Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Tommas »

Spilte søk meg et puss, eller finnes faktisk ikke denne tråden her?

Om den så ikke finnes, så burde den det 8)

Jeg har skrudd av den lille vindskjermen jeg monterte i fjor, krasjet totalt med matt Carbon. Tok et par bilder trodde jeg, men de har jeg nok sendt ut i cyberspace :shock:
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by freddy123 »

idag har jeg sett hardt pg fortvilet på fz8`n denne ventinga går tregt fremover :shock: :lol:

jo også har jeg prøvd og slå på varmeholkene for og sjekke om det gikk nå som sykkelen har stått noen dager og spenningen til batteriet sikkert har sunket litt... det gikk ikke :thumleft altså med tenningen og alt avslått selvfølgelig siden yamaha reklamerte med at disse ikke trengte relee og kjente selv på at batteriet var friskt nok til å drifte de visst ikke slo det seg av.

ser ut som været for morgendagen kan gjøre til at det blir en liten kveldstur med HD`n :D
Bjerknez

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Bjerknez »

freddy123 wrote:idag har jeg sett hardt pg fortvilet på fz8`n denne ventinga går tregt fremover :shock: :lol:

jo også har jeg prøvd og slå på varmeholkene for og sjekke om det gikk nå som sykkelen har stått noen dager og spenningen til batteriet sikkert har sunket litt... det gikk ikke :thumleft altså med tenningen og alt avslått selvfølgelig siden yamaha reklamerte med at disse ikke trengte relee og kjente selv på at batteriet var friskt nok til å drifte de visst ikke slo det seg av.

ser ut som været for morgendagen kan gjøre til at det blir en liten kveldstur med HD`n :D
Det er Høk i morgen freddy. Jeg, Ashland og JLafton er på høk i 15:30 tiden. :thumleft
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by freddy123 »

Jeg har ikke mulighet til å være der såpass tidlig :) men mulighetene kommer nok utover sommeren skal du se


Sent from my iPhone using Tapatalk
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by voodoodoo »

I dag har jeg montert Ducatideler på Hayabusa'n :shock:

Nærmere bestemt Brembo calipere fra Duc 999.. Det var enten det eller å overhale de gamle..

Image
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by ArcticTiger »

Tøøøøft :thumleft Sånne er det på Gammel-Multin og.
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by voodoodoo »

Sånn, da var jaggu gps modulen til kjedesmøringa på plass også.. Allt klart til sesong..

Image
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Tommas »

Herlig opplegg!
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Flattop »

Har blitt nesten ferdig med tilleggsbelysningen på sykkelen.

Samt byttet blinklysglassene.

Her er bilde som originalt:
Image


Her er etter montering:
Image

Slik ser monteringen ut av tilleggsbelysningen:

Image


Her er lysene slått på.
Skal montere inn bryter slik jeg kan veksle mellom: av, Angel Eyes og full belysning.
Image

Ja, det rødt foroverrettede lyset er ikke noe jeg var klar over ved bestillingen, men det er nå engang der.

Håpet er at jeg skal bli mer synlig i trafikken. Selv om at sykkelen er på størrelse med en halv bil, er det ikke rent få som innbiller seg at alt med bare ett lys foran er bare en moped, og følgelig fritt vilt!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by tshansen »

Det er utrolig hvor skarpt lyset er i de små lyktene... :-k

Hvordan fungerer det til å lyse opp veien foran deg. Er det veldig merkbar forskjell? Selv merker jeg ganske stor forskjell bare med de lean angle lysene men de når ikke så langt fram, det er mest bare til sidene.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flattop
Posts: 228
Joined: 22 May 2007 00:16
MC: BMW K 1200 LT 2003
Location: Vegsund, Ã…lesund

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Flattop »

Det er mest av tåkelystypen. Får godt strølys nært sykkelen, men ikke så mye fremoverrettet.

Var kjekt å kunne se hvor jeg kjørte når det var mørkt ute og jeg skulle stoppe og se at det VAR trygt.

De sender to stråler noe fremover, men de havner liksom bakenfor hovedlysets treffpunkt.

Nå må jeg også si at de er med hensikt plassert langt nede, pga blending av motgående kjøretøy, følgelig kan jeg løfte strålen en god del men ønsker det ikke enda.
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by ArcticTiger »

Neida, ikke gjort noe fysisk med Sykkern idag, jeg får den jo ikke før neste helg :roll:

Men, oppi hue kværner det som den villeste Mal-støm :shock: og svetten siler fra henda.. Planleggingen av Top-Båxx monteringen går for fullt, jeg har tight skjema neste helg, det er mye som skal skje.
Og jeg MÅ absolutt rekke å få montert Topp-Båxen på Ny-Multin før alle Gutta kommer forventningsfulle (og med tomme mager) til Ande-bua på Laurdag den 23.
Her er det Myye prestisje som står på spell :shock:

Det var bare såvidt jeg fikk kikka på Topp-Boxen før sønn min tok den med sørover. Han ringte meg en dag etter at han hadde fått sett litt nøyere på den, og sa det var en kontakt i den, og en ledningsbeta som fulgte med, så da har jeg vel siggaret-tenner akkurat som BusaTrond hadde på Blå-Tigern sin (nå Flanker). Så da må jeg finne ut åssen man kobbler den til sykkern, uten å rassere data-greiene på den :shock:
Noen som har noe tips om hvordan jeg kan koble den, så jeg ikke kortslutter G-punktet eller de variable kammene :-k
Huffnei, det er ikke enkelt å være en Gammal Gubbe i denna Ny-motens værda :redface
User avatar
Palma
Posts: 4723
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Palma »

ArcticTiger wrote:Neida, ikke gjort noe fysisk med Sykkern idag, jeg får den jo ikke før neste helg :roll:

Men, oppi hue kværner det som den villeste Mal-støm :shock: og svetten siler fra henda.. Planleggingen av Top-Båxx monteringen går for fullt, jeg har tight skjema neste helg, det er mye som skal skje.
Og jeg MÅ absolutt rekke å få montert Topp-Båxen på Ny-Multin før alle Gutta kommer forventningsfulle (og med tomme mager) til Ande-bua på Laurdag den 23.
Her er det Myye prestisje som står på spell :shock:

Det var bare såvidt jeg fikk kikka på Topp-Boxen før sønn min tok den med sørover. Han ringte meg en dag etter at han hadde fått sett litt nøyere på den, og sa det var en kontakt i den, og en ledningsbeta som fulgte med, så da har jeg vel siggaret-tenner akkurat som BusaTrond hadde på Blå-Tigern sin (nå Flanker). Så da må jeg finne ut åssen man kobbler den til sykkern, uten å rassere data-greiene på den :shock:
Noen som har noe tips om hvordan jeg kan koble den, så jeg ikke kortslutter G-punktet eller de variable kammene :-k
Huffnei, det er ikke enkelt å være en Gammal Gubbe i denna Ny-motens værda :redface
Nå har du dratt på deg tungærbe AT :shock:
Så du har liksom tåppbåks med lys og..Uttapå eller inni?? Eller er det kjøleaggregat til snøggduggurn?? Men du kan, nå som du har kasta alle prinsipper overbord, kle deg ut og stikke innom bilrema og kjøpe et lite moppedbatteri som du kammuflerer med kvikklønch og har bak i boksen og vips så har du både lys og varme i boksen...
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by ArcticTiger »

@Palma: Hmmm :-k , ja der sa du noe. Det er vel best å holde seg unna det der G-punktet. Kortsluttning der, og hele Sykkern går til Hællvette :shock:
Men ikkeno lys eller varme i boxen, bare en sånn kontakt til siggaret-tenner (og jeg som ikke røyker a gitt :roll: ) eller kanskje lading av mobiltellefon. Men den gammle tellefon jeg har trenger jo bare lading hver 2. eller 3. uke....
User avatar
Andreas
Posts: 206
Joined: 19 Mar 2011 22:13
MC: Multistrada 1200S, Monster 796, Puch M50Cross

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Andreas »

Du har både 12v DIN-plugg og USB-plugg i rommet under passasjersetet, så du skal nok enkelt og greit få strøm i bokksen :D
Post Reply