Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by _Adler_ »

Hei.

Noen som vet leveringstida på ei vare (ca. verdi 400 dollar, noen få 100g) sendt fra USA til Norge?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Captain_Awesome
Posts: 20
Joined: 31 May 2009 11:28
MC: Honda VFR 800 2005
Yamaha XJ 600 1999 solgt
Location: Oslo

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by Captain_Awesome »

hvis det er sendt som vanlig post med USPS så kan du vel regne 7-14 dager. Det er nå hvertfall det jeg er vant med. Fikk du ikke noe tracking-nummer med bestillingen din? Vet de pleier å gjøre dette med varer av en viss verdi!!
Four wheels move the body, two wheels move the soul!!
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by _Adler_ »

Har ikke bestilt enda, spør pga. jeg skal på ferie og trenger fotoutstyr (snuser på et bulletcam av noe slag), men orker ikke å bestille om jeg ikke får det i tide. Drar den 18. juni, så
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by Valfar »

Jeg har fått varer alt fra to dager etter jeg bestillte (Var vel UPS Express hvis jeg ikke husker feil), opp til flere uker. Veldig avhengig av hvilken leveringsmåte de som sender bruker (og hvor fort de sender det selvfølgelig). Vanlig sending med USPS har vel tatt ca en uke, ofte litt under.
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by Kriz »

sist pakke fra usa brukte ei uke raskere enn noen i norge til og med
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by xadox »

usps exspress dokker opp i norge i løpet av 3 dager HVIS den sndes med en gang da... det er som regel det som drøyer mest når man bestiller...
1.3.1.2
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by _Adler_ »

Såpass, er kanskje ikke alle som sender med UPS Express?
Yamaha Aerox 2004

Image
stoppitide
Posts: 261
Joined: 12 Nov 2007 22:06
MC: Ducati Monster S2R 800

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by stoppitide »

"Vanlig" og dermed billig USPS har nesten konsekvent tatt +/- 5 dager fra avsender til Tollen i Norge - og så det samme fra Gardermoen til mitt postkontor.
Det er i alle fall min erfaring fra 10-15 tilfeller siste året. Selvfølgelig forutsatt at selger sender med en gang, og det gjør amerikanske nettbutikker som oftest. Vil du være sikrere så kan du jo betale for ekstra tempo, men jeg tror ikke Toll og Post i Norge bryr seg om det. Da må du evt over på kurerpost (DHL, UPS o.l.) som koster litt mer.
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by xadox »

_Adler_ wrote:Såpass, er kanskje ikke alle som sender med UPS Express?
om du bestiller fra feks. http://www.solomotorparts.com (som jeg ofte gjør) kan du velge hvordan de skal sende pakkene... Om en pakke koster 40 dollar å sende med vanlig "international shipping" koster det 55 for EPS Express... Men da er den hos deg senest 5 dager etter bestilling...
Den vanlige varierer alt fra 5 til 15 dager... (har over 200 bestillinger fra statene og shippingen varierer mye)...

Men det viktigste er at du sjekker status om de faktisk har varen inne som akd sendes umiddelbart om det er stor hastverk... Hvis de ikke har den inne sender de i løpet av par dager uansett... :)

lykke til
1.3.1.2
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by _Adler_ »

Takker.

Har noen valg her:


United States Postal Service (USPS)

* First Class Mail International Package $17.64
* Priority Mail International $29.75
* Express Mail International (EMS) $37.00

UPS

* Worldwide Expedited $82.69
* Worldwide Express Saver $91.93

En annen shop gir meg følgende alternativ:

FedEx: International Economy

$91.35

FedEx: International Priority

$96.28

Noe som fikk meg til å tenke på at "* Express Mail International (EMS) $37.00 (USPS) kanskje ikke sender til utlandet? :S

Voldsomt til prisforskjell! Jeg trenger varen innen 2 uker, hva burde jeg velge da, uten å sløse vilt med penger?
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by xadox »

ta Express Mail International (EMS) $37.00 den får du i løpet av 3-4 dager og da er du SIKKER på at du får den før 2 uker har gått...

Tips: Om du skal kjøpe noe som overstiger den norske tollgrensen på 200 kr sender du mail til selgerenog ber han om å skrive at pakken inkl shipping kostet 25$ eller noe og da slipper du å betale toll til staten ;)

lykke til
1.3.1.2
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by _Adler_ »

Valgte EMS og spurte i samme slengen om tollfritt, men fikk ikke svar, tviler på det gikk i boks, men uans, VIO POV 1.5 på vei, gleeeeder meg :D
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
xadox
Posts: 764
Joined: 02 May 2007 11:36
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)
Location: Drammen

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by xadox »

kikket på samme for en stund tilbake men den koster mer enn jeg har råd til :(
1.3.1.2
User avatar
_Adler_
Posts: 1153
Joined: 14 Jun 2005 21:46

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by _Adler_ »

Åja, prisen kan virke avskrekkende ja, men i forhold til konkurrentene er den genial! Snusa litt på den nye Vholdr ContourHD. Veldig bra filmkvalitet på den, men en del ulemper. Kvaliteten på bildet på VIO POVen er veldig bra, kameraet er vanntett ned til 10 m, selve recorderen kan være 1m under vann i 30 min. Tenkte å feste den under båten/filme litt under vann \:D/ Vil da tro den tåler saltvann?! CountourHDen er kun vannresistent. VIO POVen bruker også 4 AA batterier, dvs. ingen problemer med spesielle batterier, som varer en brøkdel av AA. 10-12 timer kan den filme, i forhold til 2 (!) på ContourHDen. Det og det at man kan se hva man filmer, spille av, slette osv. avgjorde det meste. POVen har også en genial loop/tag-funksjon! Man velger at hver loop skal vare f.eks. 10 min. Skjer det noe på de 10 min. så trykker man på en knapp (følger med fjernkontroll), så lagres den, alt det andre lagres ikke. GENIALT, for oss mc-kjørere! \:D/ Så ser fram til å få den :) På papiret ser det helt klart ut som det er verdt det!
Yamaha Aerox 2004

Image
User avatar
Valfar
Posts: 770
Joined: 12 Aug 2006 14:58
MC: '03 KTM 660 SMC - Solgt
Location: Oslo
Contact:

Re: Leveringstid, vare fra USA til Norge?

Post by Valfar »

Oooohh, har så lyst på den selv!! Men det ser ut som jeg må prioritere kjøreutstyr når ferie/skattepengene kommer så vi får se. Du har å poste masse videoer når den er på plass :lol:
Schrodinger's cat walks into a bar, and doesn't.
Post Reply