"Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
2Fast4U
Posts: 37
Joined: 11 Jan 2011 18:52
MC: -Honda CBR 125 2011

"Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by 2Fast4U »

Hei!
I går (mandag) bestillte jeg litt forskjellig hos Bikerstreet, valgte forskuddsbetaling til banken.
Fikk kontonummeret og sendte nøyaktig sum til kontonummeret, med "melding til mottaker" på nettbanken og skrev: Til Bikerstreet Adressa, ordrenummeret og hvem det var fra. Dette var ca. kl.7 om kvelden.
I dag var ingen penger mottatt, i kveld sendte jeg e-post med kontonummeret mitt om dem hadde fått noe betaling fra det, neida ingen penger mottatt, fikk svar 1 time etterpå. Pengene var ute av konto med en gang forresten. Er uerfaren med overføring slik egentlig.
Når jeg overfører til bekjente av og til, kommer pengene frem med en gang. Dobbeltsjekket flere ganger at alt var riktig så det er rett.

Er det normalt at det tar noen dager før dem er kommet frem, eller er det bare at dem mottar så mange at det blir "kø" på en måte?
Noen som har erfaringer med bikerstreet forresten?
Takk for svar!
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by rerell »

Det är helt normalt att det går en eller ett par dagar innan banköverföringar kommer fram. Längre om det är till utlandet. Det kan gå fortare om det är till ett konto i samma bank.

Att pengarna försvinner från kontot betyder inte nödvändigtvis att de är sända till mottagaren - vissa banker reserverar beloppet genom att minska saldo på konto, men transaktionen kanske inte går förrän på eftermiddagen nästa dag. Rutinerna varierar mellan olika banker.
Last edited by rerell on 28 Jun 2011 23:59, edited 1 time in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by tshansen »

Har ingen erfaring med bikerstreet, men å overføre penger slik uten paypal eller lignende er jeg veldig skeptisk til.

Har vedkommende som disponerer kontoen du har betalt til en annen bank, kan det ta ett par virkedager før pengene "når" fram...
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
2Fast4U
Posts: 37
Joined: 11 Jan 2011 18:52
MC: -Honda CBR 125 2011

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by 2Fast4U »

Ok, takk for svar! Får satse på dem får det i morgen da.
Er garantert ikke samme bank nei, jeg har mer lokal bank," sparebanken sogn og fjordane".
Er egentlig litt skeptisk jeg også, første gang jeg gjør dette på denne måten skjønner du.
User avatar
Juliet
Posts: 895
Joined: 26 Dec 2007 23:22
MC: 2005 Sportster 1200
Location: Øvre Romerike

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by Juliet »

Det er lurt å være skeptisk, sjekke nettbutikkene nøye osv når man betaler forskudd. Men Bikerstreet føler jeg er store og trygge aktører å handle hos.
Rerell har helt rett i det han sier. Dersom du betaler på kvelden vil ikke pengene bli ført (ut) i din bank før utpå formiddagen neste virkedag. Deretter går det en tid før dette blir fanget opp i motpartens bank og ført inn der. Du må betale tidlig tidlig på formiddagen (ofte før ti men dette er ulikt hos bankene) dersom det skal komme inn mellom 14-16 på ettermiddagen samme dag og da er det snakk om betaling innen samme bank som regel.
Halvannet til to døgn er ikke unormalt i ditt tilfelle så det ordner seg helt sikkert. Du kan når betaling er bokført i din bank (dette tar også litt tid, det ser du i nettbanekn) be om en kvittering fra banken din (evt nettbanken) og maile over til dem dersom de ikke finner betalingen.
Kø er det ikke, men det kan være at de som mottar mange innbetalinger må finne det igjen manuelt på elektroniske filer eller kontokvitteringene sine om det er uten eller med feil kid-nr.og da kan det noen ganger skje at de gjør feil. Men jeg tipper det ikke er noe stort problem hos Bikertstreet.
Image
Vennlig hilsen Juliet
2Fast4U
Posts: 37
Joined: 11 Jan 2011 18:52
MC: -Honda CBR 125 2011

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by 2Fast4U »

Ok, da skjønner jeg en god del mer ;)
Dem blir altså ikke overført skikkelig før dagen etterpå når man sender betaling/pengene sent?
Men satser på at det ordner seg i morgen da. viss ikke sender jeg en e-post til :)
2Fast4U
Posts: 37
Joined: 11 Jan 2011 18:52
MC: -Honda CBR 125 2011

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by 2Fast4U »

Sorry dobbelposting.
Synest dette er rare greier, ingen betaling kommet over enda. Sendte en e-post, med screenshot av transaksjon i nettbank, så får se i morgen, skjer det ikke noe mer da, så ringer jeg dem, vil jo gjerne ha den pakken, hehe
User avatar
rayc86
Posts: 36
Joined: 30 Sep 2010 12:09
MC: Yamaha XJ6 N
Mod.: 2009
Location: Troms

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by rayc86 »

Regner med at du har gjort det, men har du sjekket at kontonummeret du sendte til er riktig?
Hvis du ikke får noe positivt svar om at pengene er ankommet så kan du ringe banken din og høre om hva som skjer.
"Second place, is first looser!"
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by ToreLo »

Forhåndsbetaling og netthandel er to ting som ikke hører sammen. Og nettbutikker som tilbyr dette som en betalingsmåte bør (etter min mening) man anse som useriøse. Det samme gjelder privat handel over nett.

Håper det ordner seg for deg 2Fast4U, men neste gang velger du en annen betalingsmåte [-X
2Fast4U
Posts: 37
Joined: 11 Jan 2011 18:52
MC: -Honda CBR 125 2011

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by 2Fast4U »

Alt ordnet seg ;)
Bestilte en lakkforsegling med det samme bare fordi jeg tenkte jeg skulle teste det, og fikk en ekstra av han fordi det tok lengre tid :D
Da gikk jeg visst bare i pluss likevel, hehe
Takk for alle dere som har engasjert dere så mye i tråden her forresten ;)

Men likevel en ting..... aldri mer forskuddsbetaling!
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by Jarle »

Det å forskuddsbetale gjør jeg nesten alltid, men alltid igjennom PayPal...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
2Fast4U
Posts: 37
Joined: 11 Jan 2011 18:52
MC: -Honda CBR 125 2011

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by 2Fast4U »

Lite foredrag om hva paypal er ;)?
Trond_V
Posts: 784
Joined: 07 Apr 2008 23:24
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by Trond_V »

2Fast4U wrote:Lite foredrag om hva paypal er ;)?
https://www.paypal.com/no

Sakset fra Wikipedia:
PayPal er en amerikansk betalingstjeneste på nettet. Den er bygd for at man lett skal kunne overføre penger over internett. Man registrer en PayPal-konto ved å oppgi personlige data som navn, adresse og en epostadresse. Når man har registrert en konto, må man verifisere (bekrefte) kontoen sin. Det vil si å knytte den opp mot en ordentlig bankkonto. Hvis man skal gjennomføre en PayPal-transaksjon, og det ikke er nok penger på PayPal-kontoen, vil PayPal automatisk belaste din bankkonto for å betale. PayPal ble grunnlagt i 1998 og ble senere kjøpt opp av eBay.
User avatar
ToreLo
Posts: 845
Joined: 24 May 2009 23:39
MC: Yamaha XT660R Enduro
X Suzuki SV650S 2008
Honda Zoomer 2008
Tempo Corvette 1985 modell

Re: "Betaling ikke kommet frem", Bikerstreet, erfaringer?

Post by ToreLo »

Paypal er en betalingsløsning da på lik linje med å betale med kort. Det bringer med seg en del sikkerhet for kjøper. Med forhåndsbetaling mener jeg at man blir bedt om å sette penger direkte inn på en konto. Da er det mye større risk for at man aldri ser noe til hverken vare eller penger.
Post Reply