Army boots fra forsvaret!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Army boots fra forsvaret!

Post by tshansen »

Jeg har 2 par med armyboots fra forsvaret, disse er fortsatt "logo" på under. Før i "gamledager" gikk det an å få disse byttet i nye hos materialforvalteren så lenge den logoen ikke var slipt vekk under.

De synger på siste verset, å jeg kunne godt tenkt meg et par nye (finnes ikke bedre fjellsko) Vet noen om disse "reglene" fortsatt gjelder? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by Lasse Liten »

Sorry Lord, dette gjelder ikke lenger, man må ha en MB (matriellblankett). Mitt tips er å holde ørene og øynene åpen etter forsvarsutsalg, er av og til på travbanen og noen ganger på Bømoen.
Hvis ikke kan du kjøpe brukt her https://www.forsvarsbrukt.no/p-1208-m77 ... brukt.aspx -på samme siden kan du også kjøpe helt nye.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by tshansen »

Så, helt hypotetisk :roll: hvis jeg skulle kjenne en kar, som er inne til førstegangstjeneste, eller jobber som befal i forcen. Så kan han i utgangspunktet bytte inn skoene for meg :redface

Ellers så må jeg si takk for link, blir nok å kjøpe et par nye hvis jeg ikke lykkes med de gamle :-#
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by quattrokim »

Beste fjellskoa som finnes? Trur du har røyka sålene i skoa eg. Crispi Hunter, Alfa Bever Pro eller Bergans Pasvik så snakker vi fjellsko. Hilsen ein som har slitt ut minst 6 par med M77 og går aldri tilbake til dei igjen ;) Men har du bekjente i HV ordner det nok seg med bytte, under sist rep øvelse stod det 3 karer med bossekker med nye sko og fekk bytte mine gamle der utan noko om eller men.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Lasse Liten
Moderator
Posts: 831
Joined: 03 Oct 2015 20:23
MC: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Location: Fyllingsdalen, Bergen
Contact:

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by Lasse Liten »

Teorien din stemmer Lord, noen ganger er det lett, andre ganger må en med matrialansvar signere en MB. Støtter Alfa bever, har hatt disse og brukt de mye siden 2006, fremdeles helt tett og god å gå i -lenge. Du kunne fått prøve mine, hadde det ikke vært for at du er så inni gamperæven svær at jeg kan garantere at mine i str 41 ikke passer :P
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by tshansen »

quattrokim wrote:Beste fjellskoa som finnes? Trur du har røyka sålene i skoa eg. Crispi Hunter, Alfa Bever Pro eller Bergans Pasvik så snakker vi fjellsko. Hilsen ein som har slitt ut minst 6 par med M77 og går aldri tilbake til dei igjen ;) Men har du bekjente i HV ordner det nok seg med bytte, under sist rep øvelse stod det 3 karer med bossekker med nye sko og fekk bytte mine gamle der utan noko om eller men.
Hahaha, jeg er tilbøyelig å prøve nye sko...men jeg må si at jeg liker armybootsa godt :redface

Dette betyr at jeg må søke litt på nye sko det altså :roll: mumle mumle
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by Flanker »

Skal du ikke bære tungt i ulendt terreng anbefaler jeg en titt på Salomon Quest 4D II GTX. Fantastiske halvhøye sko, som heller ikke er spesielt tunge!
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by quattrokim »

Test ut Bergans Pasvik. Dei står på lista mi som neste sko når denne jaktsesongen er over. Så kan du være prøvekanin. Broderen har Crispi no, han liker komforten i dei men sålen blir litt fort slitt i forhold til Alfa Bever. Eg er på mitt 3 par med Alfa Bever no men frister å teste noko nytt sjølv om eg har ingenting å klage på.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by tshansen »

Flanker wrote:Skal du ikke bære tungt i ulendt terreng anbefaler jeg en titt på Salomon Quest 4D II GTX. Fantastiske halvhøye sko, som heller ikke er spesielt tunge!
Jeg har hatt to par med salomon sko, gode sko, vantett osv.... men de er såpeglatt under. Har både med knaster og "vanlig" mønster under. De er livsfarlig på våt stein eller våte røtter. Ikke noe jeg vil anbefale dessverre.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Flanker
Posts: 1250
Joined: 07 Oct 2015 22:44
MC: Triumph Tiger Explorer (2012)
Location: Svelvik

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by Flanker »

Lenge siden? Jeg har ikke opplevd det problemet med Salomon i "nyere tid". Både mine Quest 4D og nåværende lave sko jeg ikke husker navnet på sitter like godt på våt stein og røtter som alt annet jeg har prøvd... i den grad noe sitter spesielt godt på det underlaget :-k
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by quattrokim »

No veit ikkje eg bruksområdet Lorden bruker skoa til, men her på vestlandet funker halvhøge tekstilsko til å hente posten med eller lufte bikkja på gangvegen. Litt utforbi stien så er du våt med ein gang og skoa er ikkje tørre før i neste veke. Ja dei er lettere og ofte litt meir behagelige enn skikkelige lærstøvler men jaggu er det godt å aldri være våt på beina. Og all den ekstra gratis treninga beina får i tillegg. Vinn-vinn situasjon det.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by tshansen »

@flanker, er nok et godt år, kanskje to siden når jeg tenker meg om. Husker ikke hva de heter i farta, men de skoene skremte meg. Jeg har et par inov8 sko, å de sitter som lim i forhold.

@kim, haha du har noen fantastiske svar av og til =D> På fjellet her på vestlandet kan du risikere å stå til knes i gjørme. Så høye sko er helt avgjørende for en hyggelig fjelltur. Bruksområdet er hurtig gange, småløping i ulent terreng med oppakning. Samt jakt og fiske :thumleft
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by quattrokim »

Mykje samme bruksområde som meg da. Men seriøst, stikk på XXL og finn deg eit par Bergans Pasvik. Der har du jo fornøgd garanti i tillegg så er berre å levere tilbake om dei ikkje innfrir. Bladet Jeger testet dei i forrige utgave og gav dei 5,5 av 6 mulige. XXL skal vel ha Crispi og så da får du sammenlignet dei litt i butikken hvertfall. Og om ekspeditøren begynner å bable om at skoene går seg til om du ikkje føler dei passer heilt så ikkje høyr på han. Dagens lærstøvler skal passe frå første sekund, dei blir ikkje betre når du har "gått" dei inn.
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by Snikkeren »

Husker jeg brukte M77 til kjørestøvler de første årene som motorsyklist. Helt til en dag da jeg skulle ta ned støtten. Lissen hadde hengt seg fast i fothvileren, og der lå jeg med XT'en over meg. :redface :smt003
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Army boots fra forsvaret!

Post by Bikeridr »

Snikkeren wrote:Husker jeg brukte M77 til kjørestøvler de første årene som motorsyklist. Helt til en dag da jeg skulle ta ned støtten. Lissen hadde hengt seg fast i fothvileren, og der lå jeg med XT'en over meg. :redface :smt003
Been there, done that. Reimer på MC-støvler er noe dritt :)
Post Reply