What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
BigBug
Posts: 14
Joined: 16 Mar 2011 19:11
MC: KTM 525 EXC - 2003 mod. Brom brom!

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by BigBug »

Se her ja! aktivitet på tråden min.
Takker for svar!
Det er hele understelle med alle dissa røra som må byttes, så jeg ringer å hører med et verksted i morra om de kan bytte til original anlegget.
Man lærer av sine feil, og i fremtiden skal jeg søren meg registrere neste sykkern lovlig! =D>

Var kanskje ikke så dumt å ringe inn å høre om jeg kan utsette timen ja. Bare de ikke får enda mere mistanke da..
Skal gi updates her når noe skjer!
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by Lord Erik »

Mistanke må de vel egentlig bare ha, tror ikke det er så mye de kan/vil gjøre med det. Så lenge du får vist sykkelen i lovlig stand, så tror jeg de er fornøyd.
Truls
Posts: 114
Joined: 13 Jun 2011 15:27
MC: '09 Husqvarna SMR 510
Location: Knarvik

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by Truls »

mr.president wrote:
Northman wrote:
Lord_Epic wrote:Litt uklar her, hva skjer egentlig om trådstarter (God Forbid) raser inn i en gjeng fra gamle hjemmet som er ute på spasertur og lemlester hele gjengen. Vil forsikringsselskapet betale for noe som helst da den sykkelen som ble brukt IKKE er den samme sykkelen som de har forsikret hos seg?
Det er jo samme sykkel, bare med økt effekt.

Spørsmålet er vel om forsikringsselskapet oppdager "feilen" noe jeg tipper de dobbel og trippelsjekker så lenge moppa er regga som lav-effekt.

Så er det vel noe som heter regress som kommer inn i bildet, i tillegg til at man må leve med å ha kvesta halve gamlehjemmet.
snakket med min forsikringsagent her i byen, å de hadde fått rundskriv om alle sykkler som var innvolvert i ulykker, singel/med flere osv skulle sjekkes for juks med struping før forsikring ble utbetalt. dette var agentens ansvar å sjekke. altså verksted som hadde sykkel osv.hvis ikke sykkel var på verksted skulle de reises hjem til eier med takstmann og mekanikker for å sjekke. de har hatt store problemer med dette etter denne reglen kom. hvis det viser seg at eier har jukset blir han/henne stilt økonomisk ansvarlig for hele skaden, pluss politianmeld pga juks med forsikring toll og avgifter å i værste fall alder (folk med mellomtung førerkort bare).
kjip regning å få bare for å spare noen kr i forsikring hvertfall.
'

Hvilket selskap er dette?
Der jeg har forsikret min, spilte det kaine kasserolle om sykkelen var mellomtung eller fulleffekt, samme forsikring uansett.
Sorry OT.

Håper det ordner seg nå da:)
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
User avatar
RH racing
Posts: 4947
Joined: 17 May 2005 00:14
MC: Ninja - Troublemaker
Location: Borgenhaugen

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by RH racing »

gret du betaler samme pris, men er hva den er regget som som er tingen... men uansett..
om han krasjer med gamledamer på tur vil dem lete etter effektøkning og forsøke ta han på den. alt for å slippe unna å betale...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
BigBug
Posts: 14
Joined: 16 Mar 2011 19:11
MC: KTM 525 EXC - 2003 mod. Brom brom!

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by BigBug »

Yow! Da er jeg tilbake etter en kontroll hos Vegvesenet :)
Det gikk overaskende bra! 8)
Det handler bare om å møte riktig person virker det som.
I den uka som har vært har jeg bytta til original potta og bestilt nytt skilt.
Så når jeg kom dit fikk jeg det nye skiltet, men problemet var at det ikke var borra hull i det. Så han "kontroll-duden" ga meg 3 gummistrikker og sa "her, finn en løsning" \:D/
Ellers så personen bare etter E merke på potta som da er i orden nå. Han sa også at baklyset mitt med integrerte blinklys ikke er godkjent, men han orka ikke å bråke noe om det så jah...
Jeg lot være å nevne det at sykkelen er tung men regga som mellom, så han spurte ikke noe om det til min store overaskelse :)

Så jeg bromma avgårde etter grønt lys. Men nå ere dags å fån regga om til tung før jeg blir stoppa på nytt. (Så alt blir lovlig) Drittlei av detta tulle her.

However, takker for svar! God sommer, kjør pent! :twisted:
User avatar
Northman
Posts: 1780
Joined: 18 Jul 2008 01:46

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by Northman »

BigBug wrote:Yow! Da er jeg tilbake etter en kontroll hos Vegvesenet :)
Det gikk overaskende bra! 8)
Det handler bare om å møte riktig person virker det som.
I den uka som har vært har jeg bytta til original potta og bestilt nytt skilt.
Så når jeg kom dit fikk jeg det nye skiltet, men problemet var at det ikke var borra hull i det. Så han "kontroll-duden" ga meg 3 gummistrikker og sa "her, finn en løsning" \:D/
Ellers så personen bare etter E merke på potta som da er i orden nå. Han sa også at baklyset mitt med integrerte blinklys ikke er godkjent, men han orka ikke å bråke noe om det så jah...
Jeg lot være å nevne det at sykkelen er tung men regga som mellom, så han spurte ikke noe om det til min store overaskelse :)

Så jeg bromma avgårde etter grønt lys. Men nå ere dags å fån regga om til tung før jeg blir stoppa på nytt. (Så alt blir lovlig) Drittlei av detta tulle her.

However, takker for svar! God sommer, kjør pent! :twisted:
Flaks sa Severin Suveren :)
It is better to exist unknown to the law.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by supermons »

Så bra det ordnet seg! :)
Onsløv
Posts: 1100
Joined: 21 Aug 2006 13:19
MC: None
Location: Bærgen

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by Onsløv »

Godt det ordna seg...

Da kan jeg komme med følgende røverhistorie...

Politiet / Vegvesenet stoppet engang en "råne"bil og mistenkte denne sterkt for å være trimmet/chippet. De plomberte panseret (teipet det igjen) og eier fikk beskjed om å vise den på trafikkstasjonen påfølgende mandag.

Jada, keine problem det...

OBD-kontakten (den man kjører diagnose og endrer parametre) var i denne bilen inne i kupeen, så det var bare å koble til PC og tune ned effekten på bilen igjen....

Godkjent som bare det... :D =D>
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
knut_egil
Posts: 1
Joined: 22 Jan 2012 00:45
MC: 08 Suzuki gsx-r 1000
11 Suzuki rmz 450

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by knut_egil »

Sjekker han mere en du hadde mangel på eller kun det som sto på lappen , har en 600 som ble stoppet for 1 år siden som skulle vært vist før jeg selger , er bare xenon og eksos å det er byttet tilbake til orginale deler , ser de over noe mere da ? har noen små ting til som de like greit ikke trenger å se :p men min er regget som full efekt da
andy81
Posts: 14
Joined: 20 Jan 2012 15:55

Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"

Post by andy81 »

BigBug wrote:Yow! Da er jeg tilbake etter en kontroll hos Vegvesenet :)
Det gikk overaskende bra! 8)
Det handler bare om å møte riktig person virker det som.
I den uka som har vært har jeg bytta til original potta og bestilt nytt skilt.
Så når jeg kom dit fikk jeg det nye skiltet, men problemet var at det ikke var borra hull i det. Så han "kontroll-duden" ga meg 3 gummistrikker og sa "her, finn en løsning" \:D/
Ellers så personen bare etter E merke på potta som da er i orden nå. Han sa også at baklyset mitt med integrerte blinklys ikke er godkjent, men han orka ikke å bråke noe om det så jah...
Jeg lot være å nevne det at sykkelen er tung men regga som mellom, så han spurte ikke noe om det til min store overaskelse :)

Så jeg bromma avgårde etter grønt lys. Men nå ere dags å fån regga om til tung før jeg blir stoppa på nytt. (Så alt blir lovlig) Drittlei av detta tulle her.

However, takker for svar! God sommer, kjør pent! :twisted:
Jøss dette hørtes jo overraskende hyggelig ut. Hvilket kontor var du på? Mitt intrykk er at de fleste kontrollørene får ståpikk hver gang det kommer en tohjuling innom.
Post Reply