Hvit pickup mot motorsyklister

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
wamporey
Posts: 23
Joined: 08 Aug 2013 12:33
MC: Suzuki GSX 750 ES 1987
Aprilia RS50 Tuono 2005
Location: Hammerfest

Hvit pickup mot motorsyklister

Post by wamporey »

Har dere sett denne videoen?

[youtube]bmRXzVrue14[/youtube]

...Det ser ikke ut til at jeg fikk til å legge inn YouTube-videoen, her er linken:
https://youtu.be/bmRXzVrue14
(Hvis ikke den heller virker, søk på "white pickup motorcycle headbutt".)

Jeg så den først på Facebook, der den hadde rundt 1300 kommentarer. Jeg leste bare de 50 første, men antar resten var ganske like; nesten alle ga uttrykk for at bilføreren fikk som fortjent, eller slapp for lett unna.

Jeg har full forståelse for at blodet kan koke hvis man opplever noe sånt, men ut fra det lille man ser i videoen synes jeg ikke det var "riktig" av motorsyklist å skalle ned bilføreren på den måten.

Han som filmet hendelsen, snakket med bilføreren (selv om det ikke virket som det kunne komme noe konstruktivt ut av det...), og på det tidspunktet kunne motorsyklistene sannsynligvis ha anmeldt bilføreren med solid bevis på at han kjørte farlig / prøvde å skade dem. Når kompisen så skaller bilføreren rett ned uten advarsel, foran kameraet, blir det vanskelig å komme godt ut av en eventuell politisak.

Andre tanker om dette? Er det for naivt og tiltaksløst å tenke at saken heller burde vært overlatt til politiet?
♪ Bourne to be Wylde..! ♫
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Hvit pickup mot motorsyklister

Post by supermons »

Det riktige er jo å ta skiltnummer og ringe politiet, men pulsen stiger raskt når man nesten blir påkjørt. Mener ikke at vold er løsningen, men noen tyr jo lettere til det enn andre.

Med unger i bilen burde jo også bilsjåføren kjørt forsvarlig.
Post Reply