Hva er riktig plassering HER

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by rerell »

Moses wrote:Hvor fant du bildet forresten? Gule sider?
http://webhotel2.gisline.no/gislinewebinnsyn_kps/
(Eller kristiansand.kommune.no -> Kart)
RuneR
Posts: 13
Joined: 22 Sep 2011 22:42
MC: Honda Transalp 650 -2000
Sidebokser og toppboks

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by RuneR »

Jeg tok lappen for 3-4 uker siden. I Arendal er det en lignende rundkjøring hvor jeg i likhet med de fleste her alltid har lagt meg innerst.
Fikk streng beskjed av kjørelæreren at her skulle jeg legge meg ytterst!
Begge plasseringer er riktig, men den som skal bytte felt, dvs fra innert til ytterst for å svinge av, har vikeplikt.
SÅ jeg hadde lagt meg ytterst i denne, hvis det da skulle skje noe så er det den i innerste feltet som har skylden.
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by Moses »

Mange delte meninger her..
Image
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by Northman »

Meninger vil det alltid være mye av :)

Her er vegvesenet sin ;) -> http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasj ... dkjoringer
It is better to exist unknown to the law.
RuneR
Posts: 13
Joined: 22 Sep 2011 22:42
MC: Honda Transalp 650 -2000
Sidebokser og toppboks

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by RuneR »

Jepp, og det er bra :)
En ting er sikkert, det er at ingen ting er sikkert når det gjelder rundkjøringer.
Eller noe annet i trafikken for den saks skyld.
Så kjør forsiktig alle mann, vi har ingen motorsykklister å miste.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by Lord Erik »

:-s Jeg har alltid lagt meg ytterst dersom jeg skal ut før siste utkjørsel eller det er skiltet på annen måte. Viktigste er uansett å kjøre oversiktlig å la de andre traffikantene se hva du har tenkt å gjøre. Med andre ord, bruk det j*vla blinklyset! :smt093 ;-)
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by Moses »

Blinker du når det ikke er andre biler tilstede og? :lol:
Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by Lord Erik »

Blinker uansett. Det er ikke noe jeg tenker på, det bare skjer. Nå som det bygges bybane her i Bergen har de laget noen kreative svinger på enkelte veistrekninger for å gi plass til arbeiderne. Ved Lagunen er det en sving som minner så mye om en rundkjøring, at jeg rett som det er blinker meg ut av svingen i ren refleks. :-P
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by Moses »

Det dummeste jeg ser er når naboen skal kjøre inn i gården hans. Ingen biler tilstede, men han blinker inn uansett.
Samme gjelder når han skal ut, da blinker han også :D

Jeg blinker bare når det er andre biler og at blinkingen min kan hjelpe til å få en flyt i trafikken.
Men noen ganger kan jeg glemme meg, da blinker jeg til høyre om veien svinger litt til høyre, gjelder venstre og.
Føler meg skikkelig dust når jeg tabber meg ut sånn :D
Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by Lord Erik »

Haha, det gjør jeg hvis jeg er trøtt. Blinker inn i oppkjørselen på tross av at det er i enden av en blindvei. Men heller én gang for mye enn én gang for lite. Hater å stanse helt opp ved rundkjøringer fordi en eller annen idiot (som oftest i en Audi av en eller annen merkelig grunn) ikke gidder å blinke ut, som betyr at jeg må stå og vente for å se hvor han skal. For ikke å snakke om de som bremser ned ved et kryss, plasserer seg i feltet (av og til på feil side av feltet), svinger og SÅ blinker. Jeg er ikke for dødsstraff generelt, men disse folkene burde bli gitt et nakkeskudd på stedet. ;-)
Moses
Posts: 346
Joined: 20 Jul 2006 18:57
MC: Suzuki GSX-R

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by Moses »

Da er vi enige:

Folk som ikke blinker i rundkjøringer og fører til at du må bremse ned unødvendig.
Folk som plasserer seg feil i svinger, lyskryss, rundkjøringer.

Dette plager oss.
Lord Erik wrote:Jeg er ikke for dødsstraff generelt, men disse folkene burde bli gitt et nakkeskudd på stedet. ;-)
Haha :D
Image
User avatar
Kristian V.
Posts: 249
Joined: 22 Feb 2011 20:29
Location: Tvedestrand

Re: Hva er riktig plassering HER

Post by Kristian V. »

Da hadde dere klikka på han svensken i bil som holdt på å meie ned 2 Ducatier, få meg i bakenden og at jeg fikk nok en Ducati i baken på min bil..

- To filer inn i rundkjøring, to filer i rundkjøring(ikke helt merket, men god plass), en vei til høyre, en vei rett frem og en til venstre. Det er til og med vist med piler for filvalg før rundtkjøringen hvor man skal legge seg for å kjøre til rett utkjøring. Det er og midtdelere ved ut/innkjøringene, så det er trangt!

- Svensken la seg i venstre fil så de to Ducatiene og jeg trodde da han skulle til venstre, slik pilen viste selvsagt! De to Ducatiene, jeg og den 3. Ducatien skulle rett frem og vi la oss i høyre fil.
Alle var i bevegelse og de to første Ducatiene kom opp på siden av svensken litt over halveis i rundkjøringen da den idioten av en svenske fant ut at han og skulle rett frem!!! Hadde ikke de to på Ducatiene fulgt med hadde de blitt mos, for i utkjøringa var det trangt! Og når dette skjer må jeg hive meg på bremsen da alle stopper foran meg, og når jeg ser i speilet ser jeg personen på Ducatien stopper ser jeg ikke sykkelen, bare et hode med hjelm på i speilet..

Takk for at alle fulgte med!!

Kart: http://kart.gulesider.no/m/ak271
Dette er rundkjøring nr2 etter at man har kjørt av ferja i Horten og skal opp til E18..
Her ser man rundkjøringen litt feil, men vi kom fra ferja, dvs fra veien til høyre i bildet og ut på veien til venstre..
Post Reply