jhn wrote:Men det er litt for mange av de, og de snakkes litt for ofte om ... som om de er de eneste saliggjørende
Hva mener du med at det er litt for mange av de? Er det flere enn antall eiere som kjører dem, sånn at noen ikke blir kjørt, eller?
For mange eiere først og fremst.
Jeg kjører ganske ofte en 20 mils ettermiddagstur, da er det ganske normalt å se ca 70% GS'r en normal sommerdag langs landeveien ... og helt likt utstyrt, både sykkel og fører
Det er bare kjedelig, rett og slett
jhn wrote:Men det er litt for mange av de, og de snakkes litt for ofte om ... som om de er de eneste saliggjørende
Hva mener du med at det er litt for mange av de? Er det flere enn antall eiere som kjører dem, sånn at noen ikke blir kjørt, eller?
For mange eiere først og fremst.
Confusing For mange eiere?? Men da er det jo for lite GS'er..
jhn wrote:Jeg kjører ganske ofte en 20 mils ettermiddagstur, da er det ganske normalt å se ca 70% GS'r en normal sommerdag langs landeveien ... og helt likt utstyrt, både sykkel og fører
Det er bare kjedelig, rett og slett
Well, igår, men en Toyota Yaris 2002 mod med ca 60K på telleren kjøpt og betalt. Slo til utifra lav pris og en størrelse som gjør at MC får komfortabelt plass på tvers bak (på en standard biloppstillingsplass i fellesgarasje)
RuneMC wrote:Well, igår, men en Toyota Yaris 2002 mod med ca 60K på telleren kjøpt og betalt. Slo til utifra lav pris og en størrelse som gjør at MC får komfortabelt plass på tvers bak (på en standard biloppstillingsplass i fellesgarasje)
Gratulerer med bil, og virkelig mc-fokus når man kjøper bil etter hva som får plass i tillegg til motorsykkel
@Tommas - jepp, har polert bilen idag og funnet at jeg nok må satse på noe sterkere greier som "lakkfornyer" eller lign. Rimelig "sliten" lakk av å stå mye ute med blader osv i mange år. Men plassmessig er den jo genial! Får komfortabelt plass til en MC på skrått/tvers bak den og allikevel nok rom til å åpne bod-døren bak den igjen Teknisk sett helt fin, med nye vinterdekk og sommerdekk og EU OK til Aug neste år. Tipper den seiler gjennom neste EU kontroll uten problem også. Motormessig skjer det dog svært lite når gassen bånnes i 5.te gir opp Hagabakkene før Asker - haha - hele 68 HK Derimot beveger jo ikke bensinmåleren seg i det hele tatt på turene hittil.
RuneMC wrote:Well, igår, men en Toyota Yaris 2002 mod med ca 60K på telleren kjøpt og betalt. Slo til utifra lav pris og en størrelse som gjør at MC får komfortabelt plass på tvers bak (på en standard biloppstillingsplass i fellesgarasje)
Beklager, men dette er et forferdelig kjipt kjøretøy. Skjønner ikke at du kjøper de greiene der, med null og niks kjøreglede. Du kunne kjøpt en Mini Cooper, en Suzuki Swift Sport, eller en annen morsom liten bil, så hadde du likevel fått plass til sykkelen.
@ole m. - pris vettu, vanskelig å slå noe som kostet meg under en halv mnd-lønn - og jeg skal bare ha et A-til-B transportmiddel for vinteren. (Nevnte jeg at varmeapparatet fungerer godt og at det er varme i setet )
Det er jo uansett snart definert som kjøretøymisbruk å kjøpe noe som helst sportslig av bil i Norge, gitt alle midtdelere og fartsdumper (bilen er tight og fin over fartsdumper) og søvnige/tekstende/gps/multimedia-sjåfører. Selv i denne lille loppa av en bil ergrer jeg meg over andre som bremser og kjører 60 i 80-sonen i nedoverbakke! (Bare pga noen små svinger...)
Jeg har eiet Lada 1200 (blå)
Støtter deg jeg Rune, bruk pengene på sykkel (hvis det er der gleden ligger)
å slit bilen fra a til å uten de stoore følelsesmessige oppturene
Selvfølgelig enig ole m. - ramler det inn en lottopremie så kan det nok fort bli aktuelt med oppgradering på bilfronten - f.eks. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=104701327 - men inntil det skjer er MC prioritert
Bil er bare for transport, her snakker vi en 1996 modell Carina som jeg betalte 6000,- for, altså årsavgift og vrakpant. Den må nok vrakes nå, men da blir det en billig varebil med plass til MC baki