Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by ArcticTiger »

KliffArne wrote:Jeg vil klage på at gniompeiser kommer her og er off topic i klagetråden.

Her skal det klages, ikke fortelle at man har klagd [-X
Hvor har det blitt av alle annarkissta hen a, Kliffern :-k
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by KliffArne »

ArcticTiger wrote:
KliffArne wrote:Jeg vil klage på at gniompeiser kommer her og er off topic i klagetråden.

Her skal det klages, ikke fortelle at man har klagd [-X
Hvor har det blitt av alle annarkissta hen a, Kliffern :-k
Det bør jeg kanskje ikke svare på i denne tråden, for da vil det jo høres ut som klaging :-k ;

Men vet da fan, de var bare plutselig vækk. De er vel blitt årntli av seg
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by ArcticTiger »

Neeii, nå må jeg klage over at det ikke er lov å være fordomsfull lenger [-X

https://www.nrk.no/mr/minister-kastar-s ... 1.13788820

Å ikke er det lov å si "Indianer" lenger heller :roll:
User avatar
KliffArne
Posts: 705
Joined: 04 Jun 2016 19:01
MC: BMW R1150GS
Moto Gussi heimelaga
+diverse skrot

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by KliffArne »

ArcticTiger wrote:Neeii, nå må jeg klage over at det ikke er lov å være fordomsfull lenger [-X

https://www.nrk.no/mr/minister-kastar-s ... 1.13788820

Å ikke er det lov å si "Indianer" lenger heller :roll:
Volda og Ørsta, Sodoma og Gomorra.

Snikkeren bor jo der. Men han er jo ikke indianer.
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Tommas »

Hvordan går det an å tenke noe slikt. Det er et mysterium at slike folk fungerer i hverdagen.

"Hvis homo-sapiens av samme kjønn har sex på en bitteliten steinklump i bane rundt en tilfeldig stjerne i et univers med nesten uendelig antall stjerner, så vil det kalles ned sykdommer, flammer og meteorer fra himmelen som vil utslette innbyggerne i området. Så ikke gjør det please...".

Det er jo så sjukt at folk burde fått bot for ren dumskap. Eller i det minste seriøs dask i ansiktet med en kald og våt svamp :D
User avatar
Snikkeren
Moderator
Posts: 2506
Joined: 31 May 2010 01:03
MC: KTM 690 Enduro R 2022
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Snikkeren »

At slike mennesker faktisk kan få noen følgere fatter jeg rett og slett ikke. Og de meningene står jo i stor kontrast til visjonen til Nytt Livs Senter som han er pastor for: http://nyttlivssenter.no/visjon.html
User avatar
Jompa
Posts: 328
Joined: 18 Nov 2015 22:15
MC: 4-cylindret, luftkjølt japse
og V-twin fra US.

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Jompa »

Tommas wrote:Hvordan går det an å tenke noe slikt. Det er et mysterium at slike folk fungerer i hverdagen.

"Hvis homo-sapiens av samme kjønn har sex på en bitteliten steinklump i bane rundt en tilfeldig stjerne i et univers med nesten uendelig antall stjerner, så vil det kalles ned sykdommer, flammer og meteorer fra himmelen som vil utslette innbyggerne i området. Så ikke gjør det please...".

Det er jo så sjukt at folk burde fått bot for ren dumskap. Eller i det minste seriøs dask i ansiktet med en kald og våt svamp :D
En eller annen svovelpredikant i USA mente at naturkatastrofer var guds straff over homoseksuelle, så ble garasjen hans rasert av ei skypumpe...... lurer på hva han sa da =D>
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Tommas wrote:Hvordan går det an å tenke noe slikt. Det er et mysterium at slike folk fungerer i hverdagen.

"Hvis homo-sapiens av samme kjønn har sex på en bitteliten steinklump i bane rundt en tilfeldig stjerne i et univers med nesten uendelig antall stjerner, så vil det kalles ned sykdommer, flammer og meteorer fra himmelen som vil utslette innbyggerne i området. Så ikke gjør det please...".

Det er jo så sjukt at folk burde fått bot for ren dumskap. Eller i det minste seriøs dask i ansiktet med en kald og våt svamp :D
Her er du jo inne på at folk som i dag tror på slikt kan sidestilles med andre sinslidene? :-k
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Tommas »

tshansen wrote: Her er du jo inne på at folk som i dag tror på slikt kan sidestilles med andre sinslidene? :-k
Jeg synes i varierende grad det ja, men han her dytter seg ganske langt opp på skalaen.
I mine øyne befinner han seg ikke så langt unna de som brant "hekser" når han trekker fram Sodoma og Gomorra. De fleste "troende" i dag har i det minste nok bagasje til å diskré legge vekk de aller mest usannsynlige delene av budskapet. Som at man faktisk skal brenne til evig tid om man forelsker seg i samme kjønn, arbeider på søndager eller andre flotte og oppdaterte leveregler for å slippe inn perleporten.
User avatar
mekkern
Posts: 5104
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by mekkern »

Men selve grunnkonseptet med at man kan få folk til å gjøre hva man vil ved å benytte "gud" har jo "alltid" fungert..
Med dette som maktfaktor har man jo torturert og drept millioner gjennom tidene.

At vi som art muligens bør vurdere hele konseptet er noe jeg tror er på tide.
selv om våre "religiøse grunnregler"-ikke stjele -drepe osv.er en del av "samfunnslimet"

Om det er noe "mer" enten som "ånder ukjente krefter eller grønne aliens" skal ikke jeg mene noe sterkt om,men dagens religioner kræsjer med kunnskap.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Nå syns jeg du er veldig beskjeden Tommas :lol: :lol: Selv har jeg ganske sterke meninger om religiøse fanatikere på ene eller andre siden. Det kan nok beskrives på mange måter, med ord som ikke passer seg i åpent forum. Men det koker vel mest ned til at de bare velger å være uviten? :-k Ikke vet jeg. Vidar er også inne på noen gode poenger her.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Tommas »

tshansen wrote:Nå syns jeg du er veldig beskjeden Tommas :lol: :lol: Selv har jeg ganske sterke meninger om religiøse fanatikere på ene eller andre siden. Det kan nok beskrives på mange måter, med ord som ikke passer seg i åpent forum. Men det koker vel mest ned til at de bare velger å være uviten? :-k Ikke vet jeg. Vidar er også inne på noen gode poenger her.
Nei, man skal jo helst holde en hygglig tone på et forum 8)

Jeg ser meg i det minste fornøyd med at i nesten alle vestlige land faller kirkebesøk som en stein, og antallet som beskriver seg selv som "aktivt troende" synker jevnt og trutt. I mine øyne betyr det at folk gjennomskuer lureriet i stadig større grad :-#

Ja til 18-års grense på medlemskap i alle trossamfunn og adjø statsstøtte :thumleft
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Hvordan skal dette gå? Er vi, menneskeheten virkelig så blåst i hodet som youtube og diverse andre nettsider skal ha det til?
Feminister som er helt tørkerull, ANTIFA grupper, ny nazisme som blomstrer som aldri før, en fremmedfryk og rasisme som når nye høyder. Hva faen er det som feiler folk? Å det aller verste, vi har faen meg ledere i de forskjellige landene som er like forbanna tilbakestående :shock: :shock:

Kan noen av de normale og med litt vett mellom ørene få mere sendetid? Takk [-( [-(
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
ArcticTiger
Posts: 2512
Joined: 06 Oct 2015 21:02
MC: -22 Ducati Multistrada V4 Pikes Peak
-98 Triumph Tiger 900
-06 Ducati Multistrada 1000 S DS
Location: Ænnebu, Vestfold

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by ArcticTiger »

tshansen wrote:Hvordan skal dette gå? Er vi, menneskeheten virkelig så blåst i hodet som youtube og diverse andre nettsider skal ha det til?
Feminister som er helt tørkerull, ANTIFA grupper, ny nazisme som blomstrer som aldri før, en fremmedfryk og rasisme som når nye høyder. Hva faen er det som feiler folk? Å det aller verste, vi har faen meg ledere i de forskjellige landene som er like forbanna tilbakestående :shock: :shock:

Kan noen av de normale og med litt vett mellom ørene få mere sendetid? Takk [-( [-(
Neppe så akktuelt, de med litt vett er allerede så fullt opptatt med å berike seg på andres bekostning i det skjulte, så de er ikke intresert i noe sendetid [-X
User avatar
Tommas
Posts: 5890
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Tommas »

Jeg tror problemet i disse dager er at ALLE får "sendetid", og det er så mange kanaler (medregnet internet) at alle gærninger kun trenger å se på media som støtter deres eget (til tider forkvaklede) verdensbilde. Det å bli "truet" til å se saklig argumentasjon fra begge sider mildner frontene litt og holder saker og ting noe mer sivilisert.

Den tiden er over, og menneskeheten fordummes i et stadig økende tempo.

Siste mann slukker lyset takk 8)
Post Reply