio. Denne brukes mye da jeg trive med å høre radio.
Nå viser det seg at Locatoweb appen gjør telefon aktiv når appen er i bruk og da slår selvsagt radioen ut.
Det ble den nedturen faktisk. Så da blir valget mellom FM radio eller Locatoweb app.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Post by voodoodoo »

Hæ?
Jeg har kjørt noen mil med locato men aldri opplevd at den tuller med intercom.
Ios eller Android?


Sent from my iPhone using Tapatalk
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Post by Flanker »

På iOS kan jeg ihvertfall kjøre strømning via Tidal eller lydbok samtidig, uten noen problemer.

Men må skjønner jeg ikke helt hva du mener, Toalmar. Hører du på radio via FM mottaker integrert i intercomen, eller strømmer du radio via telefonen? Det første skjønner ikke jeg hvordan skal kunne påvirke Locatoweb...
Toalmar
Posts: 189
Joined: 26 Jul 2013 08:40

Re: Tips til app for

Post by Toalmar »

voodoodoo wrote:Hæ?
Jeg har kjørt noen mil med locato men aldri opplevd at den tuller med intercom.
Ios eller Android?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Den tuller ikke med intercom ei heller IOS, men radioen blir bare borte.
Toalmar
Posts: 189
Joined: 26 Jul 2013 08:40

Re: Tips til app for

Post by Toalmar »

Flanker wrote:På iOS kan jeg ihvertfall kjøre strømning via Tidal eller lydbok samtidig, uten noen problemer.

Men må skjønner jeg ikke helt hva du mener, Toalmar. Hører du på radio via FM mottaker integrert i intercomen, eller strømmer du radio via telefonen? Det første skjønner ikke jeg hvordan skal kunne påvirke Locatoweb...
Hører radio via Schuberth sin krave ja, denne er uavhengig av telefonen faktisk. Hvis telefon ikke er koblet mot schuberth så er radioen helt fin. Hvis radioen står på og telefon er koblet mot hjelmens intercom så kobler radioen ut når jeg f.eks får en inngående samtale.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Post by hakhap »

Toalmar wrote:
hakhap wrote:Virker som min Samsung Galaxy S5 og lider av det LordShaft rapportert med å tape signalet, jeg tracket min tur til sør sverige igår for familien skulle følge meg og frem til Tanum gikk den fint etter det oppdaterte den i prinsipp bare når jeg stoppet, som kan sees på bilden
Kan dette har noe med ditt abb. og bruk av datamengde i utlandet å gjøre kanskje?
Nei det tror jeg ikke da fb, mail ol virket helt fint ved pauser. men jeg ble oppring rett etter tanum og det var der den stoppe tracke riktig så kan være loca ikke fikk tilbake server koblingen eller noe
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
Toalmar
Posts: 189
Joined: 26 Jul 2013 08:40

Re: Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Post by Toalmar »

Gjorde akkurat en test nå. Radio på, aktiverte Locatoweb, radio kom tilbake og ble så borte. ventet en god stund, helt stille. tok så ringe inn til min mobil fra en annen telefon, anropet aktiverte telefonen, anropet ble stoppet uten at jeg tok det, plutselig kom radioen tilbake og virket så helt til Tracking ble slått av. Hmmmm her må det sjekkes litt nærmere ja.
Uansett så virker i hvertf all radioen sammen med appen, Gudskjelov
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Post by Flanker »

Høres virkelig pussig ut... Android?
Toalmar
Posts: 189
Joined: 26 Jul 2013 08:40

Re: Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Post by Toalmar »

Flanker wrote:Høres virkelig pussig ut... Android?
IOS faktisk
IvanB77
Posts: 19
Joined: 17 Apr 2016 22:34
MC: Honda CB600F 1999mod

Re: Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Post by IvanB77 »

Bruker "EatSleepRIDE", ikke så mange nordmenn på den og har nettopp begynt å bruke den, virker bra men må prøve Locatoweb, er vell Norsk og vi støtter Norskt


Sent from my iPad using Tapatalk
Toalmar
Posts: 189
Joined: 26 Jul 2013 08:40

Re: Tips til app for "tracking av kjøreturer"

Post by Toalmar »

IvanB77 wrote:Bruker "EatSleepRIDE", ikke så mange nordmenn på den og har nettopp begynt å bruke den, virker bra men må prøve Locatoweb, er vell Norsk og vi støtter Norskt


Sent from my iPad using Tapatalk
Har begynt med Locatoweb sin versjon og den funker som gull


Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply