Om en ser bort fra at Guzziene har motoren på tvers i ramma,så. De ser ut som BMW-boxere med erigerte sylindre.ole m. wrote:Ja, dere har latt dere forføre av markedsføringsavdelingen til Ducati... Jeg har en, nei to er det visst blitt nå, Moto Guzzi big twins, de har 90 graders V-twinmotorer, samme konfigurasjon som Ducati.Desmo wrote:Vi som er ducatisti kaller motoren L-twin samme hva andre gjør.ole m. wrote: .
Ellers er det en knalltøff sykkel, men motoren krever nok litt mer oppmerksomhet enn en Africa Twin. Jeg ville nok valgt utgaven med 900 V-twin (som det egentlig er, Tiger), siden den har litt mer krefter i bunn.
Interessante finn.no/salgsannonser.
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Tigergjøk! Det var sylindervinkel på 90 grader og felles innfesting av råde på veiv jeg tenkte på her da.ArcticTiger wrote:Har Gussi og kommet med en liggende og en stående cyllinder nå?ole m. wrote:Ja, dere har latt dere forføre av markedsføringsavdelingen til Ducati... Jeg har en, nei to er det visst blitt nå, Moto Guzzi big twins, de har 90 graders V-twinmotorer, samme konfigurasjon som Ducati.Desmo wrote:
Vi som er ducatisti kaller motoren L-twin samme hva andre gjør.
Last edited by ole m. on 15 Feb 2016 16:07, edited 1 time in total.
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Ja, så da er du altså enig i at navnet er 90-graders V-twin.Desmo wrote:Om en ser bort fra at Guzziene har motoren på tvers i ramma,så. De ser ut som BMW-boxere med erigerte sylindre.ole m. wrote:Ja, dere har latt dere forføre av markedsføringsavdelingen til Ducati... Jeg har en, nei to er det visst blitt nå, Moto Guzzi big twins, de har 90 graders V-twinmotorer, samme konfigurasjon som Ducati.Desmo wrote:
Vi som er ducatisti kaller motoren L-twin samme hva andre gjør.
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Jeg har sagt hva jeg mener om det.ole m. wrote:Ja, så da er du altså enig i at navnet er 90-graders V-twin.Desmo wrote:Om en ser bort fra at Guzziene har motoren på tvers i ramma,så. De ser ut som BMW-boxere med erigerte sylindre.ole m. wrote: Ja, dere har latt dere forføre av markedsføringsavdelingen til Ducati... Jeg har en, nei to er det visst blitt nå, Moto Guzzi big twins, de har 90 graders V-twinmotorer, samme konfigurasjon som Ducati.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
-
- Posts: 2520
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Ressonemanget ditt blir feil Ole. En V har "beina til værs". Hva får du når du legger V-en på sia? en L. En V-mottor er mere topp-tung enn en L-mottor. Det gjør stor forskjell i sykkerns tyngdepunkt, og dermed håndterbarhet.
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Se på Ducatien på bildet under, denne har da "beina til værs". Formen beskrives jo mye bedre av en V enn en L. En L går jo andre veien...
- ole m.
- Posts: 1224
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Guzzi V-twin, som er like mye L som en Ducati:
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Dette er sikkert en grei sykkel, men ganske friskt priset?
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=71392109
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=71392109
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Optimist han der ja...
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Last edited by Snikkeren on 18 Feb 2016 22:43, edited 1 time in total.
Reason: Fjernet URL-klammene.
Reason: Fjernet URL-klammene.
- biker7
- Posts: 1325
- Joined: 27 Mar 2011 23:30
- MC: BMW R1250GS HP -20mod.
+ Honda NX650 Dominator -89mod
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Friskt priset, noe de aller fleste brukte hondaer bruker å være. Hvorfor skulle disse gamle brukte honda-syklene være mye mere verdt enn tilsvarende andre jappser, så lenge prisen var ca lik når de var nye ?? Er nok mange brukt-hondaer som på langtnær blir solgt for prisforlangende...inunf wrote:Dette er sikkert en grei sykkel, men ganske friskt priset?
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=71392109
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Synes denne er ytters interessant jeg!
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=71383780
Hadde jeg hatt penga tilgjengelig hadde jeg kjøpt umiddelbart, har plenty med erfarne mekanikere på jobb som kunne bistått i å fikse den, og så ligger den jo 20k under "vanlig" pris
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=71383780
Hadde jeg hatt penga tilgjengelig hadde jeg kjøpt umiddelbart, har plenty med erfarne mekanikere på jobb som kunne bistått i å fikse den, og så ligger den jo 20k under "vanlig" pris
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Tenkte i samme baner som deg, SXV 550 er noe av det artigste jeg har kjørt noen sinne, og prisen er veldig bra. Spørsmålet er hvor mye jobb som skal til for å fikse den. Det kan være småtterier, men det kan også være noe som er montert feil under forrige overhaling med påfølgende nytt havari. Trøster meg med at prosjekt sjelden bruker å bli så billige som man først hadde tenkt segJK95 wrote:Synes denne er ytters interessant jeg!
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=71383780
Hadde jeg hatt penga tilgjengelig hadde jeg kjøpt umiddelbart, har plenty med erfarne mekanikere på jobb som kunne bistått i å fikse den, og så ligger den jo 20k under "vanlig" pris
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Sant nok, det kan bli svinaktig dyrt... Men Gud, som jeg av og til skulle ønske jeg hadde en motard! Kun som nr.2 sykkel og muligens til vinterbruk, men doginunf wrote:Tenkte i samme baner som deg, SXV 550 er noe av det artigste jeg har kjørt noen sinne, og prisen er veldig bra. Spørsmålet er hvor mye jobb som skal til for å fikse den. Det kan være småtterier, men det kan også være noe som er montert feil under forrige overhaling med påfølgende nytt havari. Trøster meg med at prosjekt sjelden bruker å bli så billige som man først hadde tenkt seg
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Ja, kan godt hende at det blir motard på meg når jeg selger RSV'en. Tviler på at jeg tør å kjøpe en SXV, men det må da være noe som er litt mer driftsikkert? Har sett litt på halvgamle KTM'er, men de er vel tvilsomme de også?