Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
ojda
Bamsefar
Posts: 9147
Joined: 09 Apr 2008 20:45
MC: "Helene-GS" BMW R1200GS-Rallye. 2018.
+ en Rally til: 2022 - Honda CRF300 Rally "Doffen"👍😇
2023 - Aprilia Tuareg660 "Amanda" 🫣
Location: Kristiania

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by ojda »

intruder wrote:
intruder wrote:
intruder wrote:Ser at Skiforbundet antakelig må betale advokatutgifter for Therese Johaug,ja fattigfolk må vi beskytte når de kommer i beita...
Jeg blir så forbanna at jeg nesten ikke tåler å sjå meg sjøl... ](*,)
Tør ikke smøre sleivkjeften om alt i væla jeg :smt117

..og hun vurderer å gå til søksmål mot sin lege....


bortskjemt er a antakelig,og hennes feil skal altså andre "straffes for" :smt051
Jeg vil gjerne klage på at det ennu ikke finnes noen regel mot multiquoting av egene innlegg :lol: \:D/

Hei Intruder, har du pakka inn arbeidshesten for vinteren ;-)
2020: 17000km. 19: 16.6k. 18: 22k. 17: 19k. 16: 28k. 15: 22k. 14: 24k. 13: 25k. 12: 19k. 11: 9k.
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Tror han har bytta ut fremhjulet med knivene nå, for nå skal den brukes som snøfreser.
User avatar
supermons
Administrator
Posts: 6263
Joined: 18 Nov 2005 17:32
MC: Suzuki GSX750
Location: Hovedstaden

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by supermons »

Det snør pokker med utenfor jobb...
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bikeridr »

Været :twisted:
Image

Edit:
Sånn, fixa retninga
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by tshansen »

Det er ikke bare bergen som har fått snø nei :roll: :evil: :evil:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Bikeridr
Geocache General
Posts: 4560
Joined: 08 Oct 2015 09:28
MC: '11 Yamaha FJR 1300A "Alfred"
'19 Kawasaki Versys-X 300 ADV "Frosken"
Location: Babīte
Contact:

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bikeridr »

LordShaft wrote:Det er ikke bare bergen som har fått snø nei :roll: :evil: :evil:
Tydeligvis ikke :)

Hvor i helvete er de derre global-oppvarming-fjottene nå da?? Skulle gjerne hatt meg en alvorsprat med dem, for blir det mer global oppvarming nå, så måker jeg meg ihjel..
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Gutteklubben grei:
http://www.f-b.no/nyheter/politiet/vint ... ommentArea

Det er vel føreren av bilen som har det fulle og hele ansvaret for at den er i forskriftsmessig stand og riktig skodd. Men neida... her slipper man både bot og beslag av førerkort. Jeg må si jeg missliker slik dobbeltmoral sterkt. Selv om jeg forøvrig ikke har noe i mot politiet eller har noe uoppgjort med dem.

Gi meg gjerne bot og hold meg ansvarlig når jeg gjør noe galt, men da for dem pokker meg bli holdt ansvarlig selv også når dem driter seg ut.
Toalmar
Posts: 189
Joined: 26 Jul 2013 08:40

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Toalmar »

Bjerknez wrote:Gutteklubben grei:
http://www.f-b.no/nyheter/politiet/vint ... ommentArea

Det er vel føreren av bilen som har det fulle og hele ansvaret for at den er i forskriftsmessig stand og riktig skodd. Men neida... her slipper man både bot og beslag av førerkort. Jeg må si jeg missliker slik dobbeltmoral sterkt. Selv om jeg forøvrig ikke har noe i mot politiet eller har noe uoppgjort med dem.
Er så enig i dette. Lover og regler må gjelde alle sammen. Igjen ett godt eksempel på at noen kommer unna dette.
Nei gjør som de gjør med alle andre som kjører med sommerdekk nå, ta førserkortet hans. At han er politi driter vel loven i eller
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Okda »

Toalmar wrote:
Bjerknez wrote:Gutteklubben grei:
http://www.f-b.no/nyheter/politiet/vint ... ommentArea

Det er vel føreren av bilen som har det fulle og hele ansvaret for at den er i forskriftsmessig stand og riktig skodd. Men neida... her slipper man både bot og beslag av førerkort. Jeg må si jeg missliker slik dobbeltmoral sterkt. Selv om jeg forøvrig ikke har noe i mot politiet eller har noe uoppgjort med dem.
Er så enig i dette. Lover og regler må gjelde alle sammen. Igjen ett godt eksempel på at noen kommer unna dette.
Nei gjør som de gjør med alle andre som kjører med sommerdekk nå, ta førserkortet hans. At han er politi driter vel loven i eller
Egentlig burde vel sånne tilfeller bli enda hardere dømt enn en vanlig stakkar "som forviller seg ut på glatta". Disse folka går knallhardt ut og tar fra folk sertifikater på feil dekk og andre årsaker uten å ta hensyn til hverken det ene eller det andre - de vet den fulle sannheten om hvor farlig dette er og kjører tross denne viten ut på sommerdekk. Greit nok at de er hevet over loven i enkelte tilfeller siden de har den jobben de har, men de er slett ikke hevet over de fysiske lovene og har de ikke bedre dømmekraft enn dette så burde de - på linje med andre som fratas sertifikatet - finne seg noe annet å gjøre.
OkDa
Fjr 1300
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

I følge artikkelen så blir det oppdatering av saken i morgen. Blir ikke overrasket om han som kjørte bilen slipper unna med en "reprimande". Noe som i praksis vil si at han vel blir mobbet litt på spiserommet...

Når man leser i avisene hvor hardt dem går ut mot andre som gjør samme feilen samt kommer med en moraliserende ovenfra og ned pekefinger så må jeg si jeg faktisk blir ganske provosert hvis ikke dette får følger for vedkommede. Altså en bot som svir i det minste.

Men saken blor nok hysjet bort vil jeg tro...
Bjerknez

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Bjerknez »

Oppdatering i saken:
http://www.f-b.no/nyheter/ulfleirstein/ ... -59-585238

Jeg er spent på utfalet her...
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Tommas »

Midt oppe i all denne likhet for loven diskusjonen: ville en "vanlig" sjåfør automatisk mistet lappen om han kjørte en tur uten andre problemer enn at han ikke kom seg løs fra der han hadde parkert pga sommerdekk, og deretter rekvirerte Falck for å få lagt om til mer egnet dekk?

Med andre ord, når ble det automatikk i å miste lappen i en sånn situasjon?

Skjønner at du sliter om du forårsaker en ulykke, men uten det så snakker man vel om reaksjon i form av bøter?
knutk
Posts: 2367
Joined: 15 Jul 2009 07:56
MC: BMW R1250GSA, F850GSA, R90S

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by knutk »

Tommas wrote:Midt oppe i all denne likhet for loven diskusjonen: ville en "vanlig" sjåfør automatisk mistet lappen om han kjørte en tur uten andre problemer enn at han ikke kom seg løs fra der han hadde parkert pga sommerdekk, og deretter rekvirerte Falck for å få lagt om til mer egnet dekk?

Med andre ord, når ble det automatikk i å miste lappen i en sånn situasjon?

Skjønner at du sliter om du forårsaker en ulykke, men uten det så snakker man vel om reaksjon i form av bøter?
Som jeg forstår det er der ingen hjemmel i lovverket som støtter beslag av førerkortet.
Problemet er at politiet i forkant av episoden gikk ut offentlig og truet med nettopp det, og i følge Dagbladet ble 7 førerkort beslaglagt dette døgnet.

Om noen bruker hodet her bør politiet legge seg flate, returnere de beslaglagte førerkortene med en uforbeholden unnskyldning og henlegge alle sakene.
Det tror jeg man kan støtte seg på i lovverket, og en løsning som opprettholder respekt for politiet og rettsapparatet.

Tror ikke det vil skje...
User avatar
Tommas
Posts: 5892
Joined: 05 Oct 2015 13:39
MC: 2007 V-Strom 1000

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Tommas »

Ok, her må det nok presiseres enda litt til: var det noen som mistet førerkortet direkte fordi de ble stoppet i kontroll og hadde sommerdekk, men ikke var blandet opp i en ulykke? De kan jo også ha hatt dekk som var under minstekrav mm-dybde.

Jeg så bilder av et par biler som hadde kollidert, hvor den ene parten hadde sommerdekk. Da er det kanskje enklere å skjønne om noen mister lappen?


edit:

Sjekket artikkelen i Dagbladet, og det ser ut som flere av de som direkte mistet lappen var innblandet i ulykker. Så en ble anmeldt og nektet å kjøre videre pga sommerdekk. Det er vel ikke det samme som beslag, så jeg tror ikke nødvendigvis sommerdekk = beslag.

For de som kjørte ut på sommerdekk, og/eller kolliderte så synes jeg ikke politiet trenger å be om unnskyldning for å ha beslaglagt lappen ;-)

http://www.dagbladet.no/nyheter/mange-t ... t/64085906
Last edited by Tommas on 07 Nov 2016 10:39, edited 1 time in total.
Okda
Posts: 527
Joined: 07 Nov 2015 17:58
MC: FJR 1300

Re: Plass der folk kan klage på alt, til og med navn på tråder.

Post by Okda »

Tommas wrote:Midt oppe i all denne likhet for loven diskusjonen: ville en "vanlig" sjåfør automatisk mistet lappen om han kjørte en tur uten andre problemer enn at han ikke kom seg løs fra der han hadde parkert pga sommerdekk, og deretter rekvirerte Falck for å få lagt om til mer egnet dekk?

Med andre ord, når ble det automatikk i å miste lappen i en sånn situasjon?

Skjønner at du sliter om du forårsaker en ulykke, men uten det så snakker man vel om reaksjon i form av bøter?
Onkel gikk hardt ut på fredag formiddag og gav beskjed om at lappen ryker dersom man kjører med sommerdekk på snøføre! De hadde da allerede tatt 3 - 4 sertifikater på natt til fredag. Når de går ut på den måten så skal det gjelde alle.
OkDa
Fjr 1300
Post Reply