Turer du ser frem til neste år?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Turer du ser frem til neste år?

Post by Tommas »

Grei sesong for min del, fikk kjørt omtrent 12k totalt. Pga familielogistikk så kjører jeg maks hver andre helg, så fornøyd med det ;-)

Men nå er det jo på tide med litt synsing/dagdrømming om neste sesong, så her er noen turer jeg ser frem til neste år:

1 - Rundtur i Kant1's verden... Må få surret meg over på de trakter av landet. Har til og med en stående invitasjon, selv om det nok blir litt trangere kår nå som Hardangersjefen har blitt NAV'er. Lukter nok helgetur!

2 - Drammen til Lindesnes, tur/retur. Superfin tur gjennom Telemark på vei til Lindesnes. Virkelig mye bra vei.

3 - Solotur "langt avgårde og tilbake" på en helg. Har skikkelig lyst til å hive meg på sykkelen fredag morgen, peke i retning av godt vær og kjøre en laaaang tur uten alt for mye mål og mening.

4 - Hamburg. Skal møte en venn i Hamburg i forbindelse med litt jobbing. Han kjører gammel V-Max, så vi tenkte å slå to fluer i et smekk.

5 - Kristi Himmelsprett runde, med innlagt grilling.

6 - Kule dagsturer.. Håper det blir mange fine av disse. Med utgangspunkt i Drammensområdet blir det mange flotte turer i retning Gaustadtoppen, Geilo eller Sverige.


Og som før, satser på at mange av turene blir med gamle og nye venner på motorsykkel :thumleft
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Snikkeren »

Det må jo bli PreHøstTur 2016. Dette blir nok sesongens høydepunkt for min del, hvis ikke det plutselig løser seg med tanke på eventuell banekjøring da. Da vil det såvidt overgå PreHøstTuren. ;)
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by tshansen »

I rundtturen i Onkels rike kan du legge det til uken også, da kan jeg ta over guidingen på denne siden av fjorden :thumleft Gjesterom har jeg også :thumleft

1. Uten tvil PreHøst turen. Denne gledet meg noe helt sykt til i år, men det skar seg steike.

2. Har hele Mai fri neste år, samt en del uker ekstra ferie (tilgode fra i år) så går alt etter planen rent økonomisk setter jeg snuten sørover kontinentet i begynnelsen av mai å tar turen på løpende bånd. Ingen ting veldig planlagt, Noen punkt blir det, men blir veldig mye prøv seg fram også. Må gjøres det også en gang

3. Nordnorge turen, loset trygt rundt i kjølevannet til Dr.Greve

4. Ta en Ojda eller to i løpet av sesongen. Men siden han tviholder på kvoten sin er jeg usikker på om han får være med :lol: :lol:

5. Flere småturer og utforsking av Hordaland, samt Sogn & Fjordane.

6. Aursjøvegen SKAL gjennomføres neste sesong :thumleft

Det er de jeg kommer på i farten
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ArcticTiger
Posts: 2519
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by ArcticTiger »

Blir vel tradisjonen tro mulig Vårslepp/Pølsetreff i Andebu-området sist i april -16 og :D Kommer tilbake til dette seinere i vinter.
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Turer du ser frem til neste år?

Post by Flanker »

Smia MCs høsttur er alltid en høydare, hvor den nå enn skal gå i 2016. Ikke at det er så farlig, for det er stort sett jeg som legger opp ruta.

Ellers skal det nok planlegges noen langhelger på tur i løpet av vinteren, men ingenting konkret enda. Bra blir det uansett!

Skulle gjerne hatt en 7-14 dager til å kjøre nordover: Kystriksvegen, Lofoten, Senja, innom min hjemby Tromsø og opp til Sørøya. Tviler på om det lar seg gjøre i 2016, men vi får nå se...

Det jeg vet jeg skal gjøre mindre av neste sesong: Jobbkjøring på motorvei. Døden for kjøreglede!

Å ja, en ting til: Det blir nok en veldig kort tur, men jeg gleder meg stort til å prøvekjøre nye Honda Africa Twin :thumleft
JohnnyTh
Posts: 453
Joined: 15 Jul 2010 13:36
MC: GTR1400

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by JohnnyTh »

Jeg har lyst til å få meg en langtur. Hvis økonomien holder og jobben er snill så håper jeg på å kjøre turen til Marokko som jeg har hatt lyst på en stund.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9139
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by ojda »

Sessongen blir vel å starte med et Vaffeltreff i Kongsberg (Selvinvitasjon), med innlagte krumspring i traktene :thumleft (Tre års gjentagelse er tradisjon er det ikke) :thumleft

Andebua blir neste på lista.

En Suleskar-tur tidlig på året.

En form for Sjusjøtreff ser jeg også fram imot.

Satser på å få med ho Mor på en 3 ukers sørover som vi pleier.

PreHøstTuren er selvsagt.

Innimellom her skal vi nok få med litt Vestland, og helt klart noe med Aursjøveien.

Jadda, 2016 blir nok flott det og \:D/
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by hakhap »

Ikke noen planer siden barnehage plass ikke er garantert før august må kanskje ferie brukes på det. Men vårslepp andebu og noen runder Rudskogen skal det bli.

Hvis jeg får drømme litt så alpene eller nord Norge , ACR med SMC

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Elolz »

Tur til sørlandet: over Røldal-Sauda og nedover kysten langs Rv44. Kanskje jeg fortsetter østover og besøker tante og onkel på Tjøme. Muligens over fjellet på tilbakeveien.

Ellers må jeg se å komme meg nedover for å hilse på Kant1 og få en omvisning på lokalveiene der. :thumleft
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Kant1 »

Elolz wrote:Tur til sørlandet: over Røldal-Sauda og nedover kysten langs Rv44. Kanskje jeg fortsetter østover og besøker tante og onkel på Tjøme. Muligens over fjellet på tilbakeveien.

Ellers må jeg se å komme meg nedover for å hilse på Kant1 og få en omvisning på lokalveiene der. :thumleft
Ja en tur hit må du ha deg.... det ville vært lurt av deg :thumleft

Bill.mrk: Småtøs og Kjuagutt 8) 8)
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Elolz
Posts: 760
Joined: 21 Feb 2011 23:02
MC: Honda VTR SP1
Location: Bergen/Askøy

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Elolz »

Haha, høres ikke feil ut i det hele tatt! :lol:
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3197
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Kant1 »

Tommas wrote:Grei sesong for min del, fikk kjørt omtrent 12k totalt. Pga familielogistikk så kjører jeg maks hver andre helg, så fornøyd med det ;-)

Men nå er det jo på tide med litt synsing/dagdrømming om neste sesong, så her er noen turer jeg ser frem til neste år:

1 - Rundtur i Kant1's verden... Må få surret meg over på de trakter av landet. Har til og med en stående invitasjon, selv om det nok blir litt trangere kår nå som Hardangersjefen har blitt NAV'er. Lukter nok helgetur!

2 - Drammen til Lindesnes, tur/retur. Superfin tur gjennom Telemark på vei til Lindesnes. Virkelig mye bra vei.

3 - Solotur "langt avgårde og tilbake" på en helg. Har skikkelig lyst til å hive meg på sykkelen fredag morgen, peke i retning av godt vær og kjøre en laaaang tur uten alt for mye mål og mening.

4 - Hamburg. Skal møte en venn i Hamburg i forbindelse med litt jobbing. Han kjører gammel V-Max, så vi tenkte å slå to fluer i et smekk.

5 - Kristi Himmelsprett runde, med innlagt grilling.

6 - Kule dagsturer.. Håper det blir mange fine av disse. Med utgangspunkt i Drammensområdet blir det mange flotte turer i retning Gaustadtoppen, Geilo eller Sverige.


Og som før, satser på at mange av turene blir med gamle og nye venner på motorsykkel :thumleft
Her føler jeg at jeg må få skyte inn noen kommentarer, på de første to punktene til Tommas....

1: Det er ingen problem med trangere kår.... frk. Fryd er jo i full jobb. \:D/ og det er mye fine veier å kose seg på her, må prøve og håpe på at det årner seg i mai, det er definitivt den aller fineste tida. Selv om også arpil, juni, juli, august og september kan by på fantastiske eventyr :thumleft

2: Den turen må du/vi få til å kombinere, Rv44 må jo få kjenne gummilissene våre. Og deretter ta turen over Tonstad og Eiken på vei hjem.
Det der er jo en nydelig tur tidlig i sesongen.. åååå kjenner jeg gleder meg allerede \:D/

Regner med vintern går fort, nå blir det jo noen uker i BusaTronds rike framover, så blir vel kleint med NAVing :-k Hvilket betyr at jeg skal kunne påta meg pliktene som en god vert utpå nyåret :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
JRO
Posts: 1292
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by JRO »

ojda wrote:Sessongen blir vel å starte med et Vaffeltreff i Kongsberg (Selvinvitasjon), med innlagte krumspring i traktene :thumleft (Tre års gjentagelse er tradisjon er det ikke) :thumleft

Andebua blir neste på lista.

En Suleskar-tur tidlig på året.

En form for Sjusjøtreff ser jeg også fram imot.

Satser på å få med ho Mor på en 3 ukers sørover som vi pleier.

PreHøstTuren er selvsagt.

Innimellom her skal vi nok få med litt Vestland, og helt klart noe med Aursjøveien.

Jadda, 2016 blir nok flott det og \:D/
Klart vi kan starte sesongen med Vaffeltreff i Kongsberg, du er hjertelig velkommen ojda og eventuelt andre som liker vafler.

Og for min egen del så blir Prehøst 2016 årets høydepunkt.

Ellers blir det vel dagsturer rundt omkring enten alene eller på turer med andre mc folk.

Gleder meg i hvertfall til 2016 sesongen. Nå sitter jeg i 30 graders varme på Tenrife denne og neste uke.

:D :thumleft :)
1352cc
Posts: 240
Joined: 12 Apr 2012 20:39
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by 1352cc »

Har lyst ned til Romania og Balkan men då må eg selge en eller begge sykklane og finne noke meir dugandes/komfortabelt for lange strekker med humpete vei i 50kmt fart.En slik tur blir nok solo og det er no greit det men litt kjedelig å vere aleine 3-4veker. Og så har eg invitasjon til Philipinene med en kamerat som har slektninger der ned. Så jau veit da fan ka eg skal gjere :-k
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by freddy123 »

Planer har jeg alltid men om alle blir gjennomført det er ikke alltids like sikkert :)

Men jeg gleder meg til ny sesong og nå som jeg har Klim badlands dress som henger uprøvd i skapet her i gangen så klør det litt ekstra :) skal bli herlig å få testa den ut så det er første planen :)

Jeg sitter og tenker litt og det er 2 valg som surrer og går litt i hodet på meg og det er enten en solotur med telt primus og noe godt fottøy til turer i fjellet mens jeg pløyer meg vei oppover til Lofoten med lånt djphantom og gopro 3 som skal bli brukt til en del filming selvfølgelig av fine steder oppover :) en sånn tur tenker jeg å sette av 14 dager til men visst det skulle bli en slik tur så kommer det litt ann på valg av sykkel mht bagasje kapasitet :)

Valg nr 2 er jo da solo sydover nærmere bestemt Spania hvor jeg skal være på ferie i 2 uker da tenker jeg å sette av 1 uke på vei ned og 1 uke på veien hjem så jeg har litt tid til og oppdage litt fine plasser det blir en tur uten teltet men med mye fint i alpene ....

Jeg er litt usikker på hva jeg skal velge og om jeg i det hele tatt har baller nokk og orker å kjøre sålangt alene ... Det går nok helt fint så fort man er på vei men litt artigere når man er flere :) men er man en så styrer man jo også alt selv og har ingen og ta hensyn til ... Jeg får høre med hn kompisen min som jeg kjørte europaturen med i sommer om han kunne tenkt seg å slenge med opp til Lofoten :)

Og ellers så er jo tanken å få seg en tung mc og tung mc lappen og få slengt meg med på noen fellesturer hvor jeg kan ligge som leder for baktroppen og cruise i eget tempo :) var jo med på en del i år og både bjerknez og Tommas har vært flinke og arrangere :) samt kawagutten :)

Ser også frem til lengre dagsturer ifra hytta som base som ligger i Nesbyen foreksempel stegastein ligger jo fint til for en ålreit dagstur derifra så blir nok noen turer dit for å kjøre litt upløydmark :)

Hmmmm.... Men først en lang mørk vinter hva gjør vi da drekker og drømmer om mc og annet dill dall ...




Sent from my iPhone using Tapatalk
Post Reply