Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
hakhap
Mr Illustrator
Posts: 2929
Joined: 06 Oct 2015 06:50
MC: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Location: Buskerud
Contact:

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by hakhap »

tshansen wrote:Jeg har vel rundt 200 produkter, om ikke mer liggende på varsel... Prisjakt og Prisguiden er god slik, på det meste! Selv om de ikke har avtale med alle. Å det er vel liten tvil om at Black week og Friday er tidenes luredag... å vi naive nordmenn biter på som aldri før [emoji38] Men ja, der klinker til med ett eller annet bra tilbud, men det er langt mellom de tilbudene som er veldig god. Å antall kroner satt ned er aldri lik den prisen de hadde uken før :-) Selv kjøpte jeg ikke noe, ingen ting av av det jeg "må" ha som var nedsatt ytterligere.
Var visst noen som handlet i løpet av Black Friday.

http://pressroom.elkjop.no/pressrelease ... en-2803490

Selv blev det en liten oppdatering av PC som jeg utsatt i 2 år men ble noen kroner billigere enn ellers.




misspelling with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Image
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:Skulle en tur innom Sigma Motor for å finne noe jeg kunne ønske meg til jul, så da kjøpte jeg likegreit en gubbejakke [emoji38]Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Det der kommer du aldri til å angre på!! =D> :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Kant1 wrote:
Trondgv wrote:Skulle en tur innom Sigma Motor for å finne noe jeg kunne ønske meg til jul, så da kjøpte jeg likegreit en gubbejakke [emoji38]Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Det der kommer du aldri til å angre på!! =D> :thumleft
Det tror ikke jeg heller!!! Funkskonstest i stua nå. Må nok få tak i en sånn til å regulere varmen ja [emoji23]Image

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by voodoodoo »

Gikk på en "smell" i dag og handla meg ny hjelm.. Det ble MCoslo som hadde det beste tilbudet så de fikk 3790 fjelldollar av meg for en HJC rpha 90.. Selvfølgelig skeptisk til denna Koreaner'n men siden de klarer å lage bra biler borti der nå så satser jeg på at de får til å produsere greie potter til huet også...

Image
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

voodoodoo wrote:
tshansen wrote:Jeg har vel rundt 200 produkter, om ikke mer liggende på varsel... Prisjakt og Prisguiden er god slik, på det meste! Selv om de ikke har avtale med alle. Å det er vel liten tvil om at Black week og Friday er tidenes luredag... å vi naive nordmenn biter på som aldri før [emoji38] Men ja, der klinker til med ett eller annet bra tilbud, men det er langt mellom de tilbudene som er veldig god. Å antall kroner satt ned er aldri lik den prisen de hadde uken før :-) Selv kjøpte jeg ikke noe, ingen ting av av det jeg "må" ha som var nedsatt ytterligere.
Jeg må forsåvidt ha ny hjelm men akkurat det kjøper jeg ikke uten å prøve.
Vet forsåvidt at Shoei Neotec i str. L sitter som et skudd men så er det denne AGV sport modular i helcarbon da...

Ja særlig
Nå har jeg brukt min Shoei Neotec 2 i en sesong etter å ha burkt Schubert C2 og C3 de foregående 10 åra.
Neotec’en sitter godt den, begelig å fin men ville ikke kjøpt den igjen! Tilnærmelsvis null lufting, mest egnet for kalde dager, ikke sommer :evil: Må si den ikke levde opp til mine forventninger. Også tre tasters intercom ble for avansert mht hvor mange sekunder man må holde de forskjellige knappene inne for å få til det man vil.
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by voodoodoo »

Borg wrote:
voodoodoo wrote:
tshansen wrote:Jeg har vel rundt 200 produkter, om ikke mer liggende på varsel... Prisjakt og Prisguiden er god slik, på det meste! Selv om de ikke har avtale med alle. Å det er vel liten tvil om at Black week og Friday er tidenes luredag... å vi naive nordmenn biter på som aldri før [emoji38] Men ja, der klinker til med ett eller annet bra tilbud, men det er langt mellom de tilbudene som er veldig god. Å antall kroner satt ned er aldri lik den prisen de hadde uken før :-) Selv kjøpte jeg ikke noe, ingen ting av av det jeg "må" ha som var nedsatt ytterligere.
Jeg må forsåvidt ha ny hjelm men akkurat det kjøper jeg ikke uten å prøve.
Vet forsåvidt at Shoei Neotec i str. L sitter som et skudd men så er det denne AGV sport modular i helcarbon da...

Ja særlig
Nå har jeg brukt min Shoei Neotec 2 i en sesong etter å ha burkt Schubert C2 og C3 de foregående 10 åra.
Neotec’en sitter godt den, begelig å fin men ville ikke kjøpt den igjen! Tilnærmelsvis null lufting, mest egnet for kalde dager, ikke sommer :evil: Må si den ikke levde opp til mine forventninger. Også tre tasters intercom ble for avansert mht hvor mange sekunder man må holde de forskjellige knappene inne for å få til det man vil.
Det blei en HJC rpha 90. bruker Packtalk som intercom.. den feite typen så finner pølsefingra mine riktige knapper..
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
freddy123
Posts: 1775
Joined: 05 Oct 2015 20:11
MC: sportster 883 iron...
yaaaamahahaha FZ8`n heftig racing

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by freddy123 »

Sidi adventure 2 goretex kjøresko[emoji389][emoji389][emoji389]
Liten vindskjerm til ktmn for de varmeste dagene [emoji389][emoji389][emoji389]

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

Image

Ny kniv siden jeg klarte å «ødelegge» Marttiini kniven min forrige helg! Å jeg må si jeg er meget imponert! Casstrom leverer
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

Kjøpte meg "dekkomleggmaskin" fra XLmoto..https://www.xlmoto.no/dekkmaskin-road-proworks#?p
Sikkert litt bedre enn bare dekkspaker.. men vi får se.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by tshansen »

mekkern wrote:Kjøpte meg "dekkomleggmaskin" fra XLmoto..https://www.xlmoto.no/dekkmaskin-road-proworks#?p
Sikkert litt bedre enn bare dekkspaker.. men vi får se.
Tror ikke denne legger om dekkene for deg? :-k :-k Om så, kom gjerne med en film av opplevelsen. For da kjøper jeg også en :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by knutk »

mekkern wrote:Kjøpte meg "dekkomleggmaskin" fra XLmoto..https://www.xlmoto.no/dekkmaskin-road-proworks#?p
Sikkert litt bedre enn bare dekkspaker.. men vi får se.
Spennende.

Har selv, sammen med noen kompiser en "maskin" som "jobber" etter samme prinsipp.
Om jeg skulle tenke høyt, basert på erfaringer:

Beadbraker (som løsner dekk fra felg) ser grei ut.
Stanga som står opp og hindrer hjul i å rotere ser grei ut, men utelukker bruk på eikefelger.
At hjulet ligger løst, uten å vøre spent fast kan muligens bli en utfordring. Pålegging av bakdekk krever ganske stor kraft på armen som skal rotere verktøyet rundt felgen. På vår maskin er der en forlengerarm som er dobbelt så lang som den avbildete, og den krever all vår kraft ved montering av bakdekk. Dog er hodet på vårt verktøylitt ulikt, så muligens ikke helt sammenlignbart.

Foreslår at maskinen monteres i litt høyde over gulvet, samt kjores godt fast.

Lykke til, ser frem til å høre dine erfaringer. Verktøyet ser veldig kompakt og hendig ut. Krysser fingrene for at det innfrir forventningene. :thumleft
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

Har en stor kabeltrommel i tre som jeg tenkte å monter den på.
Ja jeg er klar over kraften som trengs og har en del rustfrie rør jeg kan forlenge med ved behov.
Mulig jeg lager en spennanordning med ei hurtigtvinge underifra for å holde hjulet fast i tillegg til 'stopperen'.. vi får se- lite bruk i vinter tenker jeg... :lol:
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by knutk »

mekkern wrote:Har en stor kabeltrommel i tre som jeg tenkte å monter den på.
Ja jeg er klar over kraften som trengs og har en del rustfrie rør jeg kan forlenge med ved behov.
Mulig jeg lager en spennanordning med ei hurtigtvinge underifra for å holde hjulet fast i tillegg til 'stopperen'.. vi får se- lite bruk i vinter tenker jeg... :lol:
Blir ikke forbauset om du finner utav det, for å si det sånn. \:D/ :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Jeg hadde nesten samme type bare fra biltema. Den funker bra og er lett å bruke. Det viktigste er uansett at dekkene har litt temperatur før du monterer, samt at du smører dem med stoff beregnet for dekkomlegging, feks fra biltema, da går det smertefritt. Er det kaldt ute har jeg lagt dem foran en dieselvarmer 10 min før montering, vis det er på sommeren ligger de i sola en stund. Da slipper du masse banning. Har nå solgt den da jeg har tilgang til dekkmaskin.

Er jeg på tur har jeg som regel med meg dekkspaker.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
voodoodoo
Posts: 453
Joined: 30 Oct 2015 21:50
MC: Suzuki Hayabusa 2013

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by voodoodoo »

mekkern wrote:Har en stor kabeltrommel i tre som jeg tenkte å monter den på.
Ja jeg er klar over kraften som trengs og har en del rustfrie rør jeg kan forlenge med ved behov.
Mulig jeg lager en spennanordning med ei hurtigtvinge underifra for å holde hjulet fast i tillegg til 'stopperen'.. vi får se- lite bruk i vinter tenker jeg... :lol:
Gjør man det riktig trengs ikke så mye kraft. Husk å legge dekka varmt et par timer før du legger på så blir de mye lettere å ha med å gjøre.

Har samme patent på min og den har vel en 50-60 omlegg til nå.. Mye penger spart å ha slikt sjøl..
Avbalanserer med ei slik stang fra biltema og noe kabb som stativ.
I dont suffer from insanity, i enjoy every minute of it.
Post Reply