Selge MC privat

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
Swellpretty
Posts: 337
Joined: 02 Jul 2010 17:14
MC: Multistrada V4S
Location: Oslo

Re: Selge MC privat

Post by Swellpretty »

Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du skal selge SV'en for noe mer touringvennlig... :-k

Kanskje det bare er jeg som er sykelig tilhenger av SV'en på alle mulige måter....?
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Selge MC privat

Post by ToreLo »

Swellpretty wrote:Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du skal selge SV'en for noe mer touringvennlig... :-k

Kanskje det bare er jeg som er sykelig tilhenger av SV'en på alle mulige måter....?
Jeg selger ikke fordi jeg syns at SV'en er dårlig. Syns egentlig at den er enda morsommere nå som jeg har testa den sykkelen jeg vil ha.
Men om man skal ha noen bakpå så er ikke SV'en så bra desverre.

Hadde jeg hatt råd til å ha 2 bikes så skulle jeg gjerne beholdt den, men det har jeg desverre ikke :(
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Selge MC privat

Post by tshansen »

Sv'en er utrolig fet lyd i, hva med å oppgradere til 1000ccm?

Når det kommer til å selge privat ser jeg ikke helt store utfordringen. Det er vel omtrent 1 % av alle salg en hører skremselshistorier om!
Ta enkle forhåndsregler om du føler personen ikke er til å stole på. Det er jo tross alt en stor verdi som skal til å skifte eier.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Selge MC privat

Post by ToreLo »

LordShaft wrote:Sv'en er utrolig fet lyd i, hva med å oppgradere til 1000ccm?

Når det kommer til å selge privat ser jeg ikke helt store utfordringen. Det er vel omtrent 1 % av alle salg en hører skremselshistorier om!
Ta enkle forhåndsregler om du føler personen ikke er til å stole på. Det er jo tross alt en stor verdi som skal til å skifte eier.
Ja, det går nok for det meste greit :)

Kommer nok til å oppgradere til noe med oppreist sittestilling. Dessuten så er det nesten bare svarte 1k SV'er å få tak i. Og er det noe jeg i alle fall ikke skal ha igjen så er det svart metallic farge på en motorsykkel :P Vaske og polerings bonanza deluxe.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Selge MC privat

Post by tshansen »

Hehehe ja svart sykkel er dårlig triks! Den blir jo grå etter hver tur uansett hvordan vær det er ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: Selge MC privat

Post by Jarle »

supermons wrote:Jeg har handlet alle mine sykler i cash, og de fleste bilene også, så tror ikke det er noe problem så lenge man kan vise til at det ikke er ulovlige penger.

Sant nok at det kan være vanskelig å stille cash in hand for prøvekjøring på dyre kjøretøy, men å ha et eller annet verdifullt å stille med som garanti, evt deler av summen viser jo velvilje. Du må jo se an personen litt også. Hvis de har med en kompis/kjærste/forelder så står jo som regel den igjen. Den personen hadde ikke sluppet unna hvis noen stakk av med sykkelen min ;)
Da kjøper du for billig ;-)
Meste jeg har hatt med kontant er 70k... Resten på bankremisse...
Synes det var ubehagelig å kjøre rundt med...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: Selge MC privat

Post by ToreLo »

Enig med Jarle, man må jo ikke utelukke alle kjøperne med å kreve at de kan stille med penger i cash. Ikke har jeg lyst til å ha slike mengder med penger kontant selv heller.

Men jeg brukte FINN betalings garanti når jeg kjøpte scooteren. Syns det fungerer greit. Da ligger pengene hos en tredjepart og ruger mens handelen pågår.
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: Selge MC privat

Post by Northman »

Har det ikke kommet en regel som sier noe om hvor mye kontanter man har lov til å handle for?

Mener å ha lest noe, men husker ikke helt, og google var ikke til hjelp.
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Selge MC privat

Post by supermons »

Jarle wrote:Da kjøper du for billig ;-) .
Tja, hadde vel med ca samme som deg i cash sist, har ikke hatt så dyre kjøretøy egentlig.

Northman, tror ikke det er noen fastsatt regel, men store kontantuttak/innskudd blir nok fulgt med på.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: Selge MC privat

Post by Lord Erik »

Ved de to salgene jeg har vært involvert i, så har kjøper tatt seg en 5-10 minutter tur. Begge kjøperne var derimot voksne personer, og jeg så både dem og sertifikatet deres an før jeg sa at de kunne kjøre av gårde. Syntes det virker urimelig å nekte en potensiell og seriøs kjøper en prøvetur, og urealistisk at personen skal troppe opp med store mengder kontanter. Dersom man føler seg usikker på personen, så er det gjerne lettere å be dem om å ta med en kjæreste/kompis/familiemedlem som står og venter sammen med deg. Da tror jeg sannsynligheten for at de turer av gårde er relativt lav.
Post Reply