Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by knutk »

ojda wrote:@Knut: Kan den faktisk regulere varmen i en varmejakke direkte sålenge 20 amp tot ikke overskrides :-k
Nei, det blir for mye strøm.
EZCan kan dra 10A maks på to av kanalene, men de er reservert lys. Om du vil ha både lys og varmeregulering kan du jo kjøpe to stk EZSCan, og benytte den ene til Lysene og den andre til varmejakken (/0Watt burde gå greit). Ulempen er at jeg sitter igjen med inntrykk av at man ikke kan velge selv hvordan de ulike kanalene styres, og således vil varmen i jakka følge lysjusteringen. (Jeg har ikke finne noe bruksanvisning for nedlasting, så sier det med forbehold).

CANSwitch handterer max 10A til sammen, så heller ikke den er egnet for direkte kobling. Man kan benytte en av kanalene til å pulse elektronisk bryter.
CANswitch har mulighet for å selv velge knappekombinasjoner. Man kunne for eksempel koble jakka via nevnte bryter og styre varmen ved å kombinere å holde nede knappen for varmehandtak samtidig som man dreier på rulla. (Varmen i handtakene vil da også bli justert, men det fikses lett i ettertid med et trykk eller to.
Alternativt har CANSwitch også to ekstra innganger som muliggjør å montere en ekstra knapp eller to for å styre hvasomhelst.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

Jeg leste da akkurat at CANSwitch håndterer 20a Totalt.
Sikkert fordelt over flere kretser?
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
User avatar
jhn
Posts: 2063
Joined: 10 Nov 2008 01:25
MC: Suzuki V-Strom
HD sportster 883

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by jhn »

ojda wrote:
jhn wrote:Smarte og gjennomtenkte greier :thumleft Litt imponert faktisk
Jeg har hørt rykter om at man "Når man kjører" en BMW R1200... ikke lenger er å betrakte som fører, men som OPERATØR 8) :lol: :lol: :lol:
Det er ikke nødvendigvis negativt .... bare man ikke blir "passasjer"
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9124
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by ojda »

ojda wrote:Jeg leste da akkurat at CANSwitch håndterer 20a Totalt.
Sikkert fordelt over flere kretser?

Sitat fra hjemmeside.
Can it control my accessory?

CANSwitch can control any accessory, provided it is designed to run from the standarrd 12V motorcycle battery and all the accessories do not draw more than a total of 20A.


Å her er hva jakka forlanger på fullt:

The heated jacket has a heat output of 77 Watts, which makes it the hottest product Gerbing has to offer.
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by knutk »

ojda wrote:
ojda wrote:Jeg leste da akkurat at CANSwitch håndterer 20a Totalt.
Sikkert fordelt over flere kretser?

Sitat fra hjemmeside.
Can it control my accessory?

CANSwitch can control any accessory, provided it is designed to run from the standarrd 12V motorcycle battery and all the accessories do not draw more than a total of 20A.


Å her er hva jakka forlanger på fullt:

The heated jacket has a heat output of 77 Watts, which makes it the hottest product Gerbing has to offer.
Takk, da lærte jeg meg noe nytt. :thumleft
Modellen jeg har er oppgitt til totalt 10A, så da har de forbedra den.

77W betyr at jakka trekker ca under 6A så det burde gå greit. Trenger muligens litt programmering, men den er grei å programmere, har innebygd WiFi (aktivt i 5 min og kobler deretter ned med mindre den brukes) så man kan reprogrammere den uten behov for tilkobling av kabel.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Er ikke det bare 6 ampere da?


edit: doh, det han sa 8)
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Palma wrote:
Trondgv wrote:
Det er vel samme boksen @Palma har til programmering av julelysene på Betty? Han skal være ekspert på programmering av de boksene, hør med han [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] @Trondgv er sååååå misunnelig på boksen og julelysa mine [emoji23][emoji23][emoji23]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Alt for misunnelig, jeg MÅ investere i en sånn boks jeg og!! Var jo lønningsdag i dag, kanskje jeg bestiller 2. :-k
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: RE: Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:
Palma wrote:
Trondgv wrote:
Det er vel samme boksen @Palma har til programmering av julelysene på Betty? Han skal være ekspert på programmering av de boksene, hør med han [emoji38]

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] @Trondgv er sååååå misunnelig på boksen og julelysa mine [emoji23][emoji23][emoji23]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Alt for misunnelig, jeg MÅ investere i en sånn boks jeg og!! Var jo lønningsdag i dag, kanskje jeg bestiller 2. :-k
Lønningsdag hos Saga?? Derfor det plutselig var mer penger på kontoen altså.
Hmmm kjøpe hva da?? :lol:
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: RE: Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Kant1 wrote:
Trondgv wrote:
Palma wrote:
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] @Trondgv er sååååå misunnelig på boksen og julelysa mine [emoji23][emoji23][emoji23]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Alt for misunnelig, jeg MÅ investere i en sånn boks jeg og!! Var jo lønningsdag i dag, kanskje jeg bestiller 2. :-k
Lønningsdag hos Saga?? Derfor det plutselig var mer penger på kontoen altså.
Hmmm kjøpe hva da?? :lol:
Jepp, lønningsdag hos Saga :lol: Du kan få kontonr mitt så går det kanskje til noe fornuftig. :lol:
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by knutk »

Kanskje litt OT, men omhandler jo fremtidige kjøp, så da så.

I lys av info fra @Ojda sjekka jeg litt nærmere rundt CANSwitch.
Den er produsert av en fyr i Sør Afrika, og han har en (eller flere) tråd i ADVriders Vendor seksjon. http://advrider.com/index.php?threads/c ... r.1196410/.

Som utfyllende svar rundt varmejakke og direkte kobling er dette drøftet i tråden hvor jeg linket. Kort sagt, der oppgis max 20A totalt. For hver utgang nevnes max 5A pr utgang. Problemet er ikke først og fremst elektronikken, begrensingen ligger i kabel og plugger, hvor pluggen er svakeste ledd. 6A burde gå greit det og. Selv har jeg byttet plugg på de jeg har, da medfølgende plugg er tykk og klumpete. Nytt er også at mens de tidligere hadde 2 inputs og 6 utganger kan man nå benytte de to inngangene som utganger, til sammen 8, og ved større forbruk kan to utganger kombineres for øket strømuttak.

PS @Ojda.
Jeg vurderer å kjøpe en oppdatert utgave med mulighet for 8 utganger, så om det er av interesse så send meg en PM så kan vi bestille i lag. Fyren samler opp bestillinger og får produsert etter hvert. Han har i liten grad lager.
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Bjerknez wrote:
ojda wrote:
jhn wrote:Smarte og gjennomtenkte greier :thumleft Litt imponert faktisk
Jeg har hørt rykter om at man "Når man kjører" en BMW R1200... ikke lenger er å betrakte som fører, men som OPERATØR 8) :lol: :lol: :lol:
Haha... den var god ojda :lol: :thumleft

Selv så går jeg og lurer på om det kanskje kan bli en iPhone X på meg i dag... :-k
Å telefon ble det... ;-)
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Bjerknez wrote:
Bjerknez wrote:
ojda wrote:
Jeg har hørt rykter om at man "Når man kjører" en BMW R1200... ikke lenger er å betrakte som fører, men som OPERATØR 8) :lol: :lol: :lol:
Haha... den var god ojda :lol: :thumleft

Selv så går jeg og lurer på om det kanskje kan bli en iPhone X på meg i dag... :-k
Å telefon ble det... ;-)
Gratulerer, tror jeg :)

Ganske mange tusen i eppletillegg på den der 8)
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:
Bjerknez wrote:
Bjerknez wrote: Haha... den var god ojda :lol: :thumleft

Selv så går jeg og lurer på om det kanskje kan bli en iPhone X på meg i dag... :-k
Å telefon ble det... ;-)
Gratulerer, tror jeg :)

Ganske mange tusen i eppletillegg på den der 8)
Når det kommer til telefon så har jeg ikke like store krav, da den stort sett brukes for å holde kontakt med omverdenen. Til slikt funker iPhone utmerket. Battritiden er lenger også. Driver ikke med noe avansert på en mobil uanset. Dessuten så er det jo litt kærslig og dra frem en iPhone X i disse dager. 8)
User avatar
quattrokim
Posts: 823
Joined: 06 Oct 2015 08:38
MC: Nåværende: 2015 Kawasaki Versys 650
Tidligere: 2012 Kawasaki Versys 650
2010 Kawasaki ZX-10R MotoGP
2008 Kawasaki ZX-6R
Location: Frekhaug, Hordaland

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by quattrokim »

Ny bil... 2018 VW Amarok Aventura med alt ekstrautstyr og største motoren såklart. Nesten klar for ny jobb no.

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk
Nytt bakdekk på 10633 km, Metzeler Tourance NEXT

Nytt framdekk på 12673 km, Metzeler Tourance NEXT
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

quattrokim wrote:Ny bil... 2018 VW Amarok Aventura med alt ekstrautstyr og største motoren såklart. Nesten klar for ny jobb no.

Sent fra min SM-A510F via Tapatalk
Holdt på og kjøpe meg Amarok for noen år siden faktisk. Tøffe biler :thumleft
Kikket også på en Jeep Wrangler faktisk. Uhyre stilig bil det også synes jeg, i sitt slag.

Men det endte med en Mercedes A250 AMG Sport... :redface
Post Reply