Re: Hva har du kjøpt i dag?
Posted: 11 Feb 2018 08:54
Forstår fortsatt ikke hvorfor folk stopper motoren med nødstoppen og ikke bare slår av tenninga/tenningsnøkkelen med en gang..
Snikkeren wrote:Hehe. Jeg ventet på den. [emoji12][emoji23]
Heldigvis var vi en plass det gikk an å trille i gang. Er ikke alltid man er det, og da kan det være kjekt me denne. [emoji106] Dessuten kan den jo brukes på bil også, så det kan fort være at den trengs utenom MC-kjøring også. [emoji106]
Mange ganger stopper man på et sted hvor det er ønske om å parkere sykkelen i gir slik at den ikke sklir av støtta.mekkern wrote:Forstår fortsatt ikke hvorfor folk stopper motoren med nødstoppen og ikke bare slår av tenninga/tenningsnøkkelen med en gang..
Etter Snikkerens ferskeste invistering har vi jo intet godt svar på detknutk wrote: Mitt kontraspørsmål blir, hvorfor ikke bruke stoppen på handtaket?
knutk wrote:Mange ganger stopper man på et sted hvor det er ønske om å parkere sykkelen i gir slik at den ikke sklir av støtta.mekkern wrote:Forstår fortsatt ikke hvorfor folk stopper motoren med nødstoppen og ikke bare slår av tenninga/tenningsnøkkelen med en gang..
Da ender man opp med å bruke venstre handa til clutchen, høyrehanda holder bremsa og begge bena plantet i bakken for å sikre sykkelen. Absolutt enklest å stoppe motor med stoppen på handtaket.
Mitt kontraspørsmål blir, hvorfor ikke bruke stoppen på handtaket?
Siden det er OL har man ekstra god tid til slike diskusjonermekkern wrote: ...................
Batterier på MC er ikke som på bil og større enn de må være og la sykkelen stå med tenning og lys på gir raskt mulighet for plunder-spesielt hvis en blir "avbrutt i prosedyren" med noen som snakker til en eller andre ting og da kan fort tiden og Ah på batteriet gå....
"normalt" stopper jeg ikke sykkelen på steder jeg trenger akrobatikk for å stoppe...men hvis en skal leke apekatt så kan en jo de gangene endre stopp prosedyren.
Skal sykkelen stå i gear så er det oftest pga en slak nedoverbakke..
Da stopper jeg sykkelen-lar den skli forover i gear til slakken er tatt opp og vipper ut støtta..
men hvis jeg skulle kjørt ?300kg torturatekk traktor med "heleXXL" pakket på så hadde jeg muligens endret meg...
ohhh.... pms diskusjoner....
Hmm, den problemstillingen har ikke jeg hatt på mine 25 år som tohjulskusk. Aldri hittil hatt behovet for å stoppe med killswitch'en. Står man som nevnt, så kan man vel løfte foten opp og sette ned støtta. Da stopper motorenknutk wrote:Mange ganger stopper man på et sted hvor det er ønske om å parkere sykkelen i gir slik at den ikke sklir av støtta.mekkern wrote:Forstår fortsatt ikke hvorfor folk stopper motoren med nødstoppen og ikke bare slår av tenninga/tenningsnøkkelen med en gang..
Da ender man opp med å bruke venstre handa til clutchen, høyrehanda holder bremsa og begge bena plantet i bakken for å sikre sykkelen. Absolutt enklest å stoppe motor med stoppen på handtaket.
Mitt kontraspørsmål blir, hvorfor ikke bruke stoppen på handtaket?
Jada, det kan man også gjøre.Bikeridr wrote:Hmm, den problemstillingen har ikke jeg hatt på mine 25 år som tohjulskusk. Aldri hittil hatt behovet for å stoppe med killswitch'en. Står man som nevnt, så kan man vel løfte foten opp og sette ned støtta. Da stopper motorenknutk wrote:Mange ganger stopper man på et sted hvor det er ønske om å parkere sykkelen i gir slik at den ikke sklir av støtta.mekkern wrote:Forstår fortsatt ikke hvorfor folk stopper motoren med nødstoppen og ikke bare slår av tenninga/tenningsnøkkelen med en gang..
Da ender man opp med å bruke venstre handa til clutchen, høyrehanda holder bremsa og begge bena plantet i bakken for å sikre sykkelen. Absolutt enklest å stoppe motor med stoppen på handtaket.
Mitt kontraspørsmål blir, hvorfor ikke bruke stoppen på handtaket?
Blir ikke dette litt som å knekke ned PC´en kontra å kjøre avsluttningknutk wrote:Jada, det kan man også gjøre.Bikeridr wrote:Hmm, den problemstillingen har ikke jeg hatt på mine 25 år som tohjulskusk. Aldri hittil hatt behovet for å stoppe med killswitch'en. Står man som nevnt, så kan man vel løfte foten opp og sette ned støtta. Da stopper motorenknutk wrote:
Mange ganger stopper man på et sted hvor det er ønske om å parkere sykkelen i gir slik at den ikke sklir av støtta.
Da ender man opp med å bruke venstre handa til clutchen, høyrehanda holder bremsa og begge bena plantet i bakken for å sikre sykkelen. Absolutt enklest å stoppe motor med stoppen på handtaket.
Mitt kontraspørsmål blir, hvorfor ikke bruke stoppen på handtaket?
Men hva er problemet med å bruke stoppknappen? Den er jo laget for å stoppe motoren, og i samme slengen stenger den ned det meste som trenger strøm untatt parklys/bremselys og instrumentpanel.
Det er nok litt samme type "problemstilling"Borg wrote:Blir ikke dette litt som å knekke ned PC´en kontra å kjøre avsluttningknutk wrote:Jada, det kan man også gjøre.Bikeridr wrote: Hmm, den problemstillingen har ikke jeg hatt på mine 25 år som tohjulskusk. Aldri hittil hatt behovet for å stoppe med killswitch'en. Står man som nevnt, så kan man vel løfte foten opp og sette ned støtta. Da stopper motoren
Men hva er problemet med å bruke stoppknappen? Den er jo laget for å stoppe motoren, og i samme slengen stenger den ned det meste som trenger strøm untatt parklys/bremselys og instrumentpanel.
De skal jo ha en hjerne i disse tider.