knutk skrev:
Selvkjørte MC står på agendaen for mange fabrikker. I fjør låg der et klipp på YT hvor Rossi kjørt om kapp på en bane med en selvstyrt R-sykkel.
Tror nok at alle fabrikkene skjønner at for en MC fører er det ikke mye stas med en sykkel som ikke trenger føreren.
Tror vi skal sette eksperimentene på kontoen for grunnforskning. Kanskje vil man en vakker dag ha utviklet system ala ESP på biler, hvor sykkel faktisk hjelper fører å hente inn en sykkel der fører har mistet kontrollen.
Hadde jeg visst hvordan det var mulig ville jeg selvsagt være en holden mann, men enn så lenge får man nøye seg med å filosofere om framtiden og legge ut spådommer som oftest viser seg å bli total skivebom.
Den eneste spådommen hvor jeg føler meg sikker på utfallet må i så fall være å forutsi hvordan kjærringa ville reagere om hun fant nabokjærringa i samme seng som undertegnede.

Forskjellen mellom bimmers førerløse sykkel og Yamahaen Rossi kjørte mot er at det var en robotfører som satt på den. Med hondas teknologi derimot, en førerløs sykkel med gyroskop som kunne holde seg oppreist uten støtte og itillegg følge etter deg.
Potensielle bruksmåter som jeg kan se for meg for denne førerløse teknologien:
- Selvparkerende motorsykler der man kan kjøre helt til frem til døra på jobben og etterlate sykkelen for å finne en parkeringsplass og for så kan komme til deg igjen når du trenger den, også når du befinner deg et annet sted.
- Får sykkelen til å selv kjøre hjem når du ikke kan eller om du allerede er hjemme, alkoholinntak osv.