Se her ja! aktivitet på tråden min.
Takker for svar!
Det er hele understelle med alle dissa røra som må byttes, så jeg ringer å hører med et verksted i morra om de kan bytte til original anlegget.
Man lærer av sine feil, og i fremtiden skal jeg søren meg registrere neste sykkern lovlig!
Var kanskje ikke så dumt å ringe inn å høre om jeg kan utsette timen ja. Bare de ikke får enda mere mistanke da..
Skal gi updates her når noe skjer!
What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
Mistanke må de vel egentlig bare ha, tror ikke det er så mye de kan/vil gjøre med det. Så lenge du får vist sykkelen i lovlig stand, så tror jeg de er fornøyd.
Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
'mr.president wrote:snakket med min forsikringsagent her i byen, å de hadde fått rundskriv om alle sykkler som var innvolvert i ulykker, singel/med flere osv skulle sjekkes for juks med struping før forsikring ble utbetalt. dette var agentens ansvar å sjekke. altså verksted som hadde sykkel osv.hvis ikke sykkel var på verksted skulle de reises hjem til eier med takstmann og mekanikker for å sjekke. de har hatt store problemer med dette etter denne reglen kom. hvis det viser seg at eier har jukset blir han/henne stilt økonomisk ansvarlig for hele skaden, pluss politianmeld pga juks med forsikring toll og avgifter å i værste fall alder (folk med mellomtung førerkort bare).Northman wrote:Det er jo samme sykkel, bare med økt effekt.Lord_Epic wrote:Litt uklar her, hva skjer egentlig om trådstarter (God Forbid) raser inn i en gjeng fra gamle hjemmet som er ute på spasertur og lemlester hele gjengen. Vil forsikringsselskapet betale for noe som helst da den sykkelen som ble brukt IKKE er den samme sykkelen som de har forsikret hos seg?
Spørsmålet er vel om forsikringsselskapet oppdager "feilen" noe jeg tipper de dobbel og trippelsjekker så lenge moppa er regga som lav-effekt.
Så er det vel noe som heter regress som kommer inn i bildet, i tillegg til at man må leve med å ha kvesta halve gamlehjemmet.
kjip regning å få bare for å spare noen kr i forsikring hvertfall.
Hvilket selskap er dette?
Der jeg har forsikret min, spilte det kaine kasserolle om sykkelen var mellomtung eller fulleffekt, samme forsikring uansett.
Sorry OT.
Håper det ordner seg nå da:)
Rettstrekk er bare en transportetappe til neste sving.
Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
gret du betaler samme pris, men er hva den er regget som som er tingen... men uansett..
om han krasjer med gamledamer på tur vil dem lete etter effektøkning og forsøke ta han på den. alt for å slippe unna å betale...
om han krasjer med gamledamer på tur vil dem lete etter effektøkning og forsøke ta han på den. alt for å slippe unna å betale...
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!
Streetracing is not a crime!!!
Streetracing is not a crime!!!
Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
Yow! Da er jeg tilbake etter en kontroll hos Vegvesenet
Det gikk overaskende bra!
Det handler bare om å møte riktig person virker det som.
I den uka som har vært har jeg bytta til original potta og bestilt nytt skilt.
Så når jeg kom dit fikk jeg det nye skiltet, men problemet var at det ikke var borra hull i det. Så han "kontroll-duden" ga meg 3 gummistrikker og sa "her, finn en løsning"
Ellers så personen bare etter E merke på potta som da er i orden nå. Han sa også at baklyset mitt med integrerte blinklys ikke er godkjent, men han orka ikke å bråke noe om det så jah...
Jeg lot være å nevne det at sykkelen er tung men regga som mellom, så han spurte ikke noe om det til min store overaskelse
Så jeg bromma avgårde etter grønt lys. Men nå ere dags å fån regga om til tung før jeg blir stoppa på nytt. (Så alt blir lovlig) Drittlei av detta tulle her.
However, takker for svar! God sommer, kjør pent!
Det gikk overaskende bra!
Det handler bare om å møte riktig person virker det som.
I den uka som har vært har jeg bytta til original potta og bestilt nytt skilt.
Så når jeg kom dit fikk jeg det nye skiltet, men problemet var at det ikke var borra hull i det. Så han "kontroll-duden" ga meg 3 gummistrikker og sa "her, finn en løsning"
Ellers så personen bare etter E merke på potta som da er i orden nå. Han sa også at baklyset mitt med integrerte blinklys ikke er godkjent, men han orka ikke å bråke noe om det så jah...
Jeg lot være å nevne det at sykkelen er tung men regga som mellom, så han spurte ikke noe om det til min store overaskelse
Så jeg bromma avgårde etter grønt lys. Men nå ere dags å fån regga om til tung før jeg blir stoppa på nytt. (Så alt blir lovlig) Drittlei av detta tulle her.
However, takker for svar! God sommer, kjør pent!
Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
Flaks sa Severin SuverenBigBug wrote:Yow! Da er jeg tilbake etter en kontroll hos Vegvesenet
Det gikk overaskende bra!
Det handler bare om å møte riktig person virker det som.
I den uka som har vært har jeg bytta til original potta og bestilt nytt skilt.
Så når jeg kom dit fikk jeg det nye skiltet, men problemet var at det ikke var borra hull i det. Så han "kontroll-duden" ga meg 3 gummistrikker og sa "her, finn en løsning"
Ellers så personen bare etter E merke på potta som da er i orden nå. Han sa også at baklyset mitt med integrerte blinklys ikke er godkjent, men han orka ikke å bråke noe om det så jah...
Jeg lot være å nevne det at sykkelen er tung men regga som mellom, så han spurte ikke noe om det til min store overaskelse
Så jeg bromma avgårde etter grønt lys. Men nå ere dags å fån regga om til tung før jeg blir stoppa på nytt. (Så alt blir lovlig) Drittlei av detta tulle her.
However, takker for svar! God sommer, kjør pent!
It is better to exist unknown to the law.
- supermons
- Administrator
- Posts: 6263
- Joined: 18 Nov 2005 17:32
- MC: Suzuki GSX750
- Location: Hovedstaden
Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
Så bra det ordnet seg!
Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
Godt det ordna seg...
Da kan jeg komme med følgende røverhistorie...
Politiet / Vegvesenet stoppet engang en "råne"bil og mistenkte denne sterkt for å være trimmet/chippet. De plomberte panseret (teipet det igjen) og eier fikk beskjed om å vise den på trafikkstasjonen påfølgende mandag.
Jada, keine problem det...
OBD-kontakten (den man kjører diagnose og endrer parametre) var i denne bilen inne i kupeen, så det var bare å koble til PC og tune ned effekten på bilen igjen....
Godkjent som bare det...
Da kan jeg komme med følgende røverhistorie...
Politiet / Vegvesenet stoppet engang en "råne"bil og mistenkte denne sterkt for å være trimmet/chippet. De plomberte panseret (teipet det igjen) og eier fikk beskjed om å vise den på trafikkstasjonen påfølgende mandag.
Jada, keine problem det...
OBD-kontakten (den man kjører diagnose og endrer parametre) var i denne bilen inne i kupeen, så det var bare å koble til PC og tune ned effekten på bilen igjen....
Godkjent som bare det...
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
Sjekker han mere en du hadde mangel på eller kun det som sto på lappen , har en 600 som ble stoppet for 1 år siden som skulle vært vist før jeg selger , er bare xenon og eksos å det er byttet tilbake til orginale deler , ser de over noe mere da ? har noen små ting til som de like greit ikke trenger å se :p men min er regget som full efekt da
Re: What to do? ble stoppa med "tekniske feil"
Jøss dette hørtes jo overraskende hyggelig ut. Hvilket kontor var du på? Mitt intrykk er at de fleste kontrollørene får ståpikk hver gang det kommer en tohjuling innom.BigBug wrote:Yow! Da er jeg tilbake etter en kontroll hos Vegvesenet
Det gikk overaskende bra!
Det handler bare om å møte riktig person virker det som.
I den uka som har vært har jeg bytta til original potta og bestilt nytt skilt.
Så når jeg kom dit fikk jeg det nye skiltet, men problemet var at det ikke var borra hull i det. Så han "kontroll-duden" ga meg 3 gummistrikker og sa "her, finn en løsning"
Ellers så personen bare etter E merke på potta som da er i orden nå. Han sa også at baklyset mitt med integrerte blinklys ikke er godkjent, men han orka ikke å bråke noe om det så jah...
Jeg lot være å nevne det at sykkelen er tung men regga som mellom, så han spurte ikke noe om det til min store overaskelse
Så jeg bromma avgårde etter grønt lys. Men nå ere dags å fån regga om til tung før jeg blir stoppa på nytt. (Så alt blir lovlig) Drittlei av detta tulle her.
However, takker for svar! God sommer, kjør pent!