Turer du ser frem til neste år?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Jeanette »

Neste sesong ja, gleder meg! Det er mange veier jeg har kjørt med fazeren som jeg vil kjøre med viffern, og også nye veier som skal utforskes.

En vestlandstur med Atlanterhavsveien, Trollstigen, Geiranger, Dalsnibba, Strynefjell og Sognefjellet frister til gjentakelse. Dette var veier jeg kjørte på min første langtur i 2007 (og noen av veiene ved en senere anledning), så det er på tide å gjenoppleve disse områdene.

Snøvegen mellom Lærdal og Aurland, med utkikkspunktet Stegastein.

Gaularfjell - åpner nytt utsiktspunkt her ifm. oppgradering til nasjonal turistvei.

Har også veldig lyst til en tur lenger nord - har ikke vært lenger enn Trondheim på to hjul. Kystriksveien og Lofoten frister, men jeg får se om det passer inn i sommerplanene siden det krever lenger tid.

For øvrig blir det MC mot mobbing i mai, turer til Tyrigrava og andre småturer. Håper å treffe flere av dere ila. neste sesong - både gamle kjente og nye ansikter! :mrgreen: :smt026
User avatar
DrGreve
Moderator
Posts: 2021
Joined: 06 Oct 2015 12:48
MC: Honda VFR800 ABS 2005
Location: Mo i Rana

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by DrGreve »

Jeanette wrote:Neste sesong ja, gleder meg! Det er mange veier jeg har kjørt med fazeren som jeg vil kjøre med viffern, og også nye veier som skal utforskes.

En vestlandstur med Atlanterhavsveien, Trollstigen, Geiranger, Dalsnibba, Strynefjell og Sognefjellet frister til gjentakelse. Dette var veier jeg kjørte på min første langtur i 2007 (og noen av veiene ved en senere anledning), så det er på tide å gjenoppleve disse områdene.

Snøvegen mellom Lærdal og Aurland, med utkikkspunktet Stegastein.

Gaularfjell - åpner nytt utsiktspunkt her ifm. oppgradering til nasjonal turistvei.

Har også veldig lyst til en tur lenger nord - har ikke vært lenger enn Trondheim på to hjul. Kystriksveien og Lofoten frister, men jeg får se om det passer inn i sommerplanene siden det krever lenger tid.

For øvrig blir det MC mot mobbing i mai, turer til Tyrigrava og andre småturer. Håper å treffe flere av dere ila. neste sesong - både gamle kjente og nye ansikter! :mrgreen: :smt026
Jeg deltok i vår lokale Mc mot mobbing-parade og filmet seansen. Gjennom kontakter i helsevesenet var jeg så heldig å få invitere et mobbeoffer som passasjer i paraden med alt inklusive, brus, is og snop. En trivelig dag også for meg og blir gjentatt 22 mai 2016.

[youtube][/youtube]
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Norse »

:thumleft
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Jeanette »

Jeg var med på årets parade fra Aurskog til Lillestrøm - det var en flott og stemningsfull dag. Godt å se engasjementet blant oss på to hjul!
User avatar
Tekumseh
Posts: 2072
Joined: 03 Aug 2006 01:50
MC: 1980 Yamaha SR500
1958 Tempo Lett Swing
Location: Steinkjer

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Tekumseh »

Håper på å få til en runde med Atlanterhavsveien og Trollstigen til sommeren jeg også, da det ikke ble noe av nå i sommer.

Ellers er vi flere turer i året (med bil) sør i Dalarna i Sverige, min bedre halvdel har familien sin der, så jeg håper på en tur dit via Østersund - Sundsvall - Dalarana, så over til Norge, enten Malung/Sälen til Elverum, eller Örebro videre over til Moss og Oslo, for så over til Lillehammer til morsan, og E6 opp hit igjen. Greit å få prioritert både familie og ferie når man er så spredt. Men det skal bli morsomt å prøve med Triumphen i langveien.

Frister med en tur nedover i Europa også, men tror ikke jeg tar sikte på det kommende år.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Lasse Liten »

Driver å planlegger langtur, fruen vil til syden så da kan det vel hende vi kjører til Kroatia. Planen er å kjøre på hver sin sykkel, vi speider finn etter alternaltiver, desverre ikke så mange for henne å velge i da hun har A2 lappen halvannet år fremover. Har sett på suzuki savage og GS500, men er veldig åpen for forslag, post gjerne i min blogg hvis du har forslag. http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=16796

Vi har nok ikke mer enn 3 uker til rådighet, så vi får se litt hvordan turen skrider frem, kanskje det beste er å ikke ha noen plan.
Noen som vet hvordan det er med telting nedover i europa, tenker da Polen, Tsjekkia, Slovenia, Kroatia, Italia, Østerriket og Sveits ?
Håper på å få til rundt 50% telting både for økonomien og opplevelsen sin skyld.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Epylypzon »

Lasse Liten wrote:Driver å planlegger langtur, fruen vil til syden så da kan det vel hende vi kjører til Kroatia. Planen er å kjøre på hver sin sykkel, vi speider finn etter alternaltiver, desverre ikke så mange for henne å velge i da hun har A2 lappen halvannet år fremover. Har sett på suzuki savage og GS500, men er veldig åpen for forslag, post gjerne i min blogg hvis du har forslag. http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=16796

Vi har nok ikke mer enn 3 uker til rådighet, så vi får se litt hvordan turen skrider frem, kanskje det beste er å ikke ha noen plan.
Noen som vet hvordan det er med telting nedover i europa, tenker da Polen, Tsjekkia, Slovenia, Kroatia, Italia, Østerriket og Sveits ?
Håper på å få til rundt 50% telting både for økonomien og opplevelsen sin skyld.
Villcamp eller campingplasser du tenker på?

Har selv bodd på campingplasser i Tyskland,Østerriket,Kroatia, Montenegro
Villcampet i Kroatia og Hellas

Har venner som har bodd på campingplass / villcampet i flere land. polen, albania etc.

Ingen problemer med noen av delene.
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Epylypzon »

Turer neste år ja? Hmm. Det blir vel:

Helgeturer/treff:
Adventure School
Adventure Days
Bukkerittet
GS Meeting

Langtur:
Russland :thumleft :thumleft
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Lasse Liten »

Epylypzon wrote:
Villcamp eller campingplasser du tenker på?

Har selv bodd på campingplasser i Tyskland,Østerriket,Kroatia, Montenegro
Villcampet i Kroatia og Hellas

Har venner som har bodd på campingplass / villcampet i flere land. polen, albania etc.

Ingen problemer med noen av delene.
Hvordan er reglene for camping i det fri i disse landene? og finnes det en oversikt over slikt ?
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Epylypzon »

Lasse Liten wrote:
Epylypzon wrote:
Villcamp eller campingplasser du tenker på?

Har selv bodd på campingplasser i Tyskland,Østerriket,Kroatia, Montenegro
Villcampet i Kroatia og Hellas

Har venner som har bodd på campingplass / villcampet i flere land. polen, albania etc.

Ingen problemer med noen av delene.
Hvordan er reglene for camping i det fri i disse landene? og finnes det en oversikt over slikt ?
Vet ikke.
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Lasse Liten »

Har planer om å kjøre Aursjøvegen neste sesong, ser at denne kan gjøres på samme turen :P
https://www.google.no/maps/dir/61.33438 ... 61.5293675
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Fidel »

Epylypzon wrote:Turer neste år ja? Hmm. Det blir vel:

Helgeturer/treff:
Adventure School
Adventure Days
Bukkerittet
GS Meeting

Langtur:
Russland :thumleft :thumleft
Det der ser nesten ut som min ønskeliste for neste år: Adventure Days, Bukkerittet, et par Guzzi-evenementer, og langtur til Island (trolig på ATV, men det får duge). Blir stas! Håper å få med meg Nyttårstreffet på Trollsvann, Dragon Rally i Wales og Primustreffet før sommersesongen tar til.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: RE: Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by tshansen »

Lasse Liten wrote:Har planer om å kjøre Aursjøvegen neste sesong, ser at denne kan gjøres på samme turen [emoji14]
https://www.google.no/maps/ ... 46;5293675
Nesten så vi skulle fått det til å bli en liten fellestur... er flere som har lyst å ta den turen der :thumleft

Note4
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ashland
U-Svingen
Posts: 2632
Joined: 11 Oct 2015 20:11
MC: BMW R1250GS Rally -22
KTM 690 Enduro R -20
Location: Halden

Re: RE: Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by ashland »

LordShaft wrote:
Lasse Liten wrote:Har planer om å kjøre Aursjøvegen neste sesong, ser at denne kan gjøres på samme turen [emoji14]
https://www.google.no/maps/ ... 46;5293675
Nesten så vi skulle fått det til å bli en liten fellestur... er flere som har lyst å ta den turen der :thumleft

Note4
Busa Trond geleidet over Jotunheimveien på vei til PreHøst Turen i år. Ikke så fortrolig med Fazer´n på grus, men utrolig pent over der :thumleft
fun is not a straight line
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Turer du ser frem til neste år?

Post by Lasse Liten »

Bare å komme med dato det Lordshaft :) Du som har sånn turnus og greier får stikke løypen.
Post Reply