Yamaha Vinterbro

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Betryggende! :D
Det er vel det eneste ordet jeg kan komme på.
Greit å vite at man - til tross - for enkelte flauser, likevel sitter igjen med en følelse av... trygghet. ;)

FLOTT GJORT, YAMAHA VINTERBRO! :D
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

Jeg syns det er hyggelig at alt ordnet seg for Bulldog. Og at han som kunde ble fornøyd er jo det viktigste. Så jeg sier gratulerer med ny sykkel Bulldog. :D

Når det gjelder Yamaha Vinterbro har jeg ikke endret mening. Jeg går da ut fra det jeg har lest i denne tråden.

Det er god skikk og normalt at en forretning som selger biler eller motorsykler reserverer et kjøretøy når en kunde er seriøst interessert i å kjøpe det. Ved reservering blir man enig om at reserveringen skal gjelde fram til et avtalt tidspunkt. Selger noterer navn og tlf.nr. til kunden, og hvis noe oppstår, sånn som f.eks. i denne tråden, skal selger kontakte kunden og gi beskjed. Slik oppfører en seriøs forhandler seg i mine øyne. Da unngår man slike kjedelige opptrinn som at kjøretøyet blir solgt til nærmeste kunde som har enten mer penger, eller kash der og da.

Men så har du de forhandlerne som har fått altfor høy selvtillit p.g.a. medvind i salget. De tror de er større enn kunden, og glemmer at det faktisk er hver og en kunde som sørger for at de tjener penger. De tror at de er guds gave til kundene, og skjønner ikke at det er omvendt. Som enkelt kunde har man tapt overfor slik arroganse.

Men så har vi dette med internett. Plutselig treffer de på en kunde som legger historien ut på nettet. Plutselig er det ikke èn kunde de herjer med, men kanskje hundrevis av potensielle kunder. Og da får pipa en annen lyd. Da har de plutselig løsning på problemet og røkelse og manna i lange baner. Juksemaker pipelort kaltes dette i "gamle dager".

Til slutt i min "utblåsing" vil jeg legge til at vi som leser denne tråden kun har en side av saken. Ikke at jeg har noen som helst slags grunn til ikke å tro det Bulldog skriver. Håper ihvertfall at Yamaha Vinterbro innfører reservering av kjøretøyer raskt, siden de ikke har oversikt over hva som er solgt eller ikke. I det minste bør de opplyse kundene sine om at der i gården gjelder det foreldede prinsippet med "først til mølla..." :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Post Reply