Hva har du kjøpt i dag?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Bjerknez wrote:
Tommas wrote:
Bjerknez wrote: Å telefon ble det... ;-)
Gratulerer, tror jeg :)

Ganske mange tusen i eppletillegg på den der 8)
Når det kommer til telefon så har jeg ikke like store krav, da den stort sett brukes for å holde kontakt med omverdenen. Til slikt funker iPhone utmerket. Battritiden er lenger også. Driver ikke med noe avansert på en mobil uanset. Dessuten så er det jo litt kærslig og dra frem en iPhone X i disse dager. 8)
Pass på håret nå da. :lol:

https://www.tek.no/artikler/iphone-x-br ... har/418291
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Trondgv wrote:
Bjerknez wrote:
Tommas wrote:
Gratulerer, tror jeg :)

Ganske mange tusen i eppletillegg på den der 8)
Når det kommer til telefon så har jeg ikke like store krav, da den stort sett brukes for å holde kontakt med omverdenen. Til slikt funker iPhone utmerket. Battritiden er lenger også. Driver ikke med noe avansert på en mobil uanset. Dessuten så er det jo litt kærslig og dra frem en iPhone X i disse dager. 8)
Pass på håret nå da. :lol:

https://www.tek.no/artikler/iphone-x-br ... har/418291
Haha, har ikke så veldig mye hår så det går nok bra :)
User avatar
JRO
Posts: 1286
Joined: 07 Oct 2015 05:00
MC: 2019 Ducati MTS 1260 Enduro.
Location: Kongsberg

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JRO »

Bjerknez wrote:
Trondgv wrote:
Bjerknez wrote: Når det kommer til telefon så har jeg ikke like store krav, da den stort sett brukes for å holde kontakt med omverdenen. Til slikt funker iPhone utmerket. Battritiden er lenger også. Driver ikke med noe avansert på en mobil uanset. Dessuten så er det jo litt kærslig og dra frem en iPhone X i disse dager. 8)
Pass på håret nå da. :lol:

https://www.tek.no/artikler/iphone-x-br ... har/418291
Haha, har ikke så veldig mye hår så det går nok bra :)
Har hatt X siden før jul selv, fin telefon det. :thumleft
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

JRO wrote:
Bjerknez wrote:
Trondgv wrote: Pass på håret nå da. :lol:

https://www.tek.no/artikler/iphone-x-br ... har/418291
Haha, har ikke så veldig mye hår så det går nok bra :)
Har hatt X siden før jul selv, fin telefon det. :thumleft
Ja, den duger til mitt bruk vertfall 8)
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

I dag ble det invistert i en 29W USB-C hurtiglader med lightning kabel til mobilen. Det sies den skal lade teelefonen fra null til litt over 80% på en time.

Ikke så veldig spektakulert egentlig, men den er nå vertfall raskere enn den skjiten som fulgte med i pakka. Forresten veldig generøst av Apple og slenge med en ladekabel på hele en meter. Er jo så vannvittig irriterende at den kabelen AKKURAT ikke rekker over kanten på nattbordet.

Men telefonen er jeg fornøyd med 8) :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Bjerknez wrote:I dag ble det invistert i en 29W USB-C hurtiglader med lightning kabel til mobilen. Det sies den skal lade teelefonen fra null til litt over 80% på en time.

Ikke så veldig spektakulert egentlig, men den er nå vertfall raskere enn den skjiten som fulgte med i pakka. Forresten veldig generøst av Apple og slenge med en ladekabel på hele en meter. Er jo så vannvittig irriterende at den kabelen AKKURAT ikke rekker over kanten på nattbordet.

Men telefonen er jeg fornøyd med 8) :thumleft
Hurtiglader er standard hos Samsung 8)
JK95
Posts: 3558
Joined: 10 Oct 2015 10:40
MC: Uvisst pr dd
Location: Sundsvall

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by JK95 »

Samme på Huawei for 2(TO!) år siden, fra 0% til 100% på ca en time 8) Ikke er den merkbart tregere eller har merkbart værre batteri på de to årene heller :lol:
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Trondgv wrote:
Bjerknez wrote:I dag ble det invistert i en 29W USB-C hurtiglader med lightning kabel til mobilen. Det sies den skal lade teelefonen fra null til litt over 80% på en time.

Ikke så veldig spektakulert egentlig, men den er nå vertfall raskere enn den skjiten som fulgte med i pakka. Forresten veldig generøst av Apple og slenge med en ladekabel på hele en meter. Er jo så vannvittig irriterende at den kabelen AKKURAT ikke rekker over kanten på nattbordet.

Men telefonen er jeg fornøyd med 8) :thumleft
Hurtiglader er standard hos Samsung 8)
I know :)

Men det bør den jo også ha, for batteritiden var ikke noe og rope hurra for. :) vertfall ikke på de to siste samsungene jeg har hatt. En kompis har en S8 og den har like dårlig batteritid. Akkurat der er Apple bedre.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Tommas »

Ganske jevnt med Iphone X og Samsung S8 i de fleste tester (selv om x overraskende blir slått av Iphone 8 i flere andre tester). Fanboys på begge sider kan godt finne sine egne tester hvor deres hjertebarn vinner :lol:


[youtube][/youtube]
Bjerknez

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Bjerknez »

Tommas wrote:Ganske jevnt med Iphone X og Samsung S8 i de fleste tester (selv om x overraskende blir slått av Iphone 8 i flere andre tester). Fanboys på begge sider kan godt finne sine egne tester hvor deres hjertebarn vinner :lol:


[youtube][/youtube]
Når samsungen var ny funket batteriet bra Tommas. Problemet er at det ikke tar så lang tid før det tappes fortere.

Jeg er ingen apple fanboy. Ei heller android. Befinner meg midt i mellom og kjøper det som gagner meg best. :thumleft
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Nye dekk. Denne gangen ble det Pirelli Scorpion Rally STR. Det skrytes voldsomt over disse blant de som kjører adventure sykkel. Veldig gode både på grus og våt/tørr asfalt samt at de skal holde lenge. De skal visstnok være bedre enn TKC80 på grusveier også. Mulig jeg har funnet "drømmedekket" til min type kjøring. Gleder meg til å få de på når vinteren er over. :thumleft De blir levert originalt på Ducati Multistrada Enduro og noen av scramblerene deres. Tror også jeg har sett det på den nye 1200 Tiger. :thumleft

Image
User avatar
Kant1
Onkel
Posts: 3185
Joined: 06 Oct 2015 06:10
MC: BMW R1250GSA 2019

Yamaha XTZ 660 Ténéré 1997 (Gamlegutten)

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Kant1 »

Trondgv wrote:Nye dekk. Denne gangen ble det Pirelli Scorpion Rally STR. Det skrytes voldsomt over disse blant de som kjører adventure sykkel. Veldig gode både på grus og våt/tørr asfalt samt at de skal holde lenge. De skal visstnok være bedre enn TKC80 på grusveier også. Mulig jeg har funnet "drømmedekket" til min type kjøring. Gleder meg til å få de på når vinteren er over. :thumleft De blir levert originalt på Ducati Multistrada Enduro og noen av scramblerene deres. Tror også jeg har sett det på den nye 1200 Tiger. :thumleft

Image
Har kikket litt på dette selv, har liggende dekk for neste sesongstart, men ser ikke bort fra at det blir et par av disse også :) :thumleft
Nothing last forever---- Nichts is für die Ewigkeit
Norges kanskje beste MC blogg:
http://www.kant1.no
User avatar
Palma
Posts: 4731
Joined: 09 Oct 2015 19:20
MC: BMW R1150GS 2000mod. "Betty"
BMW F650GS 2001 Mod. "Litjkar'n" solgt 2018
BMW F650GS 2003 mod. "650'n" solgt 2018
BMW F800GS 2013 mod. "800'n"
Honda Crf250L 2020 mod.
Location: Tjura
Contact:

Re: RE: Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Palma »

Trondgv wrote:Nye dekk. Denne gangen ble det Pirelli Scorpion Rally STR. Det skrytes voldsomt over disse blant de som kjører adventure sykkel. Veldig gode både på grus og våt/tørr asfalt samt at de skal holde lenge. De skal visstnok være bedre enn TKC80 på grusveier også. Mulig jeg har funnet "drømmedekket" til min type kjøring. Gleder meg til å få de på når vinteren er over. :thumleft De blir levert originalt på Ducati Multistrada Enduro og noen av scramblerene deres. Tror også jeg har sett det på den nye 1200 Tiger. :thumleft

[img]https://ssl.delti.com/tyre-pictures/Pirelli/ScorpionRallySTR.jpg[/img]
Skeptisk....[emoji848]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
User avatar
Trondgv
Posts: 2977
Joined: 07 Oct 2015 13:15
MC: 1994 Ducati 900SS
Location: Karmøy

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by Trondgv »

Kant1 wrote:
Trondgv wrote:Nye dekk. Denne gangen ble det Pirelli Scorpion Rally STR. Det skrytes voldsomt over disse blant de som kjører adventure sykkel. Veldig gode både på grus og våt/tørr asfalt samt at de skal holde lenge. De skal visstnok være bedre enn TKC80 på grusveier også. Mulig jeg har funnet "drømmedekket" til min type kjøring. Gleder meg til å få de på når vinteren er over. :thumleft De blir levert originalt på Ducati Multistrada Enduro og noen av scramblerene deres. Tror også jeg har sett det på den nye 1200 Tiger. :thumleft

Image
Har kikket litt på dette selv, har liggende dekk for neste sesongstart, men ser ikke bort fra at det blir et par av disse også :) :thumleft
Så lenge det folk sier er sant, så er jeg fornøyd. Vis det er bedre enn TKC80 på grus og holder lengre samt er bra på asfalt bytter nok ikke jeg med det første.

Kopiert fra Advrider:

"Just did a big Scandinavia trip. Excellent 60/40 tyre for the GS. Super solid on wet and dry, gravel, single tracks, you name it. The thing literally has not let down, ever. It is much quieter and smoother than K60 or Anakee3 more predictable than TKC80 and Karoo3 on road. It lasts longer than TKC.

This is what I'm going to be using from now on, it fits what I use the bike for perfectly. And I've literally tried every ADV tyre there is."
Palma wrote:Skeptisk....[emoji848]

Sent fra min SM-A320FL via Tapatalk
Typisk østlending å være negativ :(
knutk
Posts: 2360
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Hva har du kjøpt i dag?

Post by knutk »

Trondgv wrote:Nye dekk. Denne gangen ble det Pirelli Scorpion Rally STR. Det skrytes voldsomt over disse blant de som kjører adventure sykkel. Veldig gode både på grus og våt/tørr asfalt samt at de skal holde lenge. De skal visstnok være bedre enn TKC80 på grusveier også. Mulig jeg har funnet "drømmedekket" til min type kjøring. Gleder meg til å få de på når vinteren er over. :thumleft De blir levert originalt på Ducati Multistrada Enduro og noen av scramblerene deres. Tror også jeg har sett det på den nye 1200 Tiger. :thumleft

Image
Blir spennende å se hvordan de fungerer i praksis. Lenger levetid høres forlokkende ut.
Dog vil jeg henge meg litt på skepsisen som er uttrykt med hensyn til grep vs TKC80. Når man ser på bildet er det ganske store klosser i mønsteret og lite avstand sidelengs mellom klossene. Om jeg skulle ha tippa egenskapene utifra bildet ville jeg forventet godt grep for fremdrift men litt dårligere støtte sidelengs i forhold til TKC 80.

Men kun praktisk bruk som gir svaret.
Post Reply