Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Fungerer det som påtenkt så må jo den hjelmen være strålende.

Kryper jo fort over 100-110 desibel i en hjelm, og selv om det der og da ikke høres knallhøyt ut så blir det fort nedsatt hørsel.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Prisen var ikke avskrekkende heller :-k
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Problemet er at en hjelm er akkurat som dekk. Det viktigste er ikke hvor god den er, men hvordan den ser ut. Tenk å kjøre rundt i en ufin hjelm og dekkmønster som ser fæle ut?? [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Trondgv wrote:Problemet er at en hjelm er akkurat som dekk. Det viktigste er ikke hvor god den er, men hvordan den ser ut. Tenk å kjøre rundt i en ufin hjelm og dekkmønster som ser fæle ut?? [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Sena-hjelmen så jo slett ikke feil ut i hvit den, mangler jo bare sota visir 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

JK95 wrote:
Trondgv wrote:Problemet er at en hjelm er akkurat som dekk. Det viktigste er ikke hvor god den er, men hvordan den ser ut. Tenk å kjøre rundt i en ufin hjelm og dekkmønster som ser fæle ut?? [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Sena-hjelmen så jo slett ikke feil ut i hvit den, mangler jo bare sota visir 8)
Njaaa..Den har jo ikke nebb på toppen, husk på at jeg kjører traktor. [emoji38] Og sota visir er ikke såå gøy i tunellene her på vestlandet, sånt har man innvendig solvisir til [emoji57]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Trondgv wrote:
JK95 wrote:
Trondgv wrote:Problemet er at en hjelm er akkurat som dekk. Det viktigste er ikke hvor god den er, men hvordan den ser ut. Tenk å kjøre rundt i en ufin hjelm og dekkmønster som ser fæle ut?? [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Sena-hjelmen så jo slett ikke feil ut i hvit den, mangler jo bare sota visir 8)
Njaaa..Den har jo ikke nebb på toppen, husk på at jeg kjører traktor. [emoji38] Og sota visir er ikke såå gøy i tunellene her på vestlandet, sånt har man innvendig solvisir til [emoji57]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
For deg som kjører MC-verdenens Valtra kan jeg forstå nebbet :lol:
Dog har jeg tilgode å oppleve innvendig solvisir som er tilstrekkelig sotet [-(
User avatar
Toven
Posts: 2723
Joined: 20 Aug 2008 17:50
MC: 2021 MT-09 SP
Location: Stathelle

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Toven »

Tommas wrote:Fungerer det som påtenkt så må jo den hjelmen være strålende.

Kryper jo fort over 100-110 desibel i en hjelm, og selv om det der og da ikke høres knallhøyt ut så blir det fort nedsatt hørsel.
Det stemmer!

Grenser som National Institute for Occupational Safety and Health setter. Utover de gitte tidsintervallene er det fare for støyskade!
Hva fører støyskade til? Nedsatt taleforståelse (spesielt i støy), tinnitus - som igjen kan føre til depresjon og nedsatt psykisk helse.
Så pass på øra folkens! :)
Image

Litt mer lesestoff: http://www.therideadvice.com/keep-heari ... otorcycle/
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

Hadde vært knall hvis dette hadde fungert, her har motofire skrevet en liten artikkel https://www.motofire.com/2017/11/news/s ... t-finally/. De bruker som motofire skriver "Using what is essentially the same technology that you’d get from your top-tier BOSE headphones" så hvis det er like bra som BOSE sin Noise canceling teknikk burde dette være bra. Skal sjekke når det kommer noen tester av denne.

De kommer også med en Momentum Pro som har integrert kamera på toppen av hjelmen.

Priser er 619 Euro for Momentum Inc og 719 Euro for Momentum Pro det er de to som har Noise Cancelling og Pro som har kamera.

Den som står på Sena sin side som heter Momentum til 469 Euro har ikke Noise Cancelling teknologi.
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

Handlet julematen...

nå ligger ribba innsmørt med godsaker og trekker til seg snadder..
resten av maten er i rute også..
Drikke av mange slag er også klart... :shock:
Image
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

JRO wrote:Hadde vært knall hvis dette hadde fungert, her har motofire skrevet en liten artikkel https://www.motofire.com/2017/11/news/s ... t-finally/. De bruker som motofire skriver "Using what is essentially the same technology that you’d get from your top-tier BOSE headphones" så hvis det er like bra som BOSE sin Noise canceling teknikk burde dette være bra. Skal sjekke når det kommer noen tester av denne.

De kommer også med en Momentum Pro som har integrert kamera på toppen av hjelmen.

Priser er 619 Euro for Momentum Inc og 719 Euro for Momentum Pro det er de to som har Noise Cancelling og Pro som har kamera.

Den som står på Sena sin side som heter Momentum til 469 Euro har ikke Noise Cancelling teknologi.
Momentum Inc Pro har kamera OG støykanselering- tror jeg...:smt101

Quote:
FOR THE RIDER WHO WANTS IT ALL
The Momentum INC Pro Bluetooth & QHD Camera Integrated Full-Face Helmet
The Momentum INC Pro takes the premium experience of our Momentum INC and goes one step further with a QHD action camera affixed directly to the center of the helmet. The streamlined camera design allows riders to effortlessly capture any moment along the ride with the touch of a single camera button at the top of your Momentum Pro Helmet. The QHD(1440p, 30fps)/FHD(1080p,60fps) camera boasts a 135 degree field of view and has a looping video recording time of 2 hours.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

mekkern wrote:Handlet julematen...

nå ligger ribba innsmørt med godsaker og trekker til seg snadder..
resten av maten er i rute også..
Drikke av mange slag er også klart... :shock:
Image
Ah, frostvæskedramm :love
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

JK95 wrote: Ah, frostvæskedramm :love
Ja "rosa kanne" er jo godt kjent i trønderske kretser....

Dette er slik "long life" så dette må da være like bra som skinnvest... :smt111
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

mekkern wrote:
JK95 wrote: Ah, frostvæskedramm :love
Ja "rosa kanne" er jo godt kjent i trønderske kretser....

Dette er slik "long life" så dette må da være like bra som skinnvest... :smt111
Tja, vi har vel tapt oss litt, men HB og energidrikke står høyt i min bok 8) Og så er det jo moro å se byfolka bli store i øya når du súper store slurker med blå væske fra frostvæskedunken :lol: HB og blå Burn gjør susen \:D/
Alternativt vanlig Burn i rødspritflaske :twisted:
User avatar
mekkern
Posts: 5110
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by mekkern »

JK95 wrote:
mekkern wrote:
JK95 wrote: Ah, frostvæskedramm :love
Ja "rosa kanne" er jo godt kjent i trønderske kretser....

Dette er slik "long life" så dette må da være like bra som skinnvest... :smt111
Tja, vi har vel tapt oss litt, men HB og energidrikke står høyt i min bok 8) Og så er det jo moro å se byfolka bli store i øya når du súper store slurker med blå væske fra frostvæskedunken :lol: HB og blå Burn gjør susen \:D/
Alternativt vanlig Burn i rødspritflaske :twisted:
Hb er goe saker det hvis en har laget det skikkelig.
jeg laget et apparat som traktet 96-94 før jeg måtte stille det om for å få med "slomsen" som vi brukte til å vaske "Nitrobilene" med.. der var 93-90% hb fine greier for å løsne dritten...den dårlige spriten der gadd jeg ikke rense engang...
klart skal en lage skikkelige saker så er det mye arbeid og en del ting en må styre med-Ph korrigere satsen eksempelvis slik at bakteriene ikke lager for mye biprodukter...

Men nå har jeg funnet en vodka som kan drikkes av kjøkkenglass som vann og har råd til det lille jeg drikker så slik "hobby virksomhet" blir mer pes enn morro...
Denne bør du prøve ved anledning hvis du ikke er helt hekta på brannskada brennvin:
https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/Lan ... /p/5522701

Quote:
Upping the ante on perfection, this sensuous elixir blends timeless savoir-faire with state-of-the-art sophistication. Russian Standard Platinum takes Mendeleev's recipe for the Tsars one step further, combining the purest ingredients with a state-of-the art silver filtration system to produce an ultra-crisp, ultra-smooth spirit.

Uniting a passion for perfection with a daring energy and confidence, Platinum has become the favorite vodka among Russia's booming generation of successful urban professionals, who work and play hard enough to put even 1980s New Yorkers to shame.

A vodka of unparalleled energy and clarity, Platinum is sure to meet the demands of the most dynamic, yet discerning drinkers, wherever they might be in the world-as a symbol of achievements past, present and future.
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Yeah, jeg lager dessverre ikke selv, og har opplevd nok fusel :puke :-#
God vare er skummelt vanskelig å oppdrive i fylket hvor slikt liksom skal være matkultur :-k

Oi, det var noe annet enn Dworek :shock: Skal prøve å huske den :thumleft
Post Reply