Yamaha Vinterbro

Diskutèr forhandlere/verksteder som har gitt god eller dårlig service. Forhandleren/verkstedet må gjerne svare på innleggene.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Så,de har skjønt at de har driti på draget? Skulle egentlig bare mangle! Få høre hva som skjer'a!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Post by Bulldog »

...Kremt, ja....hva kan man si...? :(

Tror faktisk ikke de har skjønt det allikevel :shock:

Skal ned dit nå, men det ser ut som om de har ombestemt seg (igjen!) med tanke på det tilbudet jeg fikk på lørdag.

Gir de meg ikke noe som helst form for kompensasjon for den megatabben de gjorde så er tålmodigheten definitivt slutt. Halve ferien er over, og de turene jeg hadde planlagt med sykkel er avlyst på grunn av dette tullet.
Kommer aldri til å sette min fot inn i en Yamaha-sjappe igjen hvis det ikke blir noen løsning nå i kveld.
Skal personlig sørge for at hele mc-norge får vite om denne skamløse behandlingen av kunder. :evil:
User avatar
Cartman
Posts: 814
Joined: 23 Apr 2005 14:21
Location: Stavanger

Post by Cartman »

Skremmende, er som du nevner over: "det er lett å si noe, men noe helt annet å virkelig gjøre noe.."
Regner med at du gir klar beskjed om at du helt klart vil spre budskapet om butikken dersom ....
Håper det ordner seg, slikt er ikke noe kjekt... [img]http://www.fellesskapet.com/forum/image ... no2[1].gif[/img]
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Det er slik denne verdenen har blitt. Få ting på papir, for muntlige avtaler er ingenting verdt. Da pisser de deg bare opp etter ryggen om du skriker etter hjelp. :evil:
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Jeg vet ikke, men bare spør de om de solgte sykkelen til en nevøe av en ansatt. I såfall er det kjempeuetisk.
VET ikke om dette stemmer, men hørte noe. Om dette tilfeldigvis skulle gjelde dette eksemplet, eller en helt ordinær handel vet jeg ikke, men ble naturlig nok nysjerrig på om det kunne være samme sykkel....

Skulle du få problemer med de så anbefaler jeg deg å gå til forbrukerrådet eller lignende.
Da ville dette vært uhørt!
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
yamaha
Posts: 1
Joined: 12 Jul 2005 17:27

Kjøp av sykkel på Yamaha Vinterbro svar til Bulldog

Post by yamaha »

Yamaha Vinterbro takker Bulldog så mye for handelen, av din nye kjærlighet, en Honda VFR800 2000mod. Veldig hyggelig at vi kunne skaffe denne til samme pris som den røde.Håper du liker blåfargen like godt, og at du blir veldig fornøyd med denne.
Vårt motto er ALT FOR KUNDENE :D
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Jahaja. Da så!
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Post by Fidel »

Voksent av Yamaha Vinterbro å ordne opp på denne måten, og i tillegg la være å gå i skyttergrava. Et annet firma vi vet om i Oslo gjorde det på det "gamle" forumet, om noen husker. Der reiste dere kjerringa i mine øyne i alle fall, Yamaha Vinterbro!
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

...vell selv om de ordner opp, så var det alikevell VELDIG dårlig kundebehandling.. :smt018
Jalmar
Posts: 7988
Joined: 26 Apr 2005 07:53

Post by Jalmar »

NoName wrote:...vell selv om de ordner opp, så var det alikevell VELDIG dårlig kundebehandling.. :smt018
Enig der. Men realt at de tok selvkritikk og skaffet til veie en annen sykkel til samme pris. Men er fristet til å skrive: SKULLE BARE MANGLE!!! Forhåpentligvis har denne saken vært en vekker for Yamaha Vinterbro slik at de ikke selger flere skinn av samme bjørnen en annen gang. :wink:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
Bulldog
Posts: 139
Joined: 26 Jun 2005 22:07
Location: Norge

Post by Bulldog »

Da har jeg ihvertfall fått en annen VFR, men jeg må jo helt ærlig si at jeg sitter igjen med litt blandete følelser.
Syns ikke at jeg har fått noen form for kompensasjon for tabben som ble gjort, og følte at jeg ble møtt med en slags form for arroganse når jeg var der på mandag. Kanskje var det varmen, men jeg fikk et inntrykk av at det var jeg som burde være takknemlig for at sykkelen i det hele tatt ble holdt av til meg.
Grunnen til at jeg har litt blandete følelser skyldes hovedsakelig at jeg hadde to selgere å forholde meg til; den negative delen/selgeren kommer jeg til å nevne for Yamaha når jeg henter sykkelen, mens den positive kan jeg nevne her: småting som at du plukket opp telefonen og ringte Honda umiddelbart når det var en liten ting du ikke kunne svare på, det at du tok deg noen minutter til å svare på et par andre ting som jeg lurte på pluss at jeg fikk ett intrykk av at du skjønte at jeg hadde blitt skuffet/såret når den første VFR'en ble solgt etter at den var blitt lovt/holdt av til meg.

En liten oppmuntring for at jeg skal forlate Yamaha Vinterbro lykkelig med en pen blå VFR (forhåpentligvis så snart som mulig) behøver ikke være så mye, men det hadde betydd veldig mye for meg som kunde og privatperson.

Måtte jeg her og nå tatt valget mellom fornøyd/misfornøyd, så hadde det blitt misfornød.
Men igjen, det skal ikke rare greiene til for at jeg drar som en fornøyd kunde og kan glede meg over den nye sykkelen.

La denne historien få en lykkelig slutt slik at alle blir 100% fornøyde og mitt siste innlegg bli fullt av smileys............
User avatar
rerell
Posts: 1321
Joined: 26 Apr 2005 08:02

Post by rerell »

Alla kan begå misstag, det viktigaste är att det ordnas upp ordentligt efteråt. Det är riktigt bra att Yamaha Vinterbro har lyckats skaffa en motsvarande hoj till samma pris (om den verkligen är motsvarande eller bättre, mtp skick och km osv), men det är också vad man skulle förvänta. Om Yamaha Vintersbro är riktigt duktiga så klarar de att vända detta till en positiv sak för dem istället. En ordentlig beklagelse och lite välplacerad good-will till denna kund (rabatter/gratis första service/ett set däck/whatever) kan vända hela saken tror jag. Det är ett litet pris att betala för att rädda ett rykte som de säkert jobbar hårt för att bevara.
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Fidel wrote:Voksent av Yamaha Vinterbro å ordne opp på denne måten, og i tillegg la være å gå i skyttergrava. Et annet firma vi vet om i Oslo gjorde det på det "gamle" forumet, om noen husker. Der reiste dere kjerringa i mine øyne i alle fall, Yamaha Vinterbro!
Som om jeg skulle sagt det selv. ;)
Flott gjort å ordne opp, og forhåpentligvis ble alle glade til slutt, likevel. :D
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
SoloTwin
Posts: 1627
Joined: 29 Apr 2005 19:20
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.
Location: Akershus
Contact:

Post by SoloTwin »

Bulldog;
Du glemte smiliene. ;)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
User avatar
NoName
Posts: 3684
Joined: 23 Apr 2005 10:54
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

Gruzzi wrote:Bulldog;
Du glemte smiliene. ;)
Han har nok neppe skrevet siste innlegg om denne saken ennå Gruzzi, så vi får vente i tolmodighet å håpe på det beste.. :wink:
Post Reply