MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 17 des 2018 21:37

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 167 innlegg ]  Gå til side Forrige 18 9 10 11 12 Neste
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 16 mar 2017 17:12 
Offline
Geocache General
Brukeravatar

Registrert: 08 okt 2015 09:28
Innlegg: 2147
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
Jeg har montert på en slik "Givi-ring" på tanken og prøvesittet med min nye tankveske. Frank Thomas magnetveske er vel godt og vel pensjonert nå, tenker jeg :)

Ja og så snublet jeg over en "review" på nettet om sykkelen min da jeg skulle vise motormannen ombord hvilken sykkel jeg hadde. Da jeg kom i skade for å lese at jeg kunne justere styret litt i lengderetningen måtte jeg jo også laste ned brukermanualen og finne ut hvordan. Der sto det "kontakt service verksted". Oversatt betyr jo det "Sjekk opp How-To på Youtube" :thumleft

Etter å ha funnet ut at det var det svimlende antall av fire -4- bolter og to -2- muttere å løsne for så å bytte "hakk" på holkene samt trekke til med moment (oppgitt i YT-vid'n) var jo saken grei. Hele seansen tok ca 13 minutter inkludert finne frem og rydde vekk verktøy \:D/

En kjapp prøvetur på rundt 3 mil i dag og jeg kan konstantere at selv åtte -8- små millimetre nærmere meg gjorde underverker for sittestilling og komfortposisjon bak styret. For de av dere "effjåddere" der ute med korte armer; dette anbefales sterkt.

_________________
--
Bikeridr


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 mar 2017 18:51 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 30 okt 2015 21:50
Innlegg: 367
MC: Suzuki Hayabusa K3
I dag har jeg satt på vedlikeholdslading for fjerde og forhåpentligvis siste gang før sesongstart. Nå skal den få stå og putre et par dager før sykkelen skal startes og kjøres varm for å sjekke at allt sviver som det skal før det er tid for vårslepp :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 16 mar 2017 22:09 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 06:50
Innlegg: 2463
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud
Idag ble sykkelen levert hjem igjen etter å ha fått installert V4MP




Skal bli artig å koble telefon til sykkelen når jeg kommer hjem fra Bergen.

_________________
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 19 mar 2017 16:03 
Online
Moderator
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 12:48
Innlegg: 1827
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Sted: Mo i Rana
Jeg har fremdeles ikke gjort en dritt med motorsykkelen men det er jo ikke noe problem når andre gjør jobben :)
@bikeridr rapporterte at det var kommet noen oljedråper under sykkelen 10-15 cm foran oljepluggen og siden sykkelen har stått i ro siden februar ble vi enige om at det kunne bare være en ting og det var at oljefilteret ikke var skrudd ordentlig til.
Bikeridr strammet til og fikk 90 grader med stramming og etter min erfaring er det nok til at det lekker litt.
Deilig å ha hjelp og deilig å få fjernet bekymringer :thumleft


Toppen
   
Legg innLagt inn: 19 mar 2017 16:25 
Offline
Geocache General
Brukeravatar

Registrert: 08 okt 2015 09:28
Innlegg: 2147
MC: '11 Yamaha FJR 1300A
Sted: Babīte
Hva jeg har gjort med *egen* sykkel, er å vaske den. Klar for ny sesong (selv om jeg har tyvstartet).
Bilde

Hva jeg har gjort med *andre* sine sykler, der har Greven kommet meg i forkjøpet, men ja. Jeg skrudde av hundre millioner skruer og fjernet venstre kåpeside og strammet opp oljefilteret som bare var ønsket på plass :) (Samt skrudd på plass venstre kåpeside igjen med de samme hundre millioner skruer).

_________________
--
Bikeridr


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 mar 2017 14:49 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 18 jan 2016 21:48
Innlegg: 103
MC: Honda CBF500
Skulle egentlig bytte blinklyset som var knekt, men etter å fjernet all elektriker teipen tok jeg avgjørelse om at vi limer først det gamle også ser vi hvor lenge det holder Bilde

Måtte lade batteriet, så jeg har strøm til å få kjørt sykkelen utav vinterlagring hos mamma og pappa. Gleder meg til å få den hjem til meg selv!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Det er lettere å be om tilgivelse, enn tilattelse :twisted:


Toppen
   
Legg innLagt inn: 26 mar 2017 17:41 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 06 okt 2015 06:50
Innlegg: 2463
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud
Idag kjørte jeg sesongstart med sykkelen:)

misspelled with auto correct

_________________
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde


Toppen
   
Legg innLagt inn: 07 aug 2018 23:12 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1053
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Vasket 1200, henta deler og begynt å skru sammen igjen 800n. Ooog. Tørka litt camping utstyr BildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBildeBilde

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 10 aug 2018 16:25 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 22 jan 2007 11:05
Innlegg: 3201
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Jaja....driter i det.


Sist redigert av mekkern den 12 aug 2018 23:57, redigert 1 gang totalt.

Toppen
   
Legg innLagt inn: 10 aug 2018 16:29 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 04 okt 2016 10:43
Innlegg: 1446
MC: Dyslektiker
KTM 1090 ADV-R
Arendal/Hedmark/Romerike
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Slik innmat vaskemaskin tromler ligner på det du har rundt potta der ?
:-k

_________________
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com/user/kvase


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 aug 2018 21:39 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1053
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.

Tømte av 13.2 liter + det som rant ut når jeg skrudde av pumpa. Sikkert nærmere 14 liter.

Hadde kjørt 105km idet den drukna. Dvs 5 liter. Det blir totalt 19 liter og tanken er på 16 så også veldig forskjell i farge på de siste 2.7 literne som ble tappa av. (brukte bøtte på 3.5 liter).

Så nå er tanken to og rengjort.

Dyser er flusha.

Da er det bare å få tak i nytt filter og sil.
Filter er ikke en reservedel hos bmw...... Så dette må jeg få tak i en annen plass.
BildeBildeBilde

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Toppen
   
Legg innLagt inn: 21 aug 2018 23:24 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1267
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.


Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?


Toppen
   
Legg innLagt inn: 22 aug 2018 11:02 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1053
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
knutk skrev:
Epylypzon skrev:
Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.


Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?


Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 22 aug 2018 11:58 
Offline

Registrert: 15 jul 2009 07:56
Innlegg: 1267
MC: BMW R1200GSA, F800GS, R90S
Epylypzon skrev:
knutk skrev:
Epylypzon skrev:
Litt videre service etter drukning.

Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.


Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?


Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.


Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.

Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 22 aug 2018 12:06 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 14 okt 2015 09:32
Innlegg: 1053
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
knutk skrev:
Epylypzon skrev:
knutk skrev:

Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?


Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.


Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.

Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.


Som du sier, støv kan gjøre at den går tungt. Selv om jeg blåser i den og den åpner er det ikke sikkert det er nok vakum.
Du skriver som om jeg aldri skulle ha tatt i denne sykkelen :D :D \:D/ \:D/


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 167 innlegg ]  Gå til side Forrige 18 9 10 11 12 Neste

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
cron
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner