Alt er et spørsmål om pris. Hadde han senket prisen til 100K så hadde jeg kjøpt den tvert!mekkern wrote:Den sykkelen har vært ofte til salgs......
Om den er for dyr/ubruklig/eller annet er usikkert.
Interessante finn.no/salgsannonser.
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
- mekkern
- Posts: 5110
- Joined: 22 Jan 2007 11:05
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
- Location: Tranby-Lier
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Det jeg stusser på er de hyppige eierskiftene.......RuneMC wrote:Alt er et spørsmål om pris. Hadde han senket prisen til 100K så hadde jeg kjøpt den tvert!mekkern wrote:Den sykkelen har vært ofte til salgs......
Om den er for dyr/ubruklig/eller annet er usikkert.
-
- Posts: 1775
- Joined: 05 Oct 2015 20:11
- MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Enten så har det noe med de 250hk å gjøre ellers så må det være noen andre ugler i mosen ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Det beste er vel å spore opp en tidligere eier og spørre pent om grunnen til salget og evt. hva han/hun mente om sykkelen?
Sikkert en flott sykkel, men 300.000,- er drøyt i mine øyne. For den summen for man tross alt to splitter nye sykler. eller en klin ny V-Rod med full garanti etc. Dog ikke med 250HK'er og turbo, men hva pokker skal man med det i en slik type sykkel? Den vil uansett ikke være noe tess på en bane eller ved aktiv svingkjøring, så vidt jeg vet, etter å ha kjørt en V-Rod. Flott sykkel på mange måter, men det er å blir en rett frem sykkel.
Sikkert en flott sykkel, men 300.000,- er drøyt i mine øyne. For den summen for man tross alt to splitter nye sykler. eller en klin ny V-Rod med full garanti etc. Dog ikke med 250HK'er og turbo, men hva pokker skal man med det i en slik type sykkel? Den vil uansett ikke være noe tess på en bane eller ved aktiv svingkjøring, så vidt jeg vet, etter å ha kjørt en V-Rod. Flott sykkel på mange måter, men det er å blir en rett frem sykkel.
-
- Posts: 2516
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Dette er kule sykkler! Med Ducati motor og gode kjøreegenskaper på telehiv og dårlige veier. Problemet kan vøre at deletilgangen er dårlig.
- Epylypzon
- Posts: 1187
- Joined: 14 Oct 2015 09:32
- MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Et par som har vært på adv days de siste årene har kjørt slike. Grisetøffe sykler spør du meg. Litt sprekere enn africa twin. Men er det samme holdbarhet tro?
Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
- ojda
- Bamsefar
- Posts: 9124
- Joined: 09 Apr 2008 20:45
- MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣 - Location: Kristiania
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Jeg har alltid innbildt meg at denna var tung som en hvalrosArcticTiger wrote:Dette er kule sykkler! Med Ducati motor og gode kjøreegenskaper på telehiv og dårlige veier. Problemet kan vøre at deletilgangen er dårlig.
188 kg er jo fluevekt i mitt hoda
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
-
- Posts: 2516
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Ja, og de er smale og med lavt tyngdepunkt pga Ducati L-twin mottorn.ojda wrote:Jeg har alltid innbildt meg at denna var tung som en hvalrosArcticTiger wrote:Dette er kule sykkler! Med Ducati motor og gode kjøreegenskaper på telehiv og dårlige veier. Problemet kan vøre at deletilgangen er dårlig.
188 kg er jo fluevekt i mitt hoda
Det var en 900-utgave og, den hadde opp-ned gaffel og var litt grommere.
- ole m.
- Posts: 1221
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Cagiva Elefant er vel alle "lavhjulinger", dvs de har hjuldiameter 19/17" foran/bak. Det kan man selvfølgelig gjøre noe med, men det koster jo litt.
Ellers er det en knalltøff sykkel, men motoren krever nok litt mer oppmerksomhet enn en Africa Twin. Jeg ville nok valgt utgaven med 900 V-twin (som det egentlig er, Tiger), siden den har litt mer krefter i bunn.
Her er Rally-utgaven på 944 ccm fra 1990, denne har 21/18" hjul, og har kun kick-start.
Ellers er det en knalltøff sykkel, men motoren krever nok litt mer oppmerksomhet enn en Africa Twin. Jeg ville nok valgt utgaven med 900 V-twin (som det egentlig er, Tiger), siden den har litt mer krefter i bunn.
Her er Rally-utgaven på 944 ccm fra 1990, denne har 21/18" hjul, og har kun kick-start.
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Syns bare den sykkelen er helt fantastisk rå, og kunne virkelig ha tenkt meg en sånn til nummer 2 sykkel. Er nok et stort aber mtp driftsikkerhet og driftskostnader i forhold til en AT eller Tenere......
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Oooh, hadde en slik på hånda for mange år siden. Angrer fortsatt på at jeg sa nei.
- Desmo
- Posts: 9112
- Joined: 22 May 2005 08:52
- MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900 - Location: Lena
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Vi som er ducatisti kaller motoren L-twin samme hva andre gjør.ole m. wrote: .
Ellers er det en knalltøff sykkel, men motoren krever nok litt mer oppmerksomhet enn en Africa Twin. Jeg ville nok valgt utgaven med 900 V-twin (som det egentlig er, Tiger), siden den har litt mer krefter i bunn.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
-Pogo
- ole m.
- Posts: 1221
- Joined: 09 Nov 2006 18:07
- MC: KTM 1290 Super Adventure R - 2021
KTM 400 EXC - 2011
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 690 Rally - 2008
KTM 950 Adventure S - 2004
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992
Yamaha YZ 490 (T) - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Yamaha IT 490 (K) - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Moto Guzzi V 1000 SP - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Suzuki RM 250 X - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974 - Location: Oslo
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Ja, dere har latt dere forføre av markedsføringsavdelingen til Ducati... Jeg har en, nei to er det visst blitt nå, Moto Guzzi big twins, de har 90 graders V-twinmotorer, samme konfigurasjon som Ducati.Desmo wrote:Vi som er ducatisti kaller motoren L-twin samme hva andre gjør.ole m. wrote: .
Ellers er det en knalltøff sykkel, men motoren krever nok litt mer oppmerksomhet enn en Africa Twin. Jeg ville nok valgt utgaven med 900 V-twin (som det egentlig er, Tiger), siden den har litt mer krefter i bunn.
-
- Posts: 2516
- Joined: 06 Oct 2015 21:02
- MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS - Location: Ænnebu, Vestfold
Re: Interessante finn.no/salgsannonser.
Har Gussi og kommet med en liggende og en stående cyllinder nå?ole m. wrote:Ja, dere har latt dere forføre av markedsføringsavdelingen til Ducati... Jeg har en, nei to er det visst blitt nå, Moto Guzzi big twins, de har 90 graders V-twinmotorer, samme konfigurasjon som Ducati.Desmo wrote:Vi som er ducatisti kaller motoren L-twin samme hva andre gjør.ole m. wrote: .
Ellers er det en knalltøff sykkel, men motoren krever nok litt mer oppmerksomhet enn en Africa Twin. Jeg ville nok valgt utgaven med 900 V-twin (som det egentlig er, Tiger), siden den har litt mer krefter i bunn.