Pickup av gull ville gitt et dÄrlig lydbilde, da det er et sÊrdeles mykt materiale
Diamant, derimot..

De fleste high-end pickuper i dag har vel stift av (kunstig) diamant, selv om prisen lgger godt under 5 lapper.
Jeg mÄ innrÞmme at jeg var der, engang med "pickuper av gull, motvekter av sÞlv, stÞvkluter som kongen har pusset nesen i og hÞytalerkabler til en bondegÄrd pr. meter. "
Ok, jeg skal fortsatt innrÞmme at jeg har bÄde hÞyttalerkabler og signalkabler et godt stykke over Clas Ohlson, og ja, man hÞrer forskjell. Dog er det ikke vits med kabler til 4 statsbudsjett. SÄnn rÞff guide jeg holder meg til er hÞyttalerkabler priset sÄnn er NOK 30,- - 50,- pr meter og signalkabler i prisleiet NOK 200,- til 500,- alt etter lengde og komponent.
Men mange ganger er den desidert viktigste investeringen du gjĂžr i et anlegg generelt Ă„ kjĂžpe en "power surge protection" multikontakt som du setter alle komponentene i istedet for rett i veggen. De koster jo bare 2-300 kroner og er vel anvendte penger.
Mhp hÞyttalere, sÄ er nok ikke "samlebÄndshÞyttalere" de beste, nei. Men man kommer veldig langt med et par til rundt NOK 3.000,- og over, da sammen med en grei forsterker i kr 2.000,- klassen og over. Men helst av et renommert merke og uten en hel masse blinkelys og flÞyter.
@Lasse Liten:
Ja, Dali er gullegode hÞyttalere. Har mine gamle 3b ennÄ og bruker de av og til sammen med en DAC.
Har jo byttet ut til noe dyrere komponenter i stua da

Edit:
HĂŠlvette ka skirveleifer da..