Importere billige veteraner?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
lock
Posts: 5
Joined: 13 Mar 2013 19:17
MC: Suzuki GS650G 1986

Importere billige veteraner?

Post by lock »

Hei,

har sett en del motorsykkel på Finn.no i det siste, og selv om sykkelen jeg har nå er ok (suzuki gs650g, første sykkel på 10 år), så kunne jeg gjerne hatt lyst på en til. Budsjett sykkel - synes at nå og da dukker det opp en del interessante sykler til under 20 lapper, spesielt morsomt å se Honda Vfr fra slutten av 80 tallet, i anstending stand. Har etterhvert begynt å se på tyske sider, og ser at selv under 20k budsjettet med avgifter inkludert, kan man få sykler jeg personlig synes er små perler.

Dette er et eksempel
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... 1_TILL_750

I følge importkalkulatoren på toll.no, vil denne sykkelen komme på tett over 21.000 kroner. Synes den ser herlig ut.

Har muligheten til å reise til Tyskland selv på vårparten, så kunne i teorien hentet den. Den hadde nok kommet på mer enn 21000 selv da, men lurer på om noen her har hentet i tyskland selv, hva det kom på, og om man kunne kjøpe slike sykler og solgt med profitt (trenger ikke være svære profitten, men har trangt budsjett for mc og kunne hentet flere for en liten oppgradering for meg selv).

Noen retningstips? lønner det seg i det hele å hente så billige sykler?
Post Reply