Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4560
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Jeg har montert på en slik "Givi-ring" på tanken og prøvesittet med min nye tankveske. Frank Thomas magnetveske er vel godt og vel pensjonert nå, tenker jeg
Ja og så snublet jeg over en "review" på nettet om sykkelen min da jeg skulle vise motormannen ombord hvilken sykkel jeg hadde. Da jeg kom i skade for å lese at jeg kunne justere styret litt i lengderetningen måtte jeg jo også laste ned brukermanualen og finne ut hvordan. Der sto det "kontakt service verksted". Oversatt betyr jo det "Sjekk opp How-To på Youtube"
Etter å ha funnet ut at det var det svimlende antall av fire -4- bolter og to -2- muttere å løsne for så å bytte "hakk" på holkene samt trekke til med moment (oppgitt i YT-vid'n) var jo saken grei. Hele seansen tok ca 13 minutter inkludert finne frem og rydde vekk verktøy
En kjapp prøvetur på rundt 3 mil i dag og jeg kan konstantere at selv åtte -8- små millimetre nærmere meg gjorde underverker for sittestilling og komfortposisjon bak styret. For de av dere "effjåddere" der ute med korte armer; dette anbefales sterkt.
Ja og så snublet jeg over en "review" på nettet om sykkelen min da jeg skulle vise motormannen ombord hvilken sykkel jeg hadde. Da jeg kom i skade for å lese at jeg kunne justere styret litt i lengderetningen måtte jeg jo også laste ned brukermanualen og finne ut hvordan. Der sto det "kontakt service verksted". Oversatt betyr jo det "Sjekk opp How-To på Youtube"
Etter å ha funnet ut at det var det svimlende antall av fire -4- bolter og to -2- muttere å løsne for så å bytte "hakk" på holkene samt trekke til med moment (oppgitt i YT-vid'n) var jo saken grei. Hele seansen tok ca 13 minutter inkludert finne frem og rydde vekk verktøy
En kjapp prøvetur på rundt 3 mil i dag og jeg kan konstantere at selv åtte -8- små millimetre nærmere meg gjorde underverker for sittestilling og komfortposisjon bak styret. For de av dere "effjåddere" der ute med korte armer; dette anbefales sterkt.
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
I dag har jeg satt på vedlikeholdslading for fjerde og forhåpentligvis siste gang før sesongstart. Nå skal den få stå og putre et par dager før sykkelen skal startes og kjøres varm for å sjekke at allt sviver som det skal før det er tid for vårslepp
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Idag ble sykkelen levert hjem igjen etter å ha fått installert V4MP
[youtube][/youtube]
Skal bli artig å koble telefon til sykkelen når jeg kommer hjem fra Bergen.
[youtube][/youtube]
Skal bli artig å koble telefon til sykkelen når jeg kommer hjem fra Bergen.
- DrGreve
- Moderator
- Posts: 2021
- Joined: 06 Oct 2015 12:48
- MC: Honda VFR800 ABS 2005
- Location: Mo i Rana
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Jeg har fremdeles ikke gjort en dritt med motorsykkelen men det er jo ikke noe problem når andre gjør jobben
@bikeridr rapporterte at det var kommet noen oljedråper under sykkelen 10-15 cm foran oljepluggen og siden sykkelen har stått i ro siden februar ble vi enige om at det kunne bare være en ting og det var at oljefilteret ikke var skrudd ordentlig til.
Bikeridr strammet til og fikk 90 grader med stramming og etter min erfaring er det nok til at det lekker litt.
Deilig å ha hjelp og deilig å få fjernet bekymringer
@bikeridr rapporterte at det var kommet noen oljedråper under sykkelen 10-15 cm foran oljepluggen og siden sykkelen har stått i ro siden februar ble vi enige om at det kunne bare være en ting og det var at oljefilteret ikke var skrudd ordentlig til.
Bikeridr strammet til og fikk 90 grader med stramming og etter min erfaring er det nok til at det lekker litt.
Deilig å ha hjelp og deilig å få fjernet bekymringer
- Bikeridr
- Geocache General
- Posts: 4560
- Joined: 08 Oct 2015 09:28
- MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken" - Location: Babīte
- Contact:
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Hva jeg har gjort med *egen* sykkel, er å vaske den. Klar for ny sesong (selv om jeg har tyvstartet).
Hva jeg har gjort med *andre* sine sykler, der har Greven kommet meg i forkjøpet, men ja. Jeg skrudde av hundre millioner skruer og fjernet venstre kåpeside og strammet opp oljefilteret som bare var ønsket på plass (Samt skrudd på plass venstre kåpeside igjen med de samme hundre millioner skruer).
Hva jeg har gjort med *andre* sine sykler, der har Greven kommet meg i forkjøpet, men ja. Jeg skrudde av hundre millioner skruer og fjernet venstre kåpeside og strammet opp oljefilteret som bare var ønsket på plass (Samt skrudd på plass venstre kåpeside igjen med de samme hundre millioner skruer).
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Skulle egentlig bytte blinklyset som var knekt, men etter å fjernet all elektriker teipen tok jeg avgjørelse om at vi limer først det gamle også ser vi hvor lenge det holder [emoji16]
Måtte lade batteriet, så jeg har strøm til å få kjørt sykkelen utav vinterlagring hos mamma og pappa. Gleder meg til å få den hjem til meg selv!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Måtte lade batteriet, så jeg har strøm til å få kjørt sykkelen utav vinterlagring hos mamma og pappa. Gleder meg til å få den hjem til meg selv!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er lettere å be om tilgivelse, enn tilattelse
- hakhap
- Mr Illustrator
- Posts: 2929
- Joined: 06 Oct 2015 06:50
- MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Location: Buskerud
- Contact:
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Idag kjørte jeg sesongstart med sykkelen:)
misspelled with auto correct
misspelled with auto correct
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Vasket 1200, henta deler og begynt å skru sammen igjen 800n. Ooog. Tørka litt camping utstyr
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
- mekkern
- Posts: 5122
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Jaja....driter i det.
Last edited by mekkern on 12 Aug 2018 23:57, edited 1 time in total.
- kvase
- Posts: 4042
- Joined: 04 Oct 2016 10:43
- MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/ - Contact:
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Slik innmat vaskemaskin tromler ligner på det du har rundt potta der ?
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Litt videre service etter drukning.
Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Tømte av 13.2 liter + det som rant ut når jeg skrudde av pumpa. Sikkert nærmere 14 liter.
Hadde kjørt 105km idet den drukna. Dvs 5 liter. Det blir totalt 19 liter og tanken er på 16 [emoji14] så også veldig forskjell i farge på de siste 2.7 literne som ble tappa av. (brukte bøtte på 3.5 liter).
Så nå er tanken to og rengjort.
Dyser er flusha.
Da er det bare å få tak i nytt filter og sil.
Filter er ikke en reservedel hos bmw...... Så dette må jeg få tak i en annen plass.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Tømte av 13.2 liter + det som rant ut når jeg skrudde av pumpa. Sikkert nærmere 14 liter.
Hadde kjørt 105km idet den drukna. Dvs 5 liter. Det blir totalt 19 liter og tanken er på 16 [emoji14] så også veldig forskjell i farge på de siste 2.7 literne som ble tappa av. (brukte bøtte på 3.5 liter).
Så nå er tanken to og rengjort.
Dyser er flusha.
Da er det bare å få tak i nytt filter og sil.
Filter er ikke en reservedel hos bmw...... Så dette må jeg få tak i en annen plass.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?Epylypzon wrote:Litt videre service etter drukning.
Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).knutk wrote:Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?Epylypzon wrote:Litt videre service etter drukning.
Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.Epylypzon wrote:Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).knutk wrote:Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?Epylypzon wrote:Litt videre service etter drukning.
Ettersom jeg har opplevd at bensintanken osv er potte tett (sliter med vacum når det er varmt og lite bensin) så kunne det ikke falle meg inn at det skulle ha kommet noe vann i tanken. Men det ser det ut som det hadde gjort.
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.
Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?
Som du sier, støv kan gjøre at den går tungt. Selv om jeg blåser i den og den åpner er det ikke sikkert det er nok vakum.knutk wrote:Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.Epylypzon wrote:Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).knutk wrote:
Har du blokkert velte-ventilen som en del av ombyggingen?
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.
Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.
Du skriver som om jeg aldri skulle ha tatt i denne sykkelen