Hoteller i Oslo

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Hoteller i Oslo

Post by Lord Erik »

Hei,

Jeg skal på en konferanse i nevropsykologi i Oslo til sommeren, og leter etter et sted å bo. Noen som har anbefalinger med tanke på hoteller osv? Vurderer Radisson siden det er der konferansen holdes, men lurte på om det er noen OK steder til en rimeligere pris? Lenge siden jeg har bodd på hotell i Norge før, så er litt usikker på hva normale priser egentlig er. :lol:
User avatar
Hawken
Posts: 2799
Joined: 29 Apr 2005 23:26
MC: Ducati SS 750
Location: Trondheim

Re: Hoteller i Oslo

Post by Hawken »

Jeg har bodd på Comfort hotel Børsparken ved to anledninger og har trivdes veldig godt. Kort avstand til alt, frokost og hyggelige priser. Anbefales!
Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Hoteller i Oslo

Post by herkit »

Går ut fra at det er Oslo Plaza du meiner med Radisson? Eg har budd på Thon Hotel Spectrum når eg har vore på konferanse på Oslo Spektrum, skal dit igjen neste veke faktisk. Hotellet er vanligvis en del billigere en Oslo Plaza. Oslo Plaza er nok hakket høgre standard, men etter mi meining ikkje nok til å rettferdiggjøre prisforskjellen.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hoteller i Oslo

Post by tshansen »

Det som er fordelen med norske hoteller er at de betaler et beløp for å holde driften hver dag.

Altså strøm, betjening, lønninger, mat osv.
Gå inn på et hotell. Spør hvor mye det koster for et enkeltrom for natten. De sier som oftest en plass mellom 800 - 1000,-

Da følger du opp med, jeg er villig til å betale 400... hvis ikke går jeg en annen plass. Dette er en fordel om det er mange ledige rom på hotellet, og at det er på ettermiddagen. Funker som fjell hver gang jeg har vært i knipe med lite penger.
Sier de at de ikke kan gi ut et rom for 400,- så er det bare å gå mot døren. 9 av 10 ganger blir du stoppet før du når døren :-)

Ja jeg vet dette høres jævlig sunnmøring ut. Men vi nordmenn har en lei tendens til å godta at "slik er det" når det kommer til alt. Om en ikke spør, eller prøver seg.... får en da noen resultat? Nei, det værste som kan skje er at de sier nei, og at du går til et annet hotell :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
AJSm20
Posts: 95
Joined: 12 Oct 2006 12:45
MC: 2015 Honda NC750D Integra
1955 AJS model 20
Location: Trondheim

Re: Hoteller i Oslo

Post by AJSm20 »

Jeg bodde nylig en uke på Rica G20 (Grensen 20). Dette er et helt nytt hotell rett ved siden av gamle hotel Bondeheimen, i krysset Grensen / Pilestredet, altså et "steinkast" fra Karl Johans gate. Kona reiser ofte til Oslo og bor der alltid.

G20 anbefales på det varmeste. Det er veldig sentralt, men området er stille. Ingen (åpenbare) narkiser som lusker rundt, eller horer som søker kunder, i motsetning til hvordan det er lenger nede, spesielt ved Oslo Plaza. G20 har veldig hyggelig betjening, rommene er små men helt nye og rene, frokosten er veldig bra, og det er svært rimelig. Jeg betalte 1045,- pr. natt gjennom jobben med høyskolerabatt (NTNU). T-banen (Stortinget stasjon) har nedgang 50 meter unna i Akersgata. Deli de Luca er rett over gata hvis du vil ha en snack. Eneste problemet er hvis du har bil, men hva skal man med bil i Oslo?
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Hoteller i Oslo

Post by herkit »

LordShaft wrote:Det som er fordelen med norske hoteller er at de betaler et beløp for å holde driften hver dag.

Altså strøm, betjening, lønninger, mat osv.
Gå inn på et hotell. Spør hvor mye det koster for et enkeltrom for natten. De sier som oftest en plass mellom 800 - 1000,-

Da følger du opp med, jeg er villig til å betale 400... hvis ikke går jeg en annen plass. Dette er en fordel om det er mange ledige rom på hotellet, og at det er på ettermiddagen. Funker som fjell hver gang jeg har vært i knipe med lite penger.
Sier de at de ikke kan gi ut et rom for 400,- så er det bare å gå mot døren. 9 av 10 ganger blir du stoppet før du når døren :-)

Ja jeg vet dette høres jævlig sunnmøring ut. Men vi nordmenn har en lei tendens til å godta at "slik er det" når det kommer til alt. Om en ikke spør, eller prøver seg.... får en da noen resultat? Nei, det værste som kan skje er at de sier nei, og at du går til et annet hotell :-)
Tviler litt på at det der funker så bra i Oslo midt på sommeren, bruker å være rimelig pressa hotellmarked i Oslo på denne tida, iallefall i sentrum. Men såklart, det skader ikkje å prøve.
User avatar
Barcelona
Posts: 37
Joined: 03 Sep 2011 02:14
MC: Bmw F 800R 2011-mod
Location: Trondheim

Re: Hoteller i Oslo

Post by Barcelona »

Børsparken er finfin. Litt mye dopere på utsia, men det er til å leve med. Ellers så er jo Folketeateret et supert alternativ. Der er det forresten kveldsmat, og å sitte med en pils på balkongen i øverste etasje er digg... :-)
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Hoteller i Oslo

Post by KiM »

Ta med deg telt, eller sov i Saaben. Det er billigst ;)
ingen KiM, ingen kos
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hoteller i Oslo

Post by Lord Erik »

Oi, her var det mange svar. Jeg kom akkurat hjem fra Danmark, så jeg har ikke fulgt med.
LordShaft wrote:Gå inn på et hotell. Spør hvor mye det koster for et enkeltrom for natten. De sier som oftest en plass mellom 800 - 1000,- Da følger du opp med, jeg er villig til å betale 400... hvis ikke går jeg en annen plass. Dette er en fordel om det er mange ledige rom på hotellet, og at det er på ettermiddagen. Funker som fjell hver gang jeg har vært i knipe med lite penger.
Det kunne sikkert ha vært en idé, men hva da om hele Oslo er utleid? Det er midt i høysesongen dette, så jeg er litt usikker på om jeg tar sjansen. :-k
KiM wrote:Ta med deg telt, eller sov i Saaben. Det er billigst ;)
Jeg skal kjøre Ducatien, ikke Saaben (med mindre det er drittvær). Kjører den til Skien og møter en veninne der før vi kjører samlet mot Løvaas hvor jeg setter sykkelen på service og sitter på med henne videre til Oslo. Blir med andre ord apostlenes hester mens jeg er i Oslo, så vil gjerne ha noe som er tett på Radisson, siden det er der jeg kommer til å være hele dagen.

Ellers takk for mange innspill! Jeg skal ta en titt på de ulike hotellene, og forhåpentligvis finner jeg et sted å bo som ikke koster et helt studielån. :-P
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Hoteller i Oslo

Post by tshansen »

Er det lite ledige rom, er det ikke alltid like lett... Men det skader ikke å prøve. om de sier nei, kan du bare betale det de skal ha.

Hver gang jeg leier meg hotell, bestiller jeg billigste rommet (skal jo bare sove der)
Når jeg kommer i resepsjonen spør jeg alltid.
"Hva er det beste rommet du kan gi meg uten å miste jobben"

Jeg har enda til gode å oppleve at de ikke kan oppgradere rommet mitt (gratis)

Jada, jeg vet jeg er halvt sunnmøring. Men det har ikke noe med det å gjøre. Utrolig hva en kan få til ved bare å spøøre :-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Knutte
Posts: 36
Joined: 29 Jul 2008 21:38
MC: Yamaha YZF Thunderace 1996
x: Yamaha XJ 600N 1999
Location: Oslo, Sinsen

Re: Hoteller i Oslo

Post by Knutte »

Anker hotel har sikkert noe rimelig
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hoteller i Oslo

Post by Lord Erik »

Bestilte på Anker. Så helt OK ut og var relativt rimelig. :smt023
Post Reply