MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nÄ 20 apr 2018 12:40

Alle klokkeslett er UTC+02:00

Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 236 innlegg ]  GĂ„ til side Forrige 1 
 12 13 14 15 16
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 15 mar 2018 19:27 
Brukeravatar

MC: BMW bÄkkser.
Yamaha veldigammel XT. Triumph trippeldrevet.
Husky med elstart
Ja, og da er det ekstra viktig med god vasketeknikk vet du da mekkern \:D/

Toppen

Legg innLagt inn: 16 mar 2018 20:19 
Brukeravatar

Husky med elstart
Ikke mye Ä korrigere pÄ lakken pÄ ny sykkel, men deilig Ä fÄ lagt sealing pÄ fÞr den utsettes for ufiltrert luft \:D/

Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 16 mar 2018 20:58 
Bamsefar
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania
Nydelig syn joo, men duu! Har de gÄtt tilbake til sorte gummimansjetter Þverst pÄ gaffelbeina igen? :-k

Toppen

Legg innLagt inn: 17 mar 2018 11:57 
Brukeravatar

MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle
BĂŠrre lĂŠkkert :D

Hva legger du pÄ plastikken?

Toppen

Legg innLagt inn: 17 mar 2018 14:10 
Brukeravatar

Husky med elstart
ojda skrev:
Nydelig syn joo, men duu! Har de gÄtt tilbake til sorte gummimansjetter Þverst pÄ gaffelbeina igen? :-k

Mener det er bare Ăžverst. Gaffel-innerbeina er nakne ellers.

Toven skrev:

Ja nÄ spÞr du godt :) Jeg har ikke bestemt meg. Heller mest mot at jeg ikke legger noe nÄ, bruker HydrO2 et par ganger i sesongen og sÄ heller jeg akkurat nÄ mest mot Ä handle Gtechniq C4 til plasten og legge pÄ de syklene som er i stallen til vinteren igjen. Har ymse Meguiars og andre som er prÞvd fÞr og til dels underkjent. MÄ finne noe langtidsholdbart med UV-beskyttelse man kan leve med. SÄ Gtechniq? PrÞvd den?

Har veldig lyst Ä legge keramisk coating pÄ 2-3 av kjÞretÞyene, CQuartz eller Kamikaze eller... men jeg er litt redd for Ä tabbe meg ut ogsÄ. Derfor mest syntetisk sealing forelÞpig.

Bilen er vel fÞrste kandidat til eksperimenter. Tok en lett en-stegs i hÞst, syntetisk forsegling og den har fÄtt HydrO2 et par ganger i vinter. Fungerer jo veldig bra, men som den tuillingen man er vil man prÞve andre saker ogsÄ. Men voks til sommersesongen da. :redface

Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 17 mar 2018 14:58 
Bamsefar
Brukeravatar

MC: BMW R1200GS-Rallye. 2018.
Sted: Kristiania
Du vet i forbindelse med gaffel-tilbakekallingen ble det montert syrefaste kopper for Ă„ forsterke "sammenkoblingen" til styrekrona.
Det sÄ faktisk ganske bra ut i forhÄld til "gummimoffa" Bagateller, jeg vet :-k Men jeg likte det :thumleft

KjĂŠrringa anntyder ofte at jeg henger meg opp i detaljer :roll: :lol: :lol: :lol:

Bilde

Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 17 mar 2018 16:19 
Brukeravatar

joo skrev:
ojda skrev:

Mener det er bare Ăžverst. Gaffel-innerbeina er nakne ellers.

Toven skrev:

Ja nÄ spÞr du godt :) Jeg har ikke bestemt meg. Heller mest mot at jeg ikke legger noe nÄ, bruker HydrO2 et par ganger i sesongen og sÄ heller jeg akkurat nÄ mest mot Ä handle Gtechniq C4 til plasten og legge pÄ de syklene som er i stallen til vinteren igjen. Har ymse Meguiars og andre som er prÞvd fÞr og til dels underkjent. MÄ finne noe langtidsholdbart med UV-beskyttelse man kan leve med. SÄ Gtechniq? PrÞvd den?

Har veldig lyst Ä legge keramisk coating pÄ 2-3 av kjÞretÞyene, CQuartz eller Kamikaze eller... men jeg er litt redd for Ä tabbe meg ut ogsÄ. Derfor mest syntetisk sealing forelÞpig.

Bilen er vel fÞrste kandidat til eksperimenter. Tok en lett en-stegs i hÞst, syntetisk forsegling og den har fÄtt HydrO2 et par ganger i vinter. Fungerer jo veldig bra, men som den tuillingen man er vil man prÞve andre saker ogsÄ. Men voks til sommersesongen da. :redface

[img]httpg[/img]

Hehe :)

Bruker Scholl Neo pÄ alt (plastikk, felger, ramme, krom) unntatt lakk. Blir ikke superblankt, men litt shine er det. Fukter en bit polerrull og pÄfÞrer ett omrÄde/del av gangen og tÞrker av etter relativ kort tid, x2 for Ä unngÄ skjolder. Kun tatt én behandling ved sesongstart og det holder stort sett hele sesongen siden jeg bruker relativt svake produkter til vasking.
Har ikke prÞvd noen andre produkter til plasten! Scholl flaska holder sÄ lenge sÄ jeg klarer Ä unngÄ Ä handle mer for Ä prÞve noe annet :P Gtechin C4 har en helt annen holdbarhet og den er nok super god!

Linket Ăžrten ganger fĂžr men denne: http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&product_id=678&language=nb&currency=NOK&gclid=CjwKCAjw-bLVBRBMEiwAmKSB81Q40sHMqw4yOXP4Jn-zsjafXMAcu_kYVhvR06p8PdZoOPTGH5EvhxoC8XsQAvD_BwE

Har veeeeldig lyst til Ä fÄ sykkelen korrigert og fÄ lagt pÄ keramisk coating. Men det fÄr bli om noen Är!

Toppen

Legg innLagt inn: 17 mar 2018 16:36 
Brukeravatar

MC: Ducati MTS 1200 Enduro.
Sted: Kongsberg
Hei Toven, var uheldig Ä strÞk forskjermen pÄ nybilen inntil en hvitmalt stolpe. Tror du det er mulig Ä polere bort hvitmalingen? :-k :redface

BildeIMG_0017 by Ronnie Olsen, on Flickr

BildeIMG_0016 by Ronnie Olsen, on Flickr

Toppen

Legg innLagt inn: 17 mar 2018 17:21 
Brukeravatar

Uff, det var kjedelig!

Mulig det lar seg gjÞre, men det kommer an pÄ om malingen har smittet over eller om lakken har blitt 'skrapt' vekk (hvitt sÄ da tenker jeg primeren).

ForsÞk Ä vask det omrÄdet, og sÄ kan du prÞve grov rubbing som Autoglym Paint Renovator etterfulgt av Autoglym Super Resin Polish (SRP)
Paint renovator har en del slipemidler sÄnn at du fÄr slipt vekk malingen. SÄ bruker du SRP etterpÄ for Ä Þke glansen og fÄ litt ny beskyttelse pÄ omrÄdet (SRP holder bare i et par mÄneder vel Ä merke).

Det kan godt hende SRP er alt som trengs ogsÄ! SÄ om du har noe liggende tenker jeg, sÄ er det bare Ä prÞve. Men vask godt (svamp/klut vaskevann) fÞrst!

Et annet alternativ er Meguiars Ultimate Compound, som pÄ en mÄte kombinerer de to Autoglym produktene i ett.
https://bilpleiekongen.no/produkt/megui ... -compound/

Og sÄ er det viktig med et par gode mikrofiberkluter til Ä buffe av polishen og sÄnt. Til Ä pÄfÞre liker jeg skumpads som disse til Turtle.
De fleste sjapper har sÄnne, en del bensinstasjoner ogsÄ.Bilde

Toppen

Legg innLagt inn: 17 mar 2018 17:31 
Brukeravatar

MC: Ducati MTS 1200 Enduro.
Sted: Kongsberg
Toven skrev:
Uff, det var kjedelig!

Mulig det lar seg gjÞre, men det kommer an pÄ om malingen har smittet over eller om lakken har blitt 'skrapt' vekk (hvitt sÄ da tenker jeg primeren).

ForsÞk Ä vask det omrÄdet, og sÄ kan du prÞve grov rubbing som Autoglym Paint Renovator etterfulgt av Autoglym Super Resin Polish (SRP)
Paint renovator har en del slipemidler sÄnn at du fÄr slipt vekk malingen. SÄ bruker du SRP etterpÄ for Ä Þke glansen og fÄ litt ny beskyttelse pÄ omrÄdet (SRP holder bare i et par mÄneder vel Ä merke).

Det kan godt hende SRP er alt som trengs ogsÄ! SÄ om du har noe liggende tenker jeg, sÄ er det bare Ä prÞve. Men vask godt (svamp/klut vaskevann) fÞrst!

Et annet alternativ er Meguiars Ultimate Compound, som pÄ en mÄte kombinerer de to Autoglym produktene i ett.

Og sÄ er det viktig med et par gode mikrofiberkluter til Ä buffe av polishen og sÄnt. Til Ä pÄfÞre liker jeg skumpads som disse til Turtle.

Takk for rÄdene Toven, de skal prÞves. Tror du det er viktig Ä ta dette sÄ raskt som mulig? Er jo rimelig kaldt nÄ sÄ ikke sÄ lett Ä fÄ gjort dette ute. Kanskje jeg skal forsÞke Ä komme meg inn i en vaskehall og forsÞke der. Ser pÄ det store internettet at det anbefales Ä bruke en clay ogsÄ. Kan en clay brukes sammen med produktene du anbefalte.

Toppen

Legg innLagt inn: 17 mar 2018 17:51 
Brukeravatar

JRO skrev:
Toven skrev:
Uff, det var kjedelig!

Takk for rÄdene Toven, de skal prÞves. Tror du det er viktig Ä ta dette sÄ raskt som mulig? Er jo rimelig kaldt nÄ sÄ ikke sÄ lett Ä fÄ gjort dette ute. Kanskje jeg skal forsÞke Ä komme meg inn i en vaskehall og forsÞke der. Ser pÄ det store internettet at det anbefales Ä bruke en clay ogsÄ. Kan en clay brukes sammen med produktene du anbefalte.

Sendt PM

Toppen

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar pĂ„ emne  [ 236 innlegg ]  GĂ„ til side Forrige 1 
 12 13 14 15 16

Alle klokkeslett er UTC+02:00