High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Tor J
Posts: 3
Joined: 03 Sep 2011 21:30
MC: Buell 1125 CR 2009 mod, Harley Sportster 883 1987 mod

High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by Tor J »

Var i sommer involvert i en kollisjon som for min del førte til brudd i to hender samt kraftig forstuing i venstre fot (dog ikke hjernerystelse eller nakkebrudd), forsikringselskapet til motparten (bilfører) har påtatt seg alt ansvar i saken, politiet ser det annerledes, mitt førerkort er beslaglagt i 3 måneder og bot på 6000 kr kommer.
Denne etaten oppleves som å overvære 9 tapte fotballkamper på rad, noe jeg har gjort.
Episode 1, politiet kommer inn i ambulanse for "rutinemessig beslag" av førerkort, må be vedkommende grave det frem selv pga brudd i hånd.
Episode 2, forsøker å kontakte saksbehandler, får etter to dager beskjed på sms om å ikke bruke tlf nr jeg fikk oppgitt av resepsjon da det er en privat mobil, når det offisielle nummeret forsøkes blir tlf uten unntak lagt på.
Episode 3, blir innkalt til Tingretten, dommeren lurer på hvorfor jeg ikke har vært i politiavhør før saken kommer til retten, noe jeg ikke har noe fullgodt svar på.
Episode 4, i postkassa ligger det en bot på 6000 kroner datert 12/8 med fem dagers svarfrist, var i England 12/8 - 19/8 (tur bestilt før ulykke), forsøker å kontakte politifullmektigen flere ganger, tlf blir aldri tatt.
Episode 5, etter konsultasjon med jurist drar jeg til politistasjonen, absolutt ingen i trafikkavdelingen er tilgjengelige og "vakta" mener at forsikringselskapenes vurdering er uvesentlig, men er dog heldig, får på nytt tlf nummeret til saksbehandleren og politifullmektigen, på tlf til saksbehandleren er det gjort en teknisk forbedring det er nå lagt inn en mer sofistikert lyd for å skjule at hun legger på, den andre telefonen blir som før aldri tatt.
Siste runde, hvis dette blir fullkomment sender de en bot på 7200 istedenfor 6000 da jeg ikke overholdt svarfristen (har dokumentert Englandsturen skriftlig), advokat er nå satt på saken.
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by stiandre »

Helt fabelaktig....at det går an igrunn.. Håper ting løser seg..
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
User avatar
Angelita
Posts: 128
Joined: 01 Jul 2011 12:51
MC: Yamaha Virago 1000

Re: High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by Angelita »

Er det virkelig mulig i Norge i dag? Jeg er sjokkert. :o
Håper alt ordner seg for deg nå da.
Everything happens for a reason.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by tshansen »

=D> =D> =D>

Det er helt fantastisk at det går an!
Min bror har vært ute for mye av det samme selv. Dog han har ikke fått noe bot. Men han ble slått ned på byen, helt uprovosert. Dabbet ned fra siden. Stupte med trynet i fortauskanten og knuste kinnben og ben bak øyenbryn.

Mye fram og tilbake.
Fikk telefon fra politiet om hvorfor det ikke var sendt inn diverse dokumentasjon osv. lege erklæring. vitneutsagn osv.

min bror svarte høfflig. Alt dette ligger i saksmappen min, jeg har sendt inn dette for lenge siden. Har du ikke pratet med saksbehandleren min? eeehh det er jeg som er saksbehandleren din... beklager vært mye rot siste tiden også la hun på. :-s
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by Northman »

Dette er jo hårreisende...

Hva skal mannen i gata gjøre med slik behandling? Få advokat på saken med en gang?
It is better to exist unknown to the law.
Tor J
Posts: 3
Joined: 03 Sep 2011 21:30
MC: Buell 1125 CR 2009 mod, Harley Sportster 883 1987 mod

Re: High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by Tor J »

Var i kontakt med advokat, å kjøre en sak på dette ville koste 11-12 tusen (dårlig butikk for å stoppe en bot på 6000 eller 7200) samt at ny rettsdato ville ligge så langt frem i tid at tidsfrist på førerkortbeslag ville ha gått ut.
Ringte tlf nr til trafikketaten 5/9 og fikk for første gang svar, vedkommende som svarte kjente ikke saken konkret men skulle ringe tilbake, det ble aldri gjort, forsøkte ikke å ringe etaten 6/9 grunnet min fars begravelse men ringte igjen 7/9 og fikk svar, på spørsmål om hvorfor jeg ikke ble innkalt til politiavhør før saken havnet i Tingretten var svaret at "de ikke kunne se at jeg hadde relevante opplysninger i saken". Det skal også opplyses at dommerfullmektig i denne saken er god venninne med ansvarlig jurist som sendte saken over til Tingretten (ref rettsdokument).
Forsøker nå siste mulighet, å sende klage på bot/førerkortbeslag til Oslo Politidistrikt.
User avatar
mr.president
Posts: 92
Joined: 06 Jul 2006 20:23
MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell
Location: Sandefjord

Re: High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by mr.president »

dette synes jeg er veldig trist lesning, skal ikke være sånn i Norge i dag. virker som de bare drøyer det lenge nok så gir folk f..n i saken så slipper de å bli tatt for å ha tatt feil vurderinger. synes du skal ta å betale en advokat jeg å ta igjen med de. blir det satt opp en kronerulling for å dekke advokaten din er jeg med hvertfall.
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by herkit »

Eg er egentlig litt nysgjerrig på grunngivningen til onkel politi. Fart? Uaktsom?
Tor J
Posts: 3
Joined: 03 Sep 2011 21:30
MC: Buell 1125 CR 2009 mod, Harley Sportster 883 1987 mod

Re: High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by Tor J »

Bot på 6000 kr ankom postkasse idag 8/12, førerkort ble hentet 30/9, fikk da beskjed om at dette kun kan skje etter avtale, fant dette noe merkelig da denne etatens tlf ikke blir tatt eller lagt på, det skal dog innrømmes at kvinnen i resepsjonen var hyggelig og fant frem førerkortet.
Legger ved navn på de standhaftige saksbehandlerne.
Tove Rita Jeppesen
Benedikte Karlsen
Shaista Jabeen Abid
Da jeg personlig misliker anonyme som kommenterer navngitte personer på nettet, legger jeg ved mitt eget, Tor Jørgen Svanberg.
Beklager en ukorrekt adresse som er oppgitt her, Trafikkavdelingen holder til i Grønlandsleiret 27, fikk først oppgitt denne adressen av politiet da jeg rettmessig kunne hente sertifikatet.
nb, en lurte på hvilken paragraf som er tatt i bruk, Vegtrafikkloven 31 første ledd jf 3, "utilstrekkelig hensynsfull" kjøring, det kan se ut som det i så fall bør utføres med en firhjuling hvis man vil ungå bot og førerkortbeslag.
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: High Chaparral med ny filial i Norge, Grønlandsleiret 44

Post by Jarle »

Hva gjør du videre i saken? Betaler og smiler pent?
Hva slags bot fikk bilfører?
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Post Reply