Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
knutk
Posts: 2358
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by knutk »

Epylypzon wrote:
knutk wrote:
Epylypzon wrote:
Nei. Jeg har da ikke modifisert tanken noe. Velteventil og ventilasjonsventil skal være i orden. Dog har jeg jeg bestilt ny ventilasjonventil (kanskje den går litt tregt).
Det problemet der har jeg hatt siden 2014. Dvs leeeenge for ombygging.
Dersom ventilasjonsventilen er i orden kan der ikke bygge seg opp vakum i tanken.
Ventilen er en fjærbelastet nylon flotør som holdes på plass med en svak fjær. Det minste undertrykk skal være nok til at den slipper inn luft.
Problemet når man kjører på grusveier er at der trenger seg inn fint støv via luftslangen som kommer ut midt under sykkelen. Støvet blokkerer for fri bevegelse av ventilen.

Der er sjelden behov for å skifte denne ventilen. Ventilen består av enkle hardplast komponenter, og den kan enkelt demonteres for rengjøring. Like så viktig er å huske å blåse gjennom lugteslangen og, for den blir full av fint støv.
Som du sier, støv kan gjøre at den går tungt. Selv om jeg blåser i den og den åpner er det ikke sikkert det er nok vakum.
Du skriver som om jeg aldri skulle ha tatt i denne sykkelen :D :D \:D/ \:D/
Om min ordlegging kan tolkes som en form for nedvurdering av ferdigheter er det ikke tilsiktet, og jeg skal prøve å legge om stilen. Tror dine ferdigheter er vel dokumentert over mange tråder.

Jeg skrev som jeg gjorde siden det nevnes at ventilasjonsventilen og ventilasjon er i orden i samme åndedrag som der nevnes vakum problem, og det er en umulighet.
Likeså at ny ventil var bestilt virket på undertegnede som at du ikke hadde hatt ventilen oppe, da mekanismen er særdeles enkel og ukomplisert, og jeg fant det på plass å nevne det. Alt var skrevet med de beste intensjoner, verken mer eller mindre.

Uansett, håper problemet løser seg, så tar vi detaljene i helga :thumleft
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Epylypzon »

Fått liv i sykkelen igjen [emoji106][emoji106] Kjørte igjennom 3 liter i det gamle filteret. Nytt er på vei fra England. At bmw ikke har dette som reservedel er forkastelig.
Flaska til venstre er det første som kom ut. Isklar flaska til høyre er bensin rett fra kan for sammenligning.

Bytta også kobberpakning på bunnpluggen. ImageImageImageImage

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du gjort med motorsykkelen i dag?

Post by Epylypzon »

800n har vært på vekta etter slankeoperasjon.
Før
110 forran 122 bak. Tot 232kg med antageligvis full tank.
Etter
94 forran 104 bak. Totalt 198kg. Dette med ca halv tank, original batteri og uten sidekåper. Så etter litium batteri og plast er på plass igjen kan man trekker fra ca 3 kg til tenker jeg. Da er vi rett i overkant av 200kg med full tank.
ImageImageImageImage

Sent fra min LYA-L29 via Tapatalk
Post Reply