Page 11 of 12

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 16 Mar 2017 17:12
by Bikeridr
Jeg har montert på en slik "Givi-ring" på tanken og prøvesittet med min nye tankveske. Frank Thomas magnetveske er vel godt og vel pensjonert nå, tenker jeg :)

Ja og så snublet jeg over en "review" på nettet om sykkelen min da jeg skulle vise motormannen ombord hvilken sykkel jeg hadde. Da jeg kom i skade for å lese at jeg kunne justere styret litt i lengderetningen måtte jeg jo også laste ned brukermanualen og finne ut hvordan. Der sto det "kontakt service verksted". Oversatt betyr jo det "Sjekk opp How-To på Youtube" :thumleft

Etter å ha funnet ut at det var det svimlende antall av fire -4- bolter og to -2- muttere å løsne for så å bytte "hakk" på holkene samt trekke til med moment (oppgitt i YT-vid'n) var jo saken grei. Hele seansen tok ca 13 minutter inkludert finne frem og rydde vekk verktøy \:D/

En kjapp prøvetur på rundt 3 mil i dag og jeg kan konstantere at selv åtte -8- små millimetre nærmere meg gjorde underverker for sittestilling og komfortposisjon bak styret. For de av dere "effjåddere" der ute med korte armer; dette anbefales sterkt.

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 16 Mar 2017 18:51
by voodoodoo
I dag har jeg satt på vedlikeholdslading for fjerde og forhåpentligvis siste gang før sesongstart. Nå skal den få stå og putre et par dager før sykkelen skal startes og kjøres varm for å sjekke at allt sviver som det skal før det er tid for vårslepp :thumleft

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 16 Mar 2017 22:09
by hakhap
Idag ble sykkelen levert hjem igjen etter å ha fått installert V4MP


[youtube][/youtube]

Skal bli artig å koble telefon til sykkelen når jeg kommer hjem fra Bergen.

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 19 Mar 2017 16:03
by DrGreve
Jeg har fremdeles ikke gjort en dritt med motorsykkelen men det er jo ikke noe problem når andre gjør jobben :)
@bikeridr rapporterte at det var kommet noen oljedråper under sykkelen 10-15 cm foran oljepluggen og siden sykkelen har stått i ro siden februar ble vi enige om at det kunne bare være en ting og det var at oljefilteret ikke var skrudd ordentlig til.
Bikeridr strammet til og fikk 90 grader med stramming og etter min erfaring er det nok til at det lekker litt.
Deilig å ha hjelp og deilig å få fjernet bekymringer :thumleft

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 19 Mar 2017 16:25
by Bikeridr
Hva jeg har gjort med *egen* sykkel, er å vaske den. Klar for ny sesong (selv om jeg har tyvstartet).
Image

Hva jeg har gjort med *andre* sine sykler, der har Greven kommet meg i forkjøpet, men ja. Jeg skrudde av hundre millioner skruer og fjernet venstre kåpeside og strammet opp oljefilteret som bare var ønsket på plass :) (Samt skrudd på plass venstre kåpeside igjen med de samme hundre millioner skruer).

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 26 Mar 2017 14:49
by Amaliuhuu
Skulle egentlig bytte blinklyset som var knekt, men etter å fjernet all elektriker teipen tok jeg avgjørelse om at vi limer først det gamle også ser vi hvor lenge det holder [emoji16] Image

Måtte lade batteriet, så jeg har strøm til å få kjørt sykkelen utav vinterlagring hos mamma og pappa. Gleder meg til å få den hjem til meg selv!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 26 Mar 2017 17:41
by hakhap
Idag kjørte jeg sesongstart med sykkelen:)

misspelled with auto correct

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 07 Aug 2018 23:12
by Epylypzon
Vasket 1200, henta deler og begynt å skru sammen igjen 800n. Ooog. Tørka litt camping utstyr ImageImageImageImageImageImageImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 10 Aug 2018 16:25
by mekkern
Jaja....driter i det.

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 10 Aug 2018 16:29
by kvase
Slik innmat vaskemaskin tromler ligner på det du har rundt potta der ?
:-k

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 21 Aug 2018 21:39
by Epylypzon
Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.

Tømte av 13.2 liter + det som rant ut når jeg skrudde av pumpa. Sikkert nærmere 14 liter.

Hadde kjørt 105km idet den drukna. Dvs 5 liter. Det blir totalt 19 liter og tanken er på 16 [emoji14] så også veldig forskjell i farge på de siste 2.7 literne som ble tappa av. (brukte bøtte på 3.5 liter).

Så nå er tanken to og rengjort.

Dyser er flusha.

Da er det bare å få tak i nytt filter og sil.
Filter er ikke en reservedel hos bmw...... Så dette må jeg få tak i en annen plass.
ImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 21 Aug 2018 23:24
by knutk
Epylypzon wrote:Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 22 Aug 2018 11:02
by Epylypzon
knutk wrote:
Epylypzon wrote:Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?
Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 22 Aug 2018 11:58
by knutk
Epylypzon wrote:
knutk wrote:
Epylypzon wrote:Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?
Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.

Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Posted: 22 Aug 2018 12:06
by Epylypzon
knutk wrote:
Epylypzon wrote:
knutk wrote:
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?
Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.

Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.
Som du sier, støv kan gjøre at den går tungt. Selv om jeg blåser i den og den åpner er det ikke sikkert det er nok vakum.
Du skriver som om jeg aldri skulle ha tatt i denne sykkelen :D :D \:D/ \:D/