Nerdetråden - gaming

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Nerdetråden

Post by Trondgv »

Takker for tips, får prøve det neste gang. Vaska nettop sykkelen etter forrige kjøretur. Ble ikke gjort skikkelig da siden det var mørkt. 8)
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Nerdetråden

Post by ChristerL »

Overraskende mange med interesse for dataspill her; herlig! (Har bare vært medlem i et par dager, men kan skrive under på at "Norgen hyggeligste MC-forum stemmer ganske bra).

Derfor må jeg spørre: Er det noen andre enn meg som gleder seg til Identity? (http://identityrpg.com/) Kommer ikke ut før rundt 2017, men de slipper moduler fram til da.
Jeg ser man kan spille som politi, bankraner, ambulansesjåfør, postbud og alt mulig rart, men jeg kommer nok til å være han sure, gamle veteranen som i bor midt ute i skogen. I gyngestol med hagla og kaffekoppen (det er normalt for en 25-åring å drømme om en sånn tilværelse, er det ikke?). Kanskje det til og med blir mulig å opprette en lovløs motorsykkelgjeng online? Sånn for oss som ikke er tøffe nok til å bli med i en i virkeligheten... :-k

Hype?
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Nerdetråden

Post by Tommas »

ChristerL wrote:Overraskende mange med interesse for dataspill her; herlig! (Har bare vært medlem i et par dager, men kan skrive under på at "Norgen hyggeligste MC-forum stemmer ganske bra).

Derfor må jeg spørre: Er det noen andre enn meg som gleder seg til Identity? (http://identityrpg.com/) Kommer ikke ut før rundt 2017, men de slipper moduler fram til da.
Jeg ser man kan spille som politi, bankraner, ambulansesjåfør, postbud og alt mulig rart, men jeg kommer nok til å være han sure, gamle veteranen som i bor midt ute i skogen. I gyngestol med hagla og kaffekoppen (det er normalt for en 25-åring å drømme om en sånn tilværelse, er det ikke?). Kanskje det til og med blir mulig å opprette en lovløs motorsykkelgjeng online? Sånn for oss som ikke er tøffe nok til å bli med i en i virkeligheten... :-k

Hype?
Sjelden jeg ikke har hørt et pip om nye spill, men dette har jeg rett og slett oversett. Må følges med på!

Liker også "skaff meg mitt eget område, og pass på med hagla" i slike spill -så det er helt normalt 8)


Og ja, det er et knakende hyggelig forum ;-)
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Nerdetråden

Post by Toven »

Det så jo interessant ut, men kanskje litt "for mye greier" for min del.. Masse valgmuligheter og sånt som er kult, men hva blir liksom objektiv i spillet? :P Har aldri likt mmorpg noe særlig, har aldri spilt WoW f.eks. APB var litt morsomt i starten før det ble for mye pay-2-win og helt feil balanced når man ble satt opp mot andre spillere.

Om det blir noe beta hadde det vært kult å testa det. Hadde fint joina å sitte på trammen i skævven med en hagle 8)
Bjerknez

Re: Nerdetråden

Post by Bjerknez »

Toven wrote:
Trondgv wrote:Vant en konkurranse på facebook denne uka og vant:

18.9L Bøtte m/grit guard og vanntett lokk. (blå)
Chemical Guys v7 Såpe
Microfiber wash mitt
P&R 60*80cm Tørke håndkle
1L Bilt Hamber Korrosol (metallpartikkel fjerner)
1L Prickbort (Asfalt fjerner)

Kanskje feil tråd, men siden dere diskuterer slikt så slår jeg til å spør om dette er gode produkter når det kommer til sykkelvask, og hva skal jeg bruke hvor?
Nice, konge det da :thumleft

Som freddy sier, prickbort er veldig kraftige saker som tar ting som asfalt tjære og salt-drit. Veldig ålreit å bruke på bil på vinteren og et par ganger ila sommeren (ikke så mye dritt på veiene om sommeren). Min erfaring med prickbort er at den kan gjøre gummilister/plastikk grå om dette er gammelt. Vi har en 2006 bil hvor noen gummilister eks rundt dørhåndtak blir grå etter bruk.. Stort sett ikke nødvendig å bruke prickbort så høyt opp på bildøra i det hele tatt men.. :P

Brukte prickbort på sykkelen etter turen i sommer, og jeg merket at lokket for oljepåføringa ble noe gråere enn hva den var før. Om du har svart motor så er det litt skummelt da det kan falme (bjerknez?). Jeg brukte da prickbort neders på motoren ettersom det var masse dritt som jeg ikke fikk bort så lett, siden jeg har nakensykkel :P

Noe du også kan prøve istede for en sterk avfetting er faktisk WD-40, etter avspyling og vask med svamp/kost på skitne deler som eks motor. Hvis felgene mine er veldig skitne tar jeg å sprayer wd40 på en billig svamp og vasker med det :)

Korrosol tror jeg ikke du bør bruke på mc. Bruker det bare etter vinteren på dørpaneler for å rense opp i rust som setter seg i små hakk.

Såpa tror jeg er en mer gloss-såpe, altså ikke så effektiv som si chemical guys citrus wash & gloss på en veldig skitten sykkel. Jeg vasker med citrus wash & gloss når sykkelen er ganske skitten, og ellers med CG Glossworkz som er en mer high-gloss såpe. Utrolig glans på sykkelen etter vask med glossworkz, ser omtrent nyvokset ut :)

Ellers som også freddy sier, en ikke så sterk avfettning og vanlig håndvask holder lenge på sykkel :) Jeg bruker Bilthamber autofoam som er det samme som Surfex HD avfettning.
Tatt mine tidligere bilpleie/detailer kunnskaper i betrakning så har jeg funnet ut at avfetting på motorsykkel av en eller annen grunn kan være veldig skummelt. Spesielt på ulakkerte plastdeler. Både Street Triplen (på den sorte motoren) og BMW'en (på den sorte plasten) fikk jeg skikkelige skjolder og dem fikk man ikke vasket bort for å si det sånn. Street Triplen måtte jeg polere med maskin og rubbing for å få bra igjen og det var ikke gjort på en time. Jeg holdt på en hel arbeidsdag og da fikk jeg kun bort 90% av skjoldene. Men det ble bra nok...

BMW'en så enda værre ut etter en runde med avfetting. ALL plast ble så skjoldete at jeg trodde jeg måtte gå fullstendig banananas med kredittkortet. Men jeg brettet opp ermene og brukte såkalt plastfornyer i rikelige mengder og flere dusin påføringer. Her holdt jeg på i flere dager før resultatet ble bra. På Triumphen brukte jeg Chemical Guys Grime Reaper og på BMW'en brukte jeg Prickbort.

Konklusjonen min er egentlig at å bruke avfetting på en motorsykkel bare er tull. En motorsykkel blir ikke så skitten at man ikek klarer å fjerne det med høytrykk og såpevann. Vertfall så rekker ikke min å bli såpass skitten at jeg må dynke den i avfetting for å få den ren.

Så til alle dere med nye sykler som vil ta en snarvei og bruke avfetting og avspyling. Nå er dere advart. Det er et rent helvete å få bra igjen.
ChristerL
Posts: 64
Joined: 27 Feb 2016 12:05
MC: Suzuki GSR750 2013
Location: Akershus

Re: Nerdetråden

Post by ChristerL »

Toven wrote:Det så jo interessant ut, men kanskje litt "for mye greier" for min del.. Masse valgmuligheter og sånt som er kult, men hva blir liksom objektiv i spillet? :P Har aldri likt mmorpg noe særlig, har aldri spilt WoW f.eks. APB var litt morsomt i starten før det ble for mye pay-2-win og helt feil balanced når man ble satt opp mot andre spillere.

Om det blir noe beta hadde det vært kult å testa det. Hadde fint joina å sitte på trammen i skævven med en hagle 8)
Jeg tror (uten at jeg skal skryte på meg å ha lest meg opp på temaet) at man lager seg sine egne mål, egentlig... Hvis man vil ha motorsykkel og hytte i skogen, så blir det et mål i seg selv? Det blir uansett spennende å prøve!

Da blir det kaffe og skyting på tomme ølflasker på verandaen min hver søndag morgen!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Nerdetråden

Post by Toven »

ChristerL wrote:
Toven wrote:Det så jo interessant ut, men kanskje litt "for mye greier" for min del.. Masse valgmuligheter og sånt som er kult, men hva blir liksom objektiv i spillet? :P Har aldri likt mmorpg noe særlig, har aldri spilt WoW f.eks. APB var litt morsomt i starten før det ble for mye pay-2-win og helt feil balanced når man ble satt opp mot andre spillere.

Om det blir noe beta hadde det vært kult å testa det. Hadde fint joina å sitte på trammen i skævven med en hagle 8)
Jeg tror (uten at jeg skal skryte på meg å ha lest meg opp på temaet) at man lager seg sine egne mål, egentlig... Hvis man vil ha motorsykkel og hytte i skogen, så blir det et mål i seg selv? Det blir uansett spennende å prøve!

Da blir det kaffe og skyting på tomme ølflasker på verandaen min hver søndag morgen!
Haha, jau da kan vi få løst mange verdensproblemer. :lol:

Får sette på:
[youtube][/youtube]

@Bjerknez:
Jepp, avfetting kan lage mye krøll. Som jeg nevnte, det sorte plastikklokket til olja ble grått etter jeg gikk over med prickbort. MEN, etter 1 uke på vestlandet med regn 6 dager var det nødvendig for å få av dritten :P
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Nerdetråden

Post by Tommas »

Heey, avfettingsnerder - kan ikke dere skaffe deres egen tråd 8)

(noe som for øvrig er en god ide!)


Bjerknez, ta ansvar!
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Nerdetråden

Post by Toven »

Tommas wrote:Heey, avfettingsnerder - kan ikke dere skaffe deres egen tråd 8)

(noe som for øvrig er en god ide!)


Bjerknez, ta ansvar!
Var igrunn som jeg skulle skrive først, dette er mer enn spilltråd/nerdeting. Bjerknez kan lage en detailer tråd med tips og ting man bør være obs på 8) :)
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Nerdetråden

Post by Leffy »

ChristerL wrote:Overraskende mange med interesse for dataspill her; herlig! (Har bare vært medlem i et par dager, men kan skrive under på at "Norgen hyggeligste MC-forum stemmer ganske bra).

Derfor må jeg spørre: Er det noen andre enn meg som gleder seg til Identity? (http://identityrpg.com/) Kommer ikke ut før rundt 2017, men de slipper moduler fram til da.
Jeg ser man kan spille som politi, bankraner, ambulansesjåfør, postbud og alt mulig rart, men jeg kommer nok til å være han sure, gamle veteranen som i bor midt ute i skogen. I gyngestol med hagla og kaffekoppen (det er normalt for en 25-åring å drømme om en sånn tilværelse, er det ikke?). Kanskje det til og med blir mulig å opprette en lovløs motorsykkelgjeng online? Sånn for oss som ikke er tøffe nok til å bli med i en i virkeligheten... :-k

Hype?
Ser svært interessant ut. Noe jeg kunne tenkt meg og prøvd og blitt med på. Meen, dessverre så så bor jeg på "fjellet" med ræva internettlinje.. Æsj..

Ellers så venter jeg spent på om nye Hitman leverer og selvsagt Mafia III.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nerdetråden

Post by tshansen »

Jeg tror Mafia 3 kan bli en høydare på ekstremt våte dager og vinter sesongen. Ellers så er jeg litt spent på The Division også. Tror det kan bli helt oki underholdning det også. :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Nerdetråden

Post by Tommas »

Far Cry - Primal ligger klar på pc'en i dag. Må bare komme gjennom en dag på kontoret først :(

Image
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Nerdetråden

Post by tshansen »

Dette er jeg godt igang med Tommas... Å for et spill det er. Jada, det er ikke game of the year. Men et utrolig behagelig tilskudd å tidsfordriv. Det er vanskelig å definere, men jeg syns at dette er den mest riktige versjonen av Far Cry til nå :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Leffy
Posts: 606
Joined: 22 Jan 2016 15:03
MC: Kawasaki Z1000
Location: Rena

Re: Nerdetråden

Post by Leffy »

LordShaft wrote:Jeg tror Mafia 3 kan bli en høydare på ekstremt våte dager og vinter sesongen. Ellers så er jeg litt spent på The Division også. :thumleft
Jepp. Ps4 sesongen min pleier somregel og være på det høyeste i mørketiden. Tom Clancy’s The Division og er absolutt noe og sjekke ut :thumleft Spilte igjennom Far Cry 4 men litt mer usikker på Primal. Tror ikke dette er helt mitt type spill. Liker litt mer nymoderne våpen o.l. Kommer nok til og rive i Uncharted 4: Among Thieves også. Spilte igjennom di første spillene på ps3. Et av mine bedre spillopplevelser.

Spiller svært lite FPS på konsoll og har en litt for umoderne PC til og dra de nyeste spillene. Er det noen her som spiller simulatorspill eller strategi? Noe som egentlig er litt tidsfordriv innemellom? Savner type spill som Commandos og Red Alert i litt nyere grafikk. Sim City spiller jeg litt nå og da.
#IfYouDontRideYouDontKnow

Get your hands off my Jordans!

Mine Bilder
Instagram: oruneberg
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Nerdetråden

Post by Tommas »

Overraskende avslappende å sanke inn materialer, og bygge et lite hus i Minecraft ;-)

Image
Post Reply