Anonymous ringer meg

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Anonymous ringer meg

Post by Busa Trond »

Er dette en ny trend tro!
En dag på jobb nå ringte telefonen fra en bedrift vi samarbeider med. Da jeg tok den var det ikke den bedriften men en selger fra Hulhula"
I natt som var ringte telefonen flere ganger fra en bekjent. Jeg tenkte at han var langt nede i julebord stria så jeg ventet flere oppringninger før jeg tok den, men da ble det lagt på.
Konfronterte denne personen med dette i dag, men han hadde ligget hjemme å sovet i hele natt. Han sjekket mobilen sin men det var ikke logget noen ut samtale der i natt.
Da må jeg spørre slik dem gjør på Discovery Channel, "HVORDAN GJØR DE DET" :-k
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Anonymous ringer meg

Post by Spiritofwinter »

Hmm... Telenor blitt hacket igjen?

Har vert borti at enkelte "organisasjoner" hacker telefonsentraler og ringer egne teletjenester slik at de skal få inn penger.

Kan det være at Busa Trond har telefon nummer som ligner på en teletorg tjeneste?
Busa Trond
Quizmaster
Posts: 1323
Joined: 07 Oct 2015 17:23

Re: Anonymous ringer meg

Post by Busa Trond »

Vi er tre stk som deler på ei bedrift linje. Alle får inn disse loggene. Jeg sjekket med Telenor i dag, og dem anbefalte oss å gå via politiet.
User avatar
Spiritofwinter
Posts: 1636
Joined: 11 Oct 2015 23:19
MC: 2022 Husqvarna Norden 901
1979 Honda CX500C, Vinterprosjekt
Location: Ørsta

Re: Anonymous ringer meg

Post by Spiritofwinter »

Telenor har vel ikke lov til å gjøre noe uten at der kommer en sak fra politiet, å hvem som senere blir interessert i saken kommer an på hva de som ringer prøver å oppnå.

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk
Post Reply