Ny bærbar pc. Noen anbefalinger?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Ny bærbar pc. Noen anbefalinger?

Post by Trond_V »

Gjerne ikke rett forum, men jeg prøver meg likevel i OT-delen av forumet :)

Min nåværende labtop ser ut til å synes at nok er nok, etter snart 6 års bruk. Så jeg har så smått lurt på å kjøpe ny før "gamlemor" tar helt kvelden.
Såh! Over til "problemet" Jeg har vært ca fraværende fra data-verdenen de siste 2-3 årene. Så jeg vet egentlig ikke hva som er bra og dårlig av labtoper lenger.

I dag har jeg en Acer fra deres Travelmate - serie. Syns den har fungert meget bra. 13" skjerm passer helt fint. Spes med tanke på at da er den noelunde grei å frakte med seg dersom man skal ha den i en sekk.
Er Acer fortsatt på høyden kvalitetsmessig? Ser Dell kjører på med tilbud på pc'er fra tid til annen. Litt av problemet mitt er også at jeg ikke helt vet hvilke kriterier jeg skal vektlegge mest ved et evt kjøp av ny labtop.

Budsjett? Bør vel få en ca OK maskin for 6000,-?
Som dere skjønner så har jeg ikke spesielt mange kriterier, og vet egentlig ikke hva jeg ser etter :roll:
Tips mottas med takk. :D
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: Ny bærbar pc. Noen anbefalinger?

Post by RH racing »

kjøpte meg en nå... Acer, x53u. 4gb minne, 500gb disk med windows 7. 15,3" skjerm. 4990kr...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Ny bærbar pc. Noen anbefalinger?

Post by tshansen »

Skal du ha deg laptop hadde jeg ikke vært i tvil!

Dell sine maskiner er ett skuffår foran både på kvalitet og utførelse (min mening), jeg har bare hatt dell, og minimalt med problemer. Kompiser og familimedlemmer har prøvd en del annet rask, og alle har til slutt endt opp med dell. ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Jeanette
Administrator
Posts: 7496
Joined: 05 Sep 2006 19:45
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S
Location: Oslo

Re: Ny bærbar pc. Noen anbefalinger?

Post by Jeanette »

Jeg følger ikke spesielt mye med på hva som kommer av nye laptoper, men jeg kjøpte meg en Dell Studio 1555 (15,6") for snart 2 år siden. Dette er min første laptop, som ble kjøpt ifm. studiene i Amsterdam, og jeg er veldig godt fornøyd. Har Dell som stasjonær også (kjøpt i 2003 eller noe), og har aldri hatt store problemer med dette merket.

Av spesifikasjoner oppgraderte jeg en "grunnpakke" fra Dell. Så jeg har 4G RAM og en Pentium Dual-Core 2.00 GHz prosessor. 300 G HD. Jeg bruker dataen til skolearbeid, bilder og filmer/musikk, men ingen tunge/krevende programmer, så dette fungerer helt supert for meg. Prismessig husker jeg ikke hva jeg ga, men tror det ble rundt 7'-8'.

Kan trygt anbefale Dell :)
User avatar
herkit
Posts: 486
Joined: 23 Mar 2011 16:38
MC: HD Softail Custom '08
Location: Bergen

Re: Ny bærbar pc. Noen anbefalinger?

Post by herkit »

Generellt tips når det gjelder å kjøpe pc, om det er laptop eller desktop, ikkje ver gniten på minne. Bruk heller ekstra penger på 2 eller 4 Gb meir enn på å få en kraftigere prosessor. Etter min meining er 8Gb minimum for Windows 7, men 6Gb går greit, 4Gb er i underkant. Du vil merke meir til for lite minne kontra for lite cpu.

Dell har hatt en bra "track record" på kvalitet, men syns at dei i seinere tid har mista ballen iallefall i proffsjiktet. På jobben har vi stort sett berre hatt Dell, men dei tre siste maskinene vi har kjøpt har vært problembarn. Hadde forøvrig en Toshiba før eg fikk Dell, denne hadde eg aldri problemer med, i forhold til Dell'en som no av ukjente grunner låser seg totalt uten forvarsel. Einaste problemet eg hadde med Toshiba'en var at den hadde for lite minne ;-)
Post Reply