V40 Kabul Karet selges.

For alt som ikke er MC relatert.
Post Reply
Pollti

V40 Kabul Karet selges.

Post by Pollti »

Etter ordre fra ØKH selges nå Kabul Kareten som opprinnelig er en Volvo V40 1996 model 1,8 liter 117 hk. Nye vannpumpe,ny tannreim, ny servoreim,nye bremseklosser og bremsepumper foran og nye klosser og skiver bak, nye støtdempere bak og ny bremse/clutchpumpe, 1 endeledd foran,batteri byttet - alt i 2008. Alle filter inkl pollen filter byttet 2008. Nye piggfrie vinterdekk 2008 og nye sommerdekk(Goodyear ?) settes på denne uken.Tilhenger feste. EU godkjent september 2008.Frontruta ble byttet for ca 6 år siden. Minst 2 hull i venstre forsete og dårlige sømmer i venstre sittepute i baksetet. Intergrerte barneseter. Grått delskinn. Svimerker fra sigaretter i trekket på venstre vindus stolpe foran. Til og med panserlåsen er byttet, det var fordi den gamle rustet fast (helt sant). Tvilsom funksjon på lysbryterene til alle 4 dører.
Radiot, Clarion tror jeg det er, uten CD spiller. 2 radioter med CD spiller kan følge med, da blir det jo ånkli stereo også . Bagasjerommet kan ikke låses opp med nøkkel men sentral låsen virker fint. Enda. Bakre støtfanger er fagmessig herpesert med knusnings skader på venstre hjørne. Støtfanger foran er ei lefse den og :roll: Den er brukt som parkerings sensor og det tålte den ikke. 1 lyktevisker foran virker ikke og bakrute viskeren vil ikke viske øverst på bakruta.Etter sigende et vanlig V40 problem. Dekkplate med gardin over bagasjerommet er gått til resirkulering for lenge siden. Videre er den dekorert med kledelige steinsprutmerker over hele fronten og en fin bulk i venstre forskjerm og et par småbulker i bakskjermene og med gryende lakkrust problemer rundt bakre nedre del av bakdørene og i forkant av bakre hjulbuer. Også er det imitert edeltre på dashbordet i ekte plastikk og veteran handsfree og ladeopplegg fra Ericsson (anno 1998?). Litt skamferte deksel til høytaler både foran og i bakstolpene og mesteparten av plastdeksel under motor og gearkasse glimrer med sitt fravær. Siden dette edle stykket svensk ingeniørkunst er utstyrt med Midtibushen motor med wiretrukket gearskifte så er den omtrent umulig å få i 1ste gear hvis en ikke er vant til det. Gearkassen ble byttet hos Volvofabrikken i 1997 for å rette dette men det ble aldri noe bedre.
Teknisk er den bra men den ser absolutt best ut på ca 15 meters avstand eller hvis en har på mørke solbriller. Bruker ikke olje og er stort sett snill og grei. Siden den har sportsunderstell så må jo dette være vinterbilen for den sporty mc fører ? Forresten så påstår Volvo at den har nivåregulering også, men der tror jeg de tar feil. Denne hvite skjønnheten har trillet rundt 265 000 km og er akkurat innkjørt. Nesten. Skambud mottas pr PM.
Bimma
Posts: 918
Joined: 12 Nov 2007 21:28
MC: 2008 BMW F800ST
Location: Drammen

Re: V40 Kabul Karet selges.

Post by Bimma »

Har du fått noen skambud på Kabul Kareten? :-k
Du er iallfall ærlig, det skal du ha..!! :shock:. Her får man iallfall en liten peiling på hva man går til .. :lol: :smt023

Synes bilen så veldig bra ut da jeg så den i sommer, jeg da. \:D/
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Pollti

Re: V40 Kabul Karet selges.

Post by Pollti »

Nei, dårlig respons. Det er nok fordi jeg jugde på kilometerstanden. Den er ikke gått 265 000 men rundet 261 000 i dag. Får skru fram speedometeret i natt så det blir ånkli fint og da kommer det nok flotte skambud i morgen . :shock:
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: V40 Kabul Karet selges.

Post by tshansen »

Hahaha årets beste salgsannonse! =D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Pollti

Re: V40 Kabul Karet selges.

Post by Pollti »

Ikke le ! Det er flere feil her ! Den har sprotsunderstell og ikke sportsunderstell. Og nå virker nivåkontrollen også. Jippi!! Men det er no ånkli rart på dæsjbordet for der er det blitt et oransje lys med bilde av en bil med kryss over ! Volvo pushærn har ikke aning om hva det betyr. De sier at sentral låsen ikke virker, men det gjør den. :roll: Også røsket jeg et lite stykke av spoileren på høyre side foran foran i dag. Daglig kollisjonstest MÅ gjøres.Og dekselet til høyre baklys i bakluka er borte ser jeg. Olje byttet jeg i dag også. Nå triller den på ypperste kvalitet av Biltema olje.
Faktisk så tror jeg den kommer til å trille i mange år til. Bilen er ikke så hakkete tullete bortsett fra det kosmetiske. Schtøgg som hævlete men god på bunnen.
=D> Er det ingen som kjøper f... skapet så pusher jeg den på Ragnhild. Hun hogger jo nye biler hun. :roll:
Pollti

Re: V40 Kabul Karet selges.

Post by Pollti »

Også har den dønn nye Uniroyal såmmerdekk. Har ikke rullet over 500 km ihvertfall. Og nye vinterdekk har den og.
Post Reply