Kan toppbokser se bra ut?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ArcticTiger
Posts: 2516
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by ArcticTiger »

knutk wrote:
cevillan wrote: .............
På lik linje med rumpetaske og sandaler med borrelås.
Sandaler med borrelås er helt topp. Smarteste som er oppfunnet siden oppskjært brød.
Man greier å ta dem på selv langt på natt.
De passer helt perfekt i et hjørne i toppboksen min. :smt119
...sammen med oppskjært brød :D
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by hakhap »

Nå er jeg ikke heller en stor fan av topbox men ser klart det praktiske i det, har og brukt ojda sin topbox :lol:


men uansett hva jeg synes om sykkelen synes jeg denne topboksen passer fint med sykkelen
Image
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by ojda »

Etterhvert som jeg leser her, går det sakte men sikkert opp for meg
at jeg slett ikke trenger noen toppboks.
Det er jo bare andres saker som ligger i den alikevel ;-)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by Busa Trond »

Det er godt du stiller opp for dem ojda, slik at dem kan nyte en mc tur uten å forsøple motorsykkelene med bagasje [-X


..å jeg elsker toppbokser. Store som små :thumleft
Får aldri god nok plass til kjedesprayen, sa den kardang løse!
User avatar
cevillan
Posts: 48
Joined: 08 Oct 2015 10:31
MC: KTM Duke690R

Re: RE: Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by cevillan »

knutk wrote:
cevillan wrote: .............
På lik linje med rumpetaske og sandaler med borrelås.
Sandaler med borrelås er helt topp. Smarteste som er oppfunnet siden oppskjært brød.
Man greier å ta dem på selv langt på natt.
De passer helt perfekt i et hjørne i toppboksen min. :smt119
Ja, som sagt: praktiske. Du nevner ikke rumpetaske? Trekker du grensen der? [emoji12]

Og butikkens brødskjæremaskin er en like stor turistattraksjon som Holmenkollen når jeg har besøk fra utlandet...
User avatar
ole m.
Posts: 1221
Joined: 09 Nov 2006 18:07
MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
Location: Oslo

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by ole m. »

ArcticTiger wrote:Nei. Svaret er NEI. [-X
Så enkelt er det, rett og slett. 8)
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by jhn »

Ka i svarte fan e det dokker vrøvle om?
Man kjøper vel ikke MC for å pynte sæ ?
Om man gjør det, så bør man jo i alle fall ikke plassere den halvgamle, kvapsete bleikfeite skrotten oppå skjønnheten ...
kjøp dokker et slips eller ei ny kjærring elns.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by Tommas »

jhn wrote:Ka i svarte fan e det dokker vrøvle om?
Man kjøper vel ikke MC for å pynte sæ ?.

Spørsmålet var vel ganske enkelt "Kan toppbokser se bra ut?". Ikke "Kjøper du mc for å pynte deg" 8)

Om du ser på motorsykler uten å dvele ved det estetiske et sekund, så er du ganske anderledes skrudd sammen enn meg ;-)
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by voodoodoo »

Bikeridr wrote:Først og fremst; toppboks: NEI -- bare Nei!
LordShaft wrote:Det er langt mer praktisk enn sidebokser. Du nevner lansesplitting, men toppfart er også noe å ta hensyn til. over 120 kmt med sidekofferter (noen typer) føles noe spesielt. Dette unngår du med toppboks :thumleft
Hva er det æmerikænerne sier; "okselort".

Det er bare tull at en er forhindret med høyfart og sidekofferter. Rostock - Szczecin med snittfart på 181km/t og toppfart over 250km/t flere steder uten hverken vobbling, ubalanse eller "interessante" bevegelser (bare kjedelig rettfrem på tyske gørrkjedelige transportveier). En overdimensjonert toppboks med fjærvektlastekapasitet (5kg på de aller fleste) er bare i veien.
Biltema pakksekk er mye mer praktisk og tåler mye mer fart.

Jeg gjentar: Toppoks=NEI
Eller for å si det på c++:
_toppBoks!=aktuelt;
return true(NULL);

8)
Tja, hadde en slik dobbel X for noen år siden med påmontert Kappa rack og noen schwæære båkser og den begynte bokstavelig talt å "flyte" over 180-90 med litt sidevind. Prøvde å gasse på for å komme gjennom "flytsonen" men når jeg i 220-30 tok meg sjøl i å bruke alle tre felta på autobahn så feiga jeg ut. Parkerte og reiv av tåppboksen på første rasteplass og pakka om litt.. da funka sykkelen mye bedre... altså uten tåppboks her altså..
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by jhn »

Tommas wrote:
jhn wrote:Ka i svarte fan e det dokker vrøvle om?
Man kjøper vel ikke MC for å pynte sæ ?.

Spørsmålet var vel ganske enkelt "Kan toppbokser se bra ut?". Ikke "Kjøper du mc for å pynte deg" 8)

Om du ser på motorsykler uten å dvele ved det estetiske et sekund, så er du ganske anderledes skrudd sammen enn meg ;-)
Når argumentet mot topbox er utseende, kan du formulere spørsmålet som du vil ... svaret vil vel være det samme?

Selvfølgelig ser forskjell på en pen og en stygg sykkel ... så ser jeg også forskjell på en praktisk og en upraktisk sykkel
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by Tommas »

jhn wrote:
Tommas wrote:
jhn wrote:Ka i svarte fan e det dokker vrøvle om?
Man kjøper vel ikke MC for å pynte sæ ?.

Spørsmålet var vel ganske enkelt "Kan toppbokser se bra ut?". Ikke "Kjøper du mc for å pynte deg" 8)

Om du ser på motorsykler uten å dvele ved det estetiske et sekund, så er du ganske anderledes skrudd sammen enn meg ;-)
Når argumentet mot topbox er utseende, kan du formulere spørsmålet som du vil ... svaret vil vel være det samme?

Selvfølgelig ser forskjell på en pen og en stygg sykkel ... så ser jeg også forskjell på en praktisk og en upraktisk sykkel
"Kan toppbokser være praktisk" ville jo vært et helt annet spørsmål, som sikkert hadde sanket inn svar som du likte bedre.

Er jo ikke tvil om at toppboks får full score på "praktisk", og hadde de ikke sett ut som noe katta dro inn, så hadde vel 99% av alle sykler hatt en montert :thumleft
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: RE: Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by knutk »

cevillan wrote:
knutk wrote:
cevillan wrote: .............
På lik linje med rumpetaske og sandaler med borrelås.
Sandaler med borrelås er helt topp. Smarteste som er oppfunnet siden oppskjært brød.
Man greier å ta dem på selv langt på natt.
De passer helt perfekt i et hjørne i toppboksen min. :smt119
Ja, som sagt: praktiske. Du nevner ikke rumpetaske? Trekker du grensen der? [emoji12]

Og butikkens brødskjæremaskin er en like stor turistattraksjon som Holmenkollen når jeg har besøk fra utlandet...
Med hensyn til rumpetaske:
Nå trenger jeg ikke rumpetaske, siden jeg kjører med toppboks.

Men jeg er halvfeit og stygg så jeg kan tillate meg å tenke praktisk først og sist. Om jeg tar på en rumpetaske blir den pga. av min aerodynamiske kropp hengende på helt feil sted og vil ikke funke. Men for dem som har kropp til det må de gjerne bruke det for min del. Men en rumpetaske kommer ikke opp mot oppskjært brød.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by jhn »

Tommas wrote:
jhn wrote:
Tommas wrote:

Spørsmålet var vel ganske enkelt "Kan toppbokser se bra ut?". Ikke "Kjøper du mc for å pynte deg" 8)

Om du ser på motorsykler uten å dvele ved det estetiske et sekund, så er du ganske anderledes skrudd sammen enn meg ;-)
Når argumentet mot topbox er utseende, kan du formulere spørsmålet som du vil ... svaret vil vel være det samme?

Selvfølgelig ser forskjell på en pen og en stygg sykkel ... så ser jeg også forskjell på en praktisk og en upraktisk sykkel
"Kan toppbokser være praktisk" ville jo vært et helt annet spørsmål, som sikkert hadde sanket inn svar som du likte bedre.

Er jo ikke tvil om at toppboks får full score på "praktisk", og hadde de ikke sett ut som noe katta dro inn, så hadde vel 99% av alle sykler hatt en montert :thumleft
Svar jeg liker bedre? Jeg liker svarene i denne tråden godt ... da får man brukt forumet til det det er ment for ... på en måte ... nemlig å utveksle meninger og diskutere, ikke bare bekrefte enighet.
Hadde jeg ment det samme som deg hadde jeg ikke giddet diskutere med deg.
Men bare for å si noe du liker, jeg synes også at topboxer ikke er noe vakkert skue.
Men sykkelen min er også rimelig fæl, men det er greit, det er et redskap som skal gjøre en viss jobb. Det er ikke pynt.
Alle sykler skjemmes mere av fører enn en topbox
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by Trond_V »

Bruker vanntett pakksekk fra Givi i stedet for toppbox når jeg skal på litt lengre utflukter - og trenger å ha med meg litt ting & tang.
Synes det fungerer fint. Festepunkter på pakksekk & sykkel.
Litt ekstra jobb med stropper til festing blir der i forhold til en topbox. Topbox-mafiaen har nok kommet langt av sted innen jeg har starta. :lol:
Det fine med å kjøre sykkel, er at jeg da har jeg ikke dårlig tid når jeg skal noe sted. Da tar ting den tid det tar :)


LordShaft wrote: Nå er det faktisk ingen ting som ødelegger designet på en sykkel så mye som å plassere en sjåfør på den. Men det kan vi liksom ikke unngå :roll:
Tjaa...kan vel i enkelte tilfeller diskuteres... 8) :lol:
http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=29&t=80
Last edited by Trond_V on 24 Feb 2016 23:10, edited 1 time in total.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Kan toppbokser se bra ut?

Post by Tommas »

jhn wrote:Men sykkelen min er også rimelig fæl, men det er greit, det er et redskap som skal gjøre en viss jobb. Det er ikke pynt.
Alle sykler skjemmes mere av fører enn en topbox
Aldri sett på sykkel primært som nyttekjøretøy eller redskap, men jeg skjønner jo argumentene din bedre da. Er vel ikke så mye styling av feks en sjark eller en snøplog, da nytte er fokus nummer en.
jhn wrote:Ka i svarte fan e det dokker vrøvle om?
Man kjøper vel ikke MC for å pynte sæ ?
Om man gjør det, så bør man jo i alle fall ikke plassere den halvgamle, kvapsete bleikfeite skrotten oppå skjønnheten ...
kjøp dokker et slips eller ei ny kjærring elns.
Og jeg skjønner ihvertfall at å "utveksle meninger" er mer gøy nordover i landet :lol:
Post Reply