Interessante finn.no/salgsannonser.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
inunf
Posts: 4916
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by inunf »

Prisen var jo grei, og med litt (mye?) modifikasjon kunne det sikkert blitt en halvkul sykkel. Kunne vært interessert i noe sånt som prosjekt. Da hadde nok ikke den hjemmelagde tanken fått være med videre :lol:
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by Jompa »

Han må ha fått med seg alle Starwarsfilmene.
Trur nesten han er litt stolt av lyktene, de fleste bildene er av dem.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by Adele »

Hvor godt er dette tilbudet?

http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=73885576 Jeg hadde tenkt å ikek bruke mer enn 30.000 på motorsykkel, men denne virker å være å være veldig rimelig og så lenge jeg ikke mister den i bakken kan jeg kanskje få igjen omtrent det jeg bruker når jeg selger den videre? De har bare en igjen så om jeg skal ah den må jeg være rask..
=^_^=
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by Tommas »

En kjapp titt på på Finn.no så ser prisen bra ut, ligger noen brukte til samme pris.

Du burde jo slenge deg ut å prøvesitte i det minste ;-)
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by Adele »

Ja, men jeg stod opp så fryktelig sendt og de har allerede stengt. Jeg får dra innom på mandag eller noe sånt :( .
Last edited by Adele on 10 Apr 2016 00:53, edited 1 time in total.
=^_^=
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by quattrokim »

Åpent i morgen fra 13-16. Ingen grunn å vente til mandag.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9140
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by ojda »

Akurat tilbake derfra nå jeg :thumleft
Tar du turen i morgen, er det gratis pølser og gode tilbud på kjøreutstyr \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by Adele »

Åå, så bra.

Jeg sendte dem en melding og fikk i svar at de skulle sette navne mitt på sykkelen. Det betyr vel at den er holdt av til meg? Gleder meg så myeeee!!

Men...må jeg ha alle pengene på kortet mitt hvis jeg velger å kjøpe den i morgen? Eller kan jeg overføre penger når jeg kommer hjem? Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer og jeg vil ikke begynne å flytte penger over kontoene mine før jeg er 100% sikker på at jeg skal kjøpe den.


Jeg tror egentlig jeg kommer til å kjøpe den, jeg får ikke kjørt den så sånn sett vet jeg jo ikke helt hva jeg får, men jeg tviler på at jeg kommer til å bli missfornøyd. Det eneste som kan hindre et kjøp er at jeg sitter helt forferdelig dårlig på den.

Jeg får ta med meg litt ekstra penger og håpe jeg kan plukke opp et visir eller en kjørebukse også (:.
Last edited by Adele on 10 Apr 2016 00:54, edited 1 time in total.
=^_^=
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by Tommas »

Jeg har betalt på stedet en gang jeg kjøpte sykkel, og kjørte deretter avgårde med den - men den hadde skilter fra før.
Det enkleste er sikkert og ordne alt av papirer og høre med de i morgen hvordan de vil ordne betaling.

Og en foreløpig gratulasjon om det blir kjøp :)
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by JK95 »

Har en kompis som har forgjengeren, 250, og han skryter uhemmet :thumleft Kun på bane ønsker han stivere fjæring og bedre bremser, mer moro for pengene skal du lete lenge etter :thumleft Som du sier, mye mulig du får tilbake det du betaler, minus service og bensin såklart, og som fersk fører er du ofte mer forsiktig, og med ny sykkel, kanskje enda mer? Så jeg sier go for it, så kan jeg prøvekjøre i sommer når mcforumet-mafiaen kommer og tvinger deg med på koslige fellesturer 8)
User avatar
RuneMC
Posts: 2033
Joined: 26 Jun 2009 15:11
MC: 2016 CRF1000D
Location: Hyggen

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by RuneMC »

Du kan får innvilget lån eller utsatt betaling på minuttet omtrent hvis betalingshistorikken din er god og du har f.eks. 35% egenfinansiering. (MC-forhandleren fikser dette i samarbeide med Cresco, Santander eller lign)
Nesten for enkelt... [-X

Er det splitter ny sykkel så kommer det gjerne klargjøring/registrering i tillegg - det pleier MC-forhandlerne ta rundt 4000 for nå. I tillegg kommer årsavgift (den får du regning på fra Skatteetaten litt etter kjøpet).
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by quattrokim »

Min første sykkel kjøpte eg frå den gjengen der. Var på harrytur til Sverige og stakk innom på vegen. Såg på sykkelen og sa at den der skulle eg ha. Helt greitt, fekk med kontrakt og eit kontonummer eg kunne føre penger over på når eg var komt heim igjen. Så du trenger ikkje bekymre deg for å måtte ha med deg penger i morgen.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Adele
Posts: 354
Joined: 22 Feb 2016 16:22
MC: Ninja 300
Contact:

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by Adele »

Tommas wrote:Jeg har betalt på stedet en gang jeg kjøpte sykkel, og kjørte deretter avgårde med den - men den hadde skilter fra før.
Det enkleste er sikkert og ordne alt av papirer og høre med de i morgen hvordan de vil ordne betaling.
Og en foreløpig gratulasjon om det blir kjøp :)
Å..hehe, takk for det. Jeg håper virkelig det blir et kjøp. Jeg skulle bare ønske jeg kunne kjøre den og hadde litt mer erfaring så jeg kunne virkelig kunne vurdere den og være kritisk.
JK95 wrote:Har en kompis som har forgjengeren, 250, og han skryter uhemmet :thumleft Kun på bane ønsker han stivere fjæring og bedre bremser, mer moro for pengene skal du lete lenge etter :thumleft Som du sier, mye mulig du får tilbake det du betaler, minus service og bensin såklart, og som fersk fører er du ofte mer forsiktig, og med ny sykkel, kanskje enda mer? Så jeg sier go for it, så kan jeg prøvekjøre i sommer når mcforumet-mafiaen kommer og tvinger deg med på koslige fellesturer 8)
Jeg håper ihvertfall at jeg er forsiktig..men jeg smiler nesten aldri så bredt som når går kjempe fort ): .. Ææ, haha. jeg kommer til å si at jeg ikke kommer og så lese alle poster og finne ut hvor dere skal og så bare kjøre forbi og late som om jeg er en tilfeldig motorsyklist som bare kjører forbi, haha. Jeg vet ikke hva jeg skulle ha sagt til dere. Det er så uendelig mye stress :redface :(
RuneMC wrote:Du kan får innvilget lån eller utsatt betaling på minuttet omtrent hvis betalingshistorikken din er god og du har f.eks. 35% egenfinansiering. (MC-forhandleren fikser dette i samarbeide med Cresco, Santander eller lign)
Nesten for enkelt... [-X

Er det splitter ny sykkel så kommer det gjerne klargjøring/registrering i tillegg - det pleier MC-forhandlerne ta rundt 4000 for nå. I tillegg kommer årsavgift (den får du regning på fra Skatteetaten litt etter kjøpet).
Fillern...klargjøring og veigavgift..Det hadde jeg virkelig ikke tenkt på. Æsj! Hehe, Jeg trenger heldigvis ikke lån. Jeg har bare aldri kjøpt noe dyrt så jeg vet ikke helt hvordan det gjøres..
quattrokim wrote:Min første sykkel kjøpte eg frå den gjengen der. Var på harrytur til Sverige og stakk innom på vegen. Såg på sykkelen og sa at den der skulle eg ha. Helt greitt, fekk med kontrakt og eit kontonummer eg kunne føre penger over på når eg var komt heim igjen. Så du trenger ikkje bekymre deg for å måtte ha med deg penger i morgen.
Åå, så bra. Da gjør jeg det sånn. Jeg er så spent!
=^_^=
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by Tommas »

Fordelen med fellestur på motorsykkel. Du trenger ikke prate så mye om du ikke har lyst, er jo stort sett på veien med hjelm mesteparten av tiden.

Og når man prater, så er motorsykkel et trygt emne, vi har jo alle samme sykdommen :thumleft
JK95
Posts: 3560
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Interessante finn.no/salgsannonser.

Post by JK95 »

Tommas wrote:Fordelen med fellestur på motorsykkel. Du trenger ikke prate så mye om du ikke har lyst, er jo stort sett på veien med hjelm mesteparten av tiden.

Og når man prater, så er motorsykkel et trygt emne, vi har jo alle samme sykdommen :thumleft
+1 :thumleft
Post Reply