Shuberth SRC uttak til Øreplugg

Her vil vi forsøke å få lagt inn tråder som gir en generell-forståelse av et gitt problem. Det kan være alt fra vedlikehold av sykler, kjøretips, salgstriks osv.
Post Reply
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Shuberth SRC uttak til Øreplugg

Post by Norse »

Til daglig-kjøring har jeg er det greit å bruke høyttalerne som er integrert i hjelmen, men ved langkjøring er det greit å kunne bruke In-ear plugger. Har derfor modifisert inn en phono-plugg på høyttalerledningen(e).

Kuttet høyttalerledningene og koblet på en 3,5 mm hunn som bryter høyttalerne når pluggen brukes. Denne er montert såpass langt fra kragen at den kan legges inn under innredningen (dvs. litt kortere enn USB-kontakten). Det hvite på pluggen er Biltema sin plast-sveis. Funker glimrende for å kapsle inn/tette for å unngå unødvendig fukt.
Image

Høyttalerne ble også byttet ut med Koss porta-pro. (Fungerer mye bedre enn standard-høyttalerne). Kablene fra koss-høyttalerne ble montert på de SRC-høyttalerne og kan brukes med jack i "passasjer-hjelmer" ved behov. De er små og festes enkelt med pålimt borrelås.
Image

I samme slengen la jeg også inn en lengre antenne på ca. 1 meter rundt hjelmen. (C3 Pro har dette integrert som standard inni hjelmen). Antenneledningen festes til skjermen som ligger rundt en 12-leder strip inni kragen. Det er skjermen som er antenne for SRC systemet). Den brune ledningen er antennekoblingen mellom "kragen" og antenneledningen i hjelmen.

Schuberth SRC-kragen åpnes forøvrig enkelt ved å stikke inn en tynn ståltråd gjennom glidelåsens åpnings-mekanisme.
Last edited by Norse on 22 May 2016 21:49, edited 3 times in total.
User avatar
tshansen
Posts: 19236
Joined: 07 Mar 2006 02:07
MC: KTM 790 Adventure R 2019
Location: Bergen

Re: Shuberth SRC uttak til Øreplugg

Post by tshansen »

jeg har slike koss høytalere, som jeg hadde planer om å ha i hjelmen å bare koble til spotify på mobilen, men det var ikke godt å høre noe når en kjører med øreplugger å mye vindstøy. Nå som jeg har fått en bedre fungerende vindskjerm må jeg muligens prøve dette igjen. Kjører du med ørepropper og hører godt i disse høytalerene?
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
User avatar
Norse
Posts: 483
Joined: 03 Oct 2015 19:05
MC: BMW GS1200 -19
Honda Transalp 600 -97

Yamaha XJ900S Diversion -97
BMW R1100RT -98
BMW F650 ST -01
Suzuki GSX750E -80
Location: Stavanger

Re: Shuberth SRC uttak til Øreplugg

Post by Norse »

Koss-høyttalerne leverer adskillig mer lyd enn standard-høyttalerne (Cardo), så det går utmerket å kombinere disse med plugger. :thuml

Edit: Så ikke at du hadde brukt dem "frittstående" oppkoblet til mobilen tidligere uten hell, eller kanskje jeg misforstod litt her. Kombinasjonen Scala Rider/(Shuberth SRC) og Koss er absolutt å foretrekke fremfor originale Cardo høyttalere.

Koss-høyttalere inni hjelmen burde vel også fungere bra skulle jeg tro.
Post Reply