MMA og UFC tråden

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Conor var jo definitivt favoritt... å i kampen til ronda. Hvem er så satans tett i pappen at de velger å gå striking mot en god bokser når du helt klart er best på bakken. Da må vedkommende ned. Du utfordrer ikke på boksekunnskapene. En skal ikke ha vært leng ei gamet før en ser og vet at mye kamper er fikset. Om folk velger å være naiv, dem om det. Det er vel like dumt som å hevde at ingen bruker steroider [emoji38]



Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: MMA og UFC tråden

Post by Tommas »

Hehe, sant nok.

Det blir jo alltid spekulasjoner når en favoritt taper, men siden dritt flyter så skal det så lite til før ting blir avslørt.
Aviser, tvkanaler og nettsider frister kontinuerlig med penger for en god skandale (og gjerne mer enn en fighter kan tjene på en kamp). De betaler for å se hvor penger har gått, de forfølger private selskaper til folk som er involvert. Personlig tror jeg det er relativt lite direkte fiksing i toppen, selv om det så klart kan skje.

Er nok mer tilfeller hvor en pause kommer godt med, feks Ronda. Filmkarriere og merkevarebygging er kanskje mer fristende for øyeblikket, så kan man bygge opp til et herlig comeback senere 8)






-edit, skriveleif
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Ja det lukter fishy så der holder av ufc i mine nese. Hvorfor ble første kampen mellom conor og aldo utsatt? Hvor mye penger hadde de dradd inn på pay pr view? Hvor lett er det ikke å skape ny blest i en idrett hvor favoritten taper, se bare på George St piere, han ga seg uten å ha tapt beltet. Det var helt krise for ufc, å genererte ikke så mye inntekter som ufc ønsket.

Nei mange av kampene er veldig bra å se, men selve forbundet er gjennomsyret av amerikansk WWF tendenser.

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: MMA og UFC tråden

Post by Snikkeren »

Jeg satt faen meg oppe hele natten for å se den kampen. Greit nok at jeg fikk sett alle de andre kampene også, men det får da være måte på hvor raskt han skulle være da. [emoji109]

Jeg tror nok ikke det var avtalt spill, men forutsetningene var i McGregor sitt favør. Han har gått mange kamper i år, og fått god trening på den måten, mens Aldo har ikke gått kamp på et år. Kan jo være at Aldo var litt rusten. Og jeg tror nok McGregor hadde tatt denne selv om han ikke hadde vært så heldig i begynnelsen.
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: MMA og UFC tråden

Post by 1352cc »

Ser en ein trå som heiter MMA og UFC så veit en at en ikkje skal trykke på den vist en ikkje vil få spoilera. Ekje nok stor sak men synest det er unødvendig.

Kamp fiks jo det skjer men du får kalle meg naiv og eg får kalle deg paranoid konsirasjonmaker. Tvilsomt at dei store navna er villige til å tape kjangsen å ta eller miste beltet. Det er så mykje peng å hente uten om UFC pengane med å vinne.
Ronda leid nok av noke så lite uvanlig som ego. Ho rrudde faktisk at ho skulle klare å ut bokse Holly, ho sa det tidligare og. Og ho er ikkje den første eller siste.

UFC har alt å tape på å fikse kamper. Dei har klart å bygge opp sporten fra som godt som null til å bli en internasjonal sport. At dei skulle gamble ryktet sitt på å fikse kamper trur eg er svært tvilsomt. Utbytting av store navn skjer heiletida og det går altid heilt fint.

Første kampen mellom Aldo og Mcgregor vart no avlyst for at Aldo påstod at han hadde ribbebeins brudd. Dana sa at Aldo fint kunne ha gått kampen men det er vansklig å klandre Aldo for å utsette kampen vist han følte han ikkje kunne prestere best mulig på grunn av ribbene.
Men når/vist Mcgregor vinner rematchen så blir det vel et steg opp i en vektklasse som er meir riktig for han og då blir det vel han og Cowboy som møtast først. Noken en kamp å sjå fram til :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Hehe vi kan være enig om å være uenig. Det finnes jo ikke korrupsjon i FIFA... don king tok heller ikke bestikkelser. Ja listen er lang over tilfeller hvor penger rår langt lengre enn idrett og navn/renommé

I en slik sport kommer du ikke utenom det faktum at alle kan være drit uheldig. Den venstre hooken til conor er livsfarlig. De største inntektene kommer også fra reklame og sponsor inntekter. Hva tror du Reebok tjener på å ha en mester et år utenfor ringen? Kontra en som lager show å trekker sinnsykt med mennesker?

Nei jeg syns at det er for mye som er fishy, jeg ble også kalt konspirasjonsteoretiker når jeg i x antall år har gått å anklaget Lance amstrong for doping. Jeg hadde jo ikke peiling på idrett eller sykling [emoji38]

Å ja, vi kan være veldig enig at når han går opp en vektklasse. Da blir det plutselig veldig spennende igjen

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: MMA og UFC tråden

Post by Tommas »

LordShaft wrote:Nei jeg syns at det er for mye som er fishy, jeg ble også kalt konspirasjonsteoretiker når jeg i x antall år har gått å anklaget Lance amstrong for doping. Jeg hadde jo ikke peiling på idrett eller sykling [emoji38]

Det er fordelen med å se konspirasjoner i alt, man får da rett i ny og ne :lol:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Ja enten det, eller at skremmende mange er ekstremt naiv og uviten :thumleft

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: MMA og UFC tråden

Post by Tommas »

Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: MMA og UFC tråden

Post by hakhap »

Just because you are paranoid doesn't mean they are not out to get you.....

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: MMA og UFC tråden

Post by hakhap »

Med så mye penger og viktigheten av show er der garantert et spill bak kulissene. Det er ikke de beste men de som gir best show som får de store sjansene og hvis en comeback har mulighet for mer ppv cash og større publikum så ...

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: MMA og UFC tråden

Post by Tommas »

hakhap wrote:Med så mye penger og viktigheten av show er der garantert et spill bak kulissene. Det er ikke de beste men de som gir best show som får de store sjansene og hvis en comeback har mulighet for mer ppv cash og større publikum så ...

mispelled with autocorrect
Akkurat det tror jeg det ikke er mye uenighet om! Det hjelper ikke bare å være den beste til å slåss 8)

Men direkte "fall for penger, siden det passer Reebok" tror jeg det er lenger mellom hver gang skjer. Risikoen er for stor.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: MMA og UFC tråden

Post by tshansen »

Jeg sier ikke at det er pga Reebok. Jeg sier at hele ufc er blitt gjennområttent pga store penger og diverse avtaler. Å hvorfor er det så mye større risiko i ufc enn å dope seg f.eks i sykling? Slike uttalelser blir i mine øyne litt for dumt.

Hva kommer det av at Jon Jones får lov å gå kamper igjen :-k hvorfor trakk George St piere seg fra hele sirkuset?

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: MMA og UFC tråden

Post by Snikkeren »

Hvem som får sjangsen på tittelkamp kommer nok mye an på potensiell PPV-inntekt ja. Men jeg tror ikke det er veldig utbredt at folk kaster seg. Ihvertfall ikke pga Dana White. I så fall tror jeg det er utenforstående som betaler direkte til utøveren. Og det kan jo forekomme i alle idretter. Og jeg skulle nok hatt en klekkelig sum for å kaste meg frivillig, ihvertfall hvis jeg hadde belte. Et sånt belte betyr jo mye penger i utgangspunktet, så å ta sjangsen på å gå uten belte til man eventuelt får en rematch ville kostet de mye penger.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: MMA og UFC tråden

Post by Tommas »

LordShaft wrote:Jeg sier ikke at det er pga Reebok. Jeg sier at hele ufc er blitt gjennområttent pga store penger og diverse avtaler. Å hvorfor er det så mye større risiko i ufc enn å dope seg f.eks i sykling? Slike uttalelser blir i mine øyne litt for dumt.

Hva kommer det av at Jon Jones får lov å gå kamper igjen :-k hvorfor trakk George St piere seg fra hele sirkuset?

Note4
Jeg er egentlig enig med deg - bortsett fra på punktet om å direkte tape for penger. Hvem som får tilbud om tittelkamper, kontrakter, sponsing etc er vel omtrent så "skittent" det kan være.

Og det er vel risiko i ALL sport om sponsorer og publikum tror/vet at resultatene er fikset - det er vel ikke spesielt for UFC. Da forsvinner solide sponsorer fort (slik som man har sett i sykling). Firmaer som fremmer gode selskaps verdier har ikke lyst til å bli direkte knyttet til snusk.

Må nesten presisere en ting: jeg tror ikke at det ALDRI skjer at noen legger seg for penger. Men tror det er langt mellom tittelkampene hvor det skjer, og enda lengre der hvor det er stor mediainteresse i kampen.
Post Reply