Butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by bengtern »

noen som vet om butikk rundt akershus som selger ørepropper som er fine å bruke når man kjører mc?
er fint å ha for hørselens skyld, særlig når jeg kjører uten db. Kjørte ca. 6 mil en dag uten db og blei ør i hue hehe :lol:
vet ikke om de har på mc butikker, var på mysen mc og spurte og de hadde ikke.
Nå:Gsx-r600 k8
User avatar
RedRocket
Posts: 86
Joined: 28 Mar 2009 13:34
MC: BMW F800S
Location: England

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by RedRocket »

Det fins jo mange forskjellige typer, man må kanskje prøve seg frem litt. Går it i fra at dette er noe du får kjøpt på mange andre steder enn MC-butikker. Propper i mykt skum som du former er jo tingen. Går ut i fra at Biltema og Clahs Olsson er steder å prøve. Selv har jeg har små øreganger og har formstøpte ørepropper.
Men may have discovered fire,
but women discovered how to play with it.
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by rerell »

Jag har kört med Bilsom 303 i några år. De funkar. Billiga är de också, runt 200 kr för 100 par.
I Sverige säljs de bl.a. på Jula. Kanske de norska Jula-varuhusen också har dem...? Du kan ju ringa Jula i Lørenskog och höra. Solheimveien 6, 1473 Lørenskog - Tel: 67 92 22 80

Image
http://www.jula.se/e-Sales/esa/default. ... 0EQ=906008
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by bengtern »

takk for svar ;) drar inn på clash olsson og ser etter det, vil gjerne ha noen små som er faste i material. Har prøvd sånne rerell bruker, fattern hadde med hjem fra jobben, jeg syns det var noe jævla herk, datt bare ut så det passet ikke for meg :/
Nå:Gsx-r600 k8
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by rerell »

Om de faller ut har du inte satt dem i ordentligt. De ska pressas samman (rulla den mellan tummen och pekfingret så att de blir smala) och så sättas en god bit in i örongången, där de expanderar och sätter sig fast. De kan gärna sitta så långt in att du bara precis kan få tag på dem med fingrarna för att kunna ta ut dem.
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by bengtern »

rerell wrote:Om de faller ut har du inte satt dem i ordentligt. De ska pressas samman (rulla den mellan tummen och pekfingret så att de blir smala) och så sättas en god bit in i örongången, där de expanderar och sätter sig fast. De kan gärna sitta så långt in att du bara precis kan få tag på dem med fingrarna för att kunna ta ut dem.
ah! hehe er nok ikke så rart da :P hadde en liggende som jeg prøvde det du sa, funka som f*** :D får skaffe meg sånne da, tusen takk for hjelp ;)
Nå:Gsx-r600 k8
User avatar
Attila
Posts: 2319
Joined: 30 Mar 2007 11:38
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)
Location: Akershus

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by Attila »

Fikk formstøpt øreplugger fra EARfoon, dyrt, men bra.
Ellers har jeg brukt noen vi har på jobben , Moldex heter de....kjempe gode synes jeg.
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by _Adler_ »

Sett noen slike geniale plugger der man kan velge hvor mye demping man vil ha. Man skifter ut midtstykket i pluggen med et som slipper inn mer eller mindre lyd, alt ettersom. Husker bare ikke hva de heter. Farstads Motorservice, i Molde, selger
Yamaha Aerox 2004

Image
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by Lord Erik »

Bruker dere alle ørepropper? :-s Hører som oftest på musikk når jeg kjører, og musikken er da selvsagt på høyt nok til å "overdøve" sykkelen min. Kanskje ikke så sunt?
User avatar
Lølle
Posts: 2964
Joined: 29 Apr 2007 23:37
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by Lølle »

Jeg gjør ikke det, hjelmen demper nok og jeg har ikke kjøpt tilleggslyd. Kan fint høre musikk/radio.
Image
Image
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by erazar »

Jeg plugger ørene når jeg vet at jeg skal lengre strekker på motorvei, kjører uten plugger til og fra jobb. Passerer jeg 110 med hjelmen jeg har nå blir vindstøyen ubehagelig høy. Har også problemer med at de "skumgummi" proppene ikke sitter skikkelig, samme hvor mye vold jeg bruker på å få dem inn, de sitter en stund men så faller de ut. Har litt bedre erfaring med silikonpropper ala http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... d=64010745 sånn.
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by Lord Erik »

Høres ut som om du gjør samme feil som Bengtern. Vi brukte utelukkende de gule skumgummiproppene i militæret, og de funker veldig bra dersom du bruker dem riktig. Press dem sammen mellom to fingre og rull dem til de blir lange og tynne, plasser dem i øregangen og vent til de ekspanderer igjen. Da faller de ikke ut, og de tetter igjen som bare det.
User avatar
erazar
Posts: 588
Joined: 25 Jun 2008 15:41
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250
Location: Haugesund

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by erazar »

Er ganske sikker på at jeg gjør det riktig, de proppene som er todelt i farge går bedre, triller dem så hardt det går an og dytter dem så langt inn det overhode er mulig, de med todelt farge (ofte gul/orange) virker som de er laget littegrann kortere slik at jeg kan "sette dem mot kanten" av øret :D
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Lord Erik
Posts: 2312
Joined: 09 Mar 2009 08:46

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by Lord Erik »

Merkelig. Ville tro at de øreproppene passet så godt som alle (øre)hull. :-k
User avatar
bengtern
Posts: 386
Joined: 02 Jan 2009 23:41
MC: Gsx r-600 blue/white k8
[x]Yamaha YZF R125 blå 08

Re: butikk som selger ørepropper for mc kjøring

Post by bengtern »

tror nok de passer for de fleste, jeg gjorde som rerell sa og rullet den til en liten ball og stappet den hardt og langt inn, da satt de som bare det 8)
Nå:Gsx-r600 k8
Post Reply