Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4551
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bikeridr »

Epylypzon wrote: Kunne fint høre ungeskrik fra barnevogna som passerte.
Unm, du *skal* faktisk høre ungeskrik og mennesketale gjennom noise cancelling.
Personlig bruker jeg lukkede headphones uten kvalitetshemmende støyfjerning. 8)
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Palma wrote:Faan steike søkke ta, her er det en diskusjon jeg har gått glipp av... kanskje fordi jeg har kjørt motorsykkel og ikke har pms! Og driver å følger med på en gjærlås om dagen. Stoppknapp? Finnes det?
Joda, fint med den i bakkestopp for å låse bakhjulet med begge bena i bakken.


Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Klapp igen med deg [-X Du er aaaltfor seint ute :-s
Nå er det meninger om støyfiltrerende øreklukker som ikke filtrerer støy som er temaet :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

ojda wrote:
Palma wrote:Faan steike søkke ta, her er det en diskusjon jeg har gått glipp av... kanskje fordi jeg har kjørt motorsykkel og ikke har pms! Og driver å følger med på en gjærlås om dagen. Stoppknapp? Finnes det?
Joda, fint med den i bakkestopp for å låse bakhjulet med begge bena i bakken.


Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Klapp igen med deg [-X Du er aaaltfor seint ute :-s
Nå er det meninger om støyfiltrerende øreklukker som ikke filtrerer støy som er temaet :thumleft
Der stiller jeg sterkt! Her filtreres ALT! Men ikke å anbefale [emoji21]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9123
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Palma wrote:
ojda wrote:
Palma wrote:Faan steike søkke ta, her er det en diskusjon jeg har gått glipp av... kanskje fordi jeg har kjørt motorsykkel og ikke har pms! Og driver å følger med på en gjærlås om dagen. Stoppknapp? Finnes det?
Joda, fint med den i bakkestopp for å låse bakhjulet med begge bena i bakken.


Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Klapp igen med deg [-X Du er aaaltfor seint ute :-s
Nå er det meninger om støyfiltrerende øreklukker som ikke filtrerer støy som er temaet :thumleft
Der stiller jeg sterkt! Her filtreres ALT! Men ikke å anbefale [emoji21]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Det er bra du filtrerer, for det var jo ikke pent av meg å skrive "klapp igen", så jeg sjemmes litt :redface

Men bra du får kjørt litt da :thumleft
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

ojda wrote:
Palma wrote:
ojda wrote:
Klapp igen med deg [-X Du er aaaltfor seint ute :-s
Nå er det meninger om støyfiltrerende øreklukker som ikke filtrerer støy som er temaet :thumleft
Der stiller jeg sterkt! Her filtreres ALT! Men ikke å anbefale [emoji21]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Det er bra du filtrerer, for det var jo ikke pent av meg å skrive "klapp igen", så jeg sjemmes litt :redface

Men bra du får kjørt litt da :thumleft
Åjaaa, den uttalelsen gikk ikke helt inn Ojda. Skal kjenne etter om jeg ble såra....



Nei, det gikk bra [emoji23][emoji23]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Epylypzon wrote:
Bjerknez wrote:Samsung headphones?

Du vet Sony har en egen app som stiller inn og styrer dette?

Det virker som om det var tilkoblingsproblemene som gjorde at du byttet. Jeg bruker dem nesten hver dag via iPhoneX og madammen på sin gamle iPhone 5S samt at jeg bruker dem på Surface Pro i blandt. Helt sømløst. Å høre på to enheter samtidig har jeg ikke testet og jeg vet heller ikke hvorfor det skulle vært nyttig for min del.

Håper uansett du blir fornøyd. Hvis jeg MÅTTE velge noe annet, så hadde det nok blott Bose. Dem kom på en god andreplass. De du har kjøpt har jeg ikke hørt om før. Har hørt om merket, men ikke hodetelefonene. Sikkert bra nok :thumleft
Sony Headphones heter den kanskje.
Plantronics er veldig store innen handsfree.
Prøvd bose og beats i butikken. Kunne fint høre ungeskrik fra barnevogna som passerte.
Å du er sikker på at du aktiverte noice canseling og ikke ambient sound? Ambient sound skal nemlig slippe igjennom lydfrekvens som stemmer etc. Ett klikk til på knappen så aktiverer du noice canselling.

Så klart vil du høre noe uansett når du ikke har musikk på, men prøv å sett på normal høyde på musikken så hører du ikke en dritt utenifra :)
User avatar
Epylypzon
Posts: 1187
Joined: 14 Oct 2015 09:32
MC: 2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002 Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Epylypzon »

Bjerknez wrote:
Epylypzon wrote:
Bjerknez wrote:Samsung headphones?

Du vet Sony har en egen app som stiller inn og styrer dette?

Det virker som om det var tilkoblingsproblemene som gjorde at du byttet. Jeg bruker dem nesten hver dag via iPhoneX og madammen på sin gamle iPhone 5S samt at jeg bruker dem på Surface Pro i blandt. Helt sømløst. Å høre på to enheter samtidig har jeg ikke testet og jeg vet heller ikke hvorfor det skulle vært nyttig for min del.

Håper uansett du blir fornøyd. Hvis jeg MÅTTE velge noe annet, så hadde det nok blott Bose. Dem kom på en god andreplass. De du har kjøpt har jeg ikke hørt om før. Har hørt om merket, men ikke hodetelefonene. Sikkert bra nok :thumleft
Sony Headphones heter den kanskje.
Plantronics er veldig store innen handsfree.
Prøvd bose og beats i butikken. Kunne fint høre ungeskrik fra barnevogna som passerte.
Å du er sikker på at du aktiverte noice canseling og ikke ambient sound? Ambient sound skal nemlig slippe igjennom lydfrekvens som stemmer etc. Ett klikk til på knappen så aktiverer du noice canselling.

Så klart vil du høre noe uansett når du ikke har musikk på, men prøv å sett på normal høyde på musikken så hører du ikke en dritt utenifra :)
Skal dobbeltsjekke, men mener jeg prøvde det meste. Det funket greit, men.
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Det er jo faktisk dem beste på markedet i følge tester, så hvis du ikke likte dem angående støyreduseringen så tror jeg kanskje kravene var for høye?

Det som vistnok er vanskelig er å kombinere støyfjerning med god lyd. Det har Sony klart og noen få andre. Jeg prøvde noen billigere hodetelefoner med støykansellering i butikken (tror de hette marshall) og støykanseleringen funket greit, men lyden var rævva.

Det blir sagt hat Bose er litt bedre og ha på seg med tanke på komfort.

Det er foresten en hodetelefon som er bedre enn Sonyen i følge lyd og bilde, men da må du ut med en 1000-lapp til. Jeg hadde kjøpt disse, men dem spilte ikke høyt nok fra telefon. Sikkert fordi dem var tungdrevne og krevde større forsterker muligens. Alt i alt likte jeg Sony best :)
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

I dag ble det en Gel Seat Pad Tourtecs S Cushion

https://www.ebay.com/itm/282739855608

Har planer om å få med "Grustur i øst i år. Men en 4 timers tur på en Xmoto for å komme fram, langs landeveien, krever litt komfort planlegging. :D

Får bare håpe den lever opp til forventningene. Noen som har erfaringer med den?
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Borg wrote:I dag ble det en Gel Seat Pad Tourtecs S Cushion

https://www.ebay.com/itm/282739855608

Har planer om å få med "Grustur i øst i år. Men en 4 timers tur på en Xmoto for å komme fram, langs landeveien, krever litt komfort planlegging. :D

Får bare håpe den lever opp til forventningene. Noen som har erfaringer med den?
Jo de fleste som har vært med på Grustur i øst har vært rimelig fornøyd, og jeg tror det skal bli rimelig bra i år og :thumleft
Ehhh... nå var det kanskje ikke det du spurte om? :lol :lol
User avatar
kvase
Posts: 4016
Joined: 04 Oct 2016 10:43
MC: Dyslektiker
KTM 1290 SAR 21/22 mod
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by kvase »

Til Borg Jeg drar forhåpentligvis til Grustur i øst i år å kjører bare fra Arendal :-k
-
Utenom det så har jeg handla meg 2 stykk vanntette brytere Odin Universal Vanntett bryter
https://www.arbeidslys.no/products/odin ... er-for-lys
Image
Vi ble født for å være Ekte ikke perfekte
https://locatoweb.com
For turplanleging å sporinger GPX etc. https://www.myrouteapp.com/routelab
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Snikkeren »

Borg wrote:I dag ble det en Gel Seat Pad Tourtecs S Cushion

https://www.ebay.com/itm/282739855608

Har planer om å få med "Grustur i øst i år. Men en 4 timers tur på en Xmoto for å komme fram, langs landeveien, krever litt komfort planlegging. :D

Får bare håpe den lever opp til forventningene. Noen som har erfaringer med den?
4 timer? Det er jo ingenting. I fjor kjørte vi ikke strake veien, og brukte vel nærmere 12 timer ned. Klarte meg greit uten ekstra pute på CRF'en.

Men for å svare på spørsmålet ditt. Nei, jeg har ikke prøvd den. Men har prøvd AirHawk, og den funker knall. I tillegg har jeg brukt MotoSkiveez MC-shorts. Den fungerer ikke like bra som AirHawk med tanke på komfort, men den gir mer rom for å bevege på seg, noe som er kjekt ved aktiv kjøring. :thumleft
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

Palma wrote:
Borg wrote:I dag ble det en Gel Seat Pad Tourtecs S Cushion

https://www.ebay.com/itm/282739855608

Har planer om å få med "Grustur i øst i år. Men en 4 timers tur på en Xmoto for å komme fram, langs landeveien, krever litt komfort planlegging. :D

Får bare håpe den lever opp til forventningene. Noen som har erfaringer med den?
Jo de fleste som har vært med på Grustur i øst har vært rimelig fornøyd, og jeg tror det skal bli rimelig bra i år og :thumleft
Ehhh... nå var det kanskje ikke det du spurte om? :lol :lol
Hehe, etter å ha vært med på turen til Snikkaren i fjor kom Grustur litt tett på, men det sto ikke på lysten og etter å ha lest referatet var jeg ennå mer overbevist. Men nå hører det til historien at jeg muligens var litt snytt etter at du stakk av med håndkledet mitt i Røldal og la igjen et heller godt brukt et :evil:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
User avatar
Palma
Posts: 4730
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Borg wrote:
Palma wrote:
Borg wrote:I dag ble det en Gel Seat Pad Tourtecs S Cushion

https://www.ebay.com/itm/282739855608

Har planer om å få med "Grustur i øst i år. Men en 4 timers tur på en Xmoto for å komme fram, langs landeveien, krever litt komfort planlegging. :D

Får bare håpe den lever opp til forventningene. Noen som har erfaringer med den?
Jo de fleste som har vært med på Grustur i øst har vært rimelig fornøyd, og jeg tror det skal bli rimelig bra i år og :thumleft
Ehhh... nå var det kanskje ikke det du spurte om? [emoji38] [emoji38]
Hehe, etter å ha vært med på turen til Snikkaren i fjor kom Grustur litt tett på, men det sto ikke på lysten og etter å ha lest referatet var jeg ennå mer overbevist. Men nå hører det til historien at jeg muligens var litt snytt etter at du stakk av med håndkledet mitt i Røldal og la igjen et heller godt brukt et :evil:
Å dæven var det ditt[emoji44][emoji24]
Ja kjøp deg ei slik pute [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Du skal få igjen håndkledet ditt i august. Var sikker på jeg rappa det hos Kant1 [emoji23][emoji23]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Borg
Posts: 1676
Joined: 14 Jun 2006 21:12
MC: Triumph Speed Triple RS
Yamaha Ténéré 700
Location: Larvik

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Borg »

kvase wrote:Til Borg Jeg drar forhåpentligvis til Grustur i øst i år å kjører bare fra Arendal :-k
-
Hvis du med den settningen der mener at "Fra Larvik er da ingenting" så svinger du innom her, jeg kjører 1090en din bort, så tar du Xmoto'en :thumleft

Dette blir bra!

Ellers storkoser jeg på langtur men da er det på 1200en, Snikkeren på sin 250 står det stor respekt av når han kjører hjemmenfra til grustur. Regner med han trøster seg med at blir god film der han kjører med tresmak i baken :lol:
_______________
Triumph Speed Triple RS & Yamaha Ténéré 700
Post Reply