Klubber/kjøring/turfølge på østlandet

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
Ninkasi
Posts: 3
Joined: 28 May 2013 10:20
MC: Ducati Monster 796

Klubber/kjøring/turfølge på østlandet

Post by Ninkasi »

Hei!
Jeg er relativt fersk 'syklist' og tilsvarende fersk på kunnskap om klubber, aktiviteter og denslags. Jeg farter stort sett rundt alene da jeg i tillegg til å ha mer ferie enn kar'n min også har en stor dose fersk lapp-entusiasme, og har begynt å lure litt på om det finnes noen klubber i østlandsområdet som bla. står for mindre turer og aktiviteter hvor de som vil kan slenge seg med (og som ikke har 'damefri sone'-policy)? For ordens skyld, jeg bor 4-5 mil øst for Lillestrøm. Jeg kan kjøre relativt friskt, men mangler såklart rutine da jeg bare har lappen på tredje sesong (og mc med dugelige kjøreegenskaper på første!). :)

Tar gjerne imot tips.
User avatar
S.L
Posts: 116
Joined: 14 Feb 2008 19:35
Location: Oslo

Re: Klubber/kjøring/turfølge på østlandet

Post by S.L »

http://www.nafmcoslo.no/ arrangerer treffkvelder og turer med jevne mellomrom, og er nok et ok et sted å starte. Du finner dem på fjøsboka også. Ellers dukker det stadig opp tråder med folk som har tenkt seg på en kjøretur og som etterlyser selskap, hvis ikke så har du også alltids Tyrigrava og Karl Johan.
Hchaugen
Posts: 267
Joined: 05 Jul 2007 17:36
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
Location: Ã…lesund

Re: Klubber/kjøring/turfølge på østlandet

Post by Hchaugen »

Ninkasi wrote:Hei!
Jeg er relativt fersk 'syklist' og tilsvarende fersk på kunnskap om klubber, aktiviteter og denslags. Jeg farter stort sett rundt alene da jeg i tillegg til å ha mer ferie enn kar'n min også har en stor dose fersk lapp-entusiasme, og har begynt å lure litt på om det finnes noen klubber i østlandsområdet som bla. står for mindre turer og aktiviteter hvor de som vil kan slenge seg med (og som ikke har 'damefri sone'-policy)? For ordens skyld, jeg bor 4-5 mil øst for Lillestrøm. Jeg kan kjøre relativt friskt, men mangler såklart rutine da jeg bare har lappen på tredje sesong (og mc med dugelige kjøreegenskaper på første!). :)

Tar gjerne imot tips.
Hei og velkommen kjære Ducatisti! Desmodromene.no er den norske Ducati-klubben. Sjekk oss på facebook også :)
Desmodromene arrangerer turer og banedager. Skikkelig positiv og god gjeng! Anbefaler deg på det sterkeste å i det minste sjekke det ut!
I tillegg har de egen "avdeling" for damer. "Desmodonnas" ;)

NB: Ekstremt Ducati-fanatisk :)
User avatar
Ninkasi
Posts: 3
Joined: 28 May 2013 10:20
MC: Ducati Monster 796

Re: Klubber/kjøring/turfølge på østlandet

Post by Ninkasi »

Koselig med hjertelig velkomst der, hehe. Jeg har faktisk Desmodromene-forumet å takke for at jeg endte opp med Monster'n - skrev et innlegg der ved påsketider da jeg "trengte" Monster til sesongen og det skrantet på finn.no. Vips var en vakker 796 på vei fra Italia, og nå er alt bare moro. :)

Jeg så for meg at Ducatiklubben var mer utelukkende R-fokusert / banedager? Om det i tillegg er snakk om vanlige turer og slikt, er medlemskap aktuelt.

S.L: Takk også for tips om NAF mc Oslo, her kan det jo fort være flere turmuligheter.
Hchaugen
Posts: 267
Joined: 05 Jul 2007 17:36
MC: Ducati 1198S 09 Rød
Yamaha R6 02 bane
*Suzuki GSX-R 750 08 Svart
*Yamaha YZF R6 99 rød/hvit
*Kawasaki Eliminator 125 2000
Location: Ã…lesund

Re: Klubber/kjøring/turfølge på østlandet

Post by Hchaugen »

Desmodromene er for ALLE med Ducati. Masse fellesturer osv. St.Hans helgen skal "vi" i vest verte Ducatistier fra overalt i Norge på en lang dagstur som avsluttes med fest i Ålesund.
Det er veldig godt miljø hvor alle er over gjennomsnittet lidenskapelig! :)
User avatar
Ninkasi
Posts: 3
Joined: 28 May 2013 10:20
MC: Ducati Monster 796

Re: Klubber/kjøring/turfølge på østlandet

Post by Ninkasi »

Også en og annen dagstur sånn i Oslo /Østfoldtraktene, for oss som synes det er litt langt til Ålesund? ;) Da blir jeg medlem. :smt023
Post Reply