En idiot av en bilfører

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

En idiot av en bilfører

Post by Ulvinnen »

Vi var ute for en farlig superidiot lørdag kveld. Mannen min og jeg kjørte MC i det fine været. Han kjørte fremst. Jeg la merke til at en bil lå veldig nær meg, men tenkte egentlig ikke så mye over det, var mer opptatt av å klare å holde følge med min mann. På en lang innkjøringsrampe til motorveien, stoppet plutselig mannen min opp, og vinket meg forbi. Jeg skjønte ikke hvorfor, men gjorde som han sa, og fulgte med i speilet mens jeg kjørte videre. Til min skrekk så jeg at bilen bak begynte å kjøre i sikk-sakk ved siden av mannen min, det så ut som om han prøvde å treffe ham med fronten av bilen. Så kjørte han forbi, og satte bilen på tvers så jeg ikke lenger kunne se mannen min. Jeg var da kommet ned på motorveien. Så jeg stoppet på veiskulderen og lurte på hva jeg skulle gjøre. Om jeg skulle ringe politiet. Jeg hadde gått av MC-en min og var på vei tilbake da mannen min endelig dukket opp.

Han hadde sett at bilen hele tiden hadde ligget svært nær meg, under en meter, og at føreren samtidig snakket i telefonen. Over en bro hadde den nesten kjørt inn i meg på siden. (Jeg hadde ikke fått med meg det). Derfor ønsket mannen min å ha meg foran seg, for å beskytte meg. Han mente at han ville takle det bedre om bilen kom borti hans MC. Samtidig som han vinket meg forbi, hadde han gitt tegn til bilføreren om at han skulle holde bedre avstand. Bare ved håndbevegelser. Det tålte ikke bilføreren, og prøvde å presse mannen min av veien flere ganger (det hadde jeg sett.) Da ble mannen min rasende, og sparket i siden på døren hans, så det ble bulk (det så ikke jeg). Det var etter det at bilen kjørte frem forbi mannen min, og satte bilen på tvers så mannen min ikke kom forbi. Deretter hadde bilføreren gått ut av bilen, kommet med en del mindre pene ord, og rett og slett begynt å sloss! Jeg spurte om han hadde prøvd å velte MC-en. Mannen min satt jo ikke akkurat i noen god posisjon for slosskamp når han balanserte en MC. Men nei, idioten hadde begynt å slå mannen min i hodet, mens han hadde på hjelm. Hvor dum går det an å bli? Mannen min slo tilbake, han hadde til og med hansker, så det passet jo bra. Da hadde heldigvis fyren satt seg inn i bilen igjen og kjørt. Så mannen min kom uskadd fra det, mens den andre trolig hadde vondt i kjeven. Det er aller første gang min mann har vært i slosskamp. Han har sort belte i to kampsporter, men aldri trengt å praktisere det før. Det er utrolig hva man kan komme ut for.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: En idiot av en bilfører

Post by supermons »

Herregud for en fyr :shock:

Godt det gikk bra med begge dere! Jeg ville nok vurdert en anmeldelse, bare for at han skal ha det på seg i tilfelle senere tilfeller.

Synes jeg har merket at trafikken i Oslo er litt aggressiv for tiden, heldigvis mest når jeg kjører bil.
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: En idiot av en bilfører

Post by Jeanette »

Er det mulig..?! Helt utrolig hvor mye syke folk det er ute på veiene!

Fikk dere tatt reg.nr. på bilen? I såfall ville jeg helt klart vurdert en anmeldelse - hvert fall informert politiet om vedkommende!
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: En idiot av en bilfører

Post by Northman »

Anmeld, fort som fan.
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
Ulvinnen
Posts: 4874
Joined: 01 May 2007 21:16
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km
Location: Akershus

Re: En idiot av en bilfører

Post by Ulvinnen »

Desverre fikk vi ikke tatt regnummeret, vi var litt for fortumlet til det. Hadde vi hatt det, ville jeg anmeldt. Mannen var jo livsfarlig.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: En idiot av en bilfører

Post by tshansen »

:shock: Bilførere slutter tydeligvis aldri å sjokkere... Hva rører seg i hodet på slike? Synd at ikke wolf gikk av biken å kunne uskadeligjøre vedkommende før han fikk slått han i hjelmen...
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
thomasi
Posts: 10
Joined: 24 Aug 2011 18:21
MC: Aprilia Rs 125cc 2006 White
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: En idiot av en bilfører

Post by thomasi »

Var oppi en ganske ekkel situasjon selv med kjæresten bakpå. Jeg hadde ganske god fart på en landevei på en rett strekning. Så i speilet at en Opel kom i full fart forbi, og slapp den forbi. Rett etter den hadde kommet forbi bremset den hardt ned, og la opp til at jeg skulle kjøre forbi. Dum som jeg er så begynte jeg å kjøre forbi og plutselig begynner idioten(e) å gi bånn gass for å hindre meg å komme inn i feltet igjen, samtidig som det kommer bil i motsatt felt. Med kjæreste bakpå så tar jeg ikke unødige sjanser, og måtte da bremse hardt og komme meg bak Opelen. Jeg lå bak Opelen helt til jeg skulle svinge av til et boligfelt, og de skulle tilfeldigvis inn dit også, og da var det bråbrems, uten blinklys og fingeren ut vinduet.

Kan jo nevne at kjæresten min hadde "tante rød" på besøk, så hun var jo fly forbanna når vi stopper
User avatar
stiandre
Posts: 438
Joined: 17 Jun 2011 21:16
MC: Kawasaki ER-6F - 2011
Location: Oslo
Contact:

Re: En idiot av en bilfører

Post by stiandre »

Er så ufattelig mange idioter bak rattet..... selv hadde jeg et litt vel intimt møte med en ambulanse idag....føltest godt å smelle til den i siden med hånda.... :evil:
Velkommen til Kawa verden, en verden av mye vibrasjon og masse morro... ;-)
Min Blogg på MC-Forumet.no ---> http://mc-forumet.no/viewtopic.php?f=23&t=14404
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: En idiot av en bilfører

Post by rerell »

thomasi wrote:plutselig begynner idioten(e) å gi bånn gass for å hindre meg å komme inn i feltet igjen
Denna typen av problem slipper man med tung mc. :D
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: En idiot av en bilfører

Post by rerell »

Well, nästan...

[youtube]CbTZkZTYkaM[/youtube]
User avatar
thomasi
Posts: 10
Joined: 24 Aug 2011 18:21
MC: Aprilia Rs 125cc 2006 White
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: En idiot av en bilfører

Post by thomasi »

rerell wrote:
thomasi wrote:plutselig begynner idioten(e) å gi bånn gass for å hindre meg å komme inn i feltet igjen
Denna typen av problem slipper man med tung mc. :D

Vel, Sykkelen går godt nok for meg(alt av restriksjoner er borte, så ifølge MC avisa så skal det være 30hk på den nå ( Kilde: http://www.mc-avisa.no/index.php?id=381 ... 08929e17e9 Kopier hele lenken ), men begynner nok på mellom tung til neste sommer.

Tung sykkel eller ikke, så var det idiotisk av de
Post Reply