MC-forumet.no

Norges hyggeligste MC-forum
Det er nå 18 nov 2018 01:38

Alle klokkeslett er UTC+01:00




Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2
Forfatter Melding
Legg innLagt inn: 01 feb 2009 20:18 
Offline
Administrator
Brukeravatar

Registrert: 07 mar 2006 02:07
Innlegg: 17409
MC: BMW R1200GS Adventure 2016
KTM 690 Enduro R 2013
Sted: Bergen
Så så....Pust rolig inn og rolig ut! ;-)

_________________
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2017: Nye dekk på 24755 km - Avon Trailriders = 6649
2018: Nye dekk på 31404 km - Metzeler Karoo Street
------------------------------------------------------------
Flickr
MyRouteApp


Toppen
   
Legg innLagt inn: 02 feb 2009 00:35 
Offline

Registrert: 28 aug 2007 00:02
Innlegg: 152
Sted: Oslo
MvAgustaRider skrev:
Du er en typisk kunde.


Ja, enda mer synd at du ikke tåler en typisk kunde.

_________________
Hei du


Toppen
   
Legg innLagt inn: 12 feb 2009 23:41 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 22 jan 2009 21:48
Innlegg: 46
MC: MV Agusta F4 1000R
Guinss skrev:
Min oppfatning av saken er at trådstarter ikke er sur på dem som nekter service etter stengetid, men imponert av de som hjalp ham 1 1/2 time etter at sjappa var stengt.


...da jeg kom dit kunne de ikke hjelpe meg da de SNART skulle hjem fordi det var så innmari fint vær... og Fortvilelsen bar i meg...
Vet ikke hva du leser, men du bør jaggu lese på nytt. Ordet fortvilelse kan aldri misforståes. Det betyr at man er misfornøyd, det betyr at trådstarter var misfornøyd med avgjørelsen til motoport, punktum.

Jeg sier fortsatt at det er toveis, ikke enveis. Gi det lille av deg selv som kunde, så får du i retur. Mange kunder er for dumme til å skjønne at de er feilen selv. Har hatt kunder som skriker om dårlig service, og så står de da bare som potetsekker og sier ingenting, og svarer ikke noe på ting man sier eller spør om. Javel, hva er det de egentlig ønsker. Ingen her som er tankelesere tenker jeg, og da får pokker meg kunden(e) takke seg selv.
Guinss skrev:
Er man i service-bransjen, må man ha en annen innstilling enn du har. Du kan ikke forvente at kunden skal gjøre alt arbeidet for deg. I en butikk står kunden for pengene, og de pengene betaler for vare + service. At kunder ikke svarer på spørsmål, skjønner jeg at er et problem. Men hvor ofte skjer det? :-s
Er helt enig med han over her(Prookie), som sier han er skuffet over å ha gått rundt i en butikk i 30min uten at noen i butikken tilbyr seg å hjelpe. Vil de ikke selge noe? Er jo bare idiotisk å drive butikk på den måten!
Mange butikker som ikke skjønner sånt, de burde ikke drive med det de gjør, god service = fornøyde kunder, som forteller til andre (som ble gjort her på forumet). Litt ekstra service, selvom det betyr ekstra arbeid, gir gode resultater. Dessverre altfor lite av slikt innen mc-bransjen. Man må legge litt arbeid i å finne en seriøs butikk, og det virker det som om trådstarter her har gjort.

Og nok en gang må du lese på nytt. Jeg sier aldri at det er kunden som skal gjøre alt arbeidet, det er jo helt helt feil. Jeg sier kun at kunden bør jobbe mer for å få det han ønsker. Det er et forhold, det er et kunde/selger forhold, og det innebærer ikke bare å være en nonsjalant dritt og kreve kreve kreve. Det er viktig at butikken liker deg også, om du vil fortsette å handle der.
Dette er dog vanskelig å skjønne for en kunde. Den vanlige kunde ser på seg selv som Gud. Dette er feil...


Toppen
   
Legg innLagt inn: 13 feb 2009 00:06 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 02 jul 2008 19:38
Innlegg: 1898
MC: Honda CBR 600F 99mod
Sted: Bergen
Greit nok at enkelte kunder er forferdelige, men holdningen til Jeanette er helt riktig. Uansett hvor drittsekk kunden er skal du som selger/servicemedarbeider alltid være glad og fornøyd. Jobber selv på Elkjøp og jeg kjenner meg absolutt igjen i det du sier Mvaugustarider, men det betyr ikke at jeg av den grunn blir irritert. Det er uten tvil de glade, fornøyde og hyggelige kundene som gjør jobben min til en god arbeidsplass.

_________________
ingen KiM, ingen kos


Toppen
   
Legg innLagt inn: 13 feb 2009 08:10 
Offline

Registrert: 12 des 2008 23:34
Innlegg: 163
MC: 2008 Kawasaki 250R - Sort
MvAgustaRider skrev:
Vet ikke hva du leser, men du bør jaggu lese på nytt. Ordet fortvilelse kan aldri misforståes. Det betyr at man er misfornøyd, det betyr at trådstarter var misfornøyd med avgjørelsen til motoport, punktum.

Siter:
Så mitt andre møte med Motorcentert Billingstad.
Jeg punkterte på min VFR i Oslo en Lørdag med knall sol, var hos en kompis så vi tok av hjulet og dro til Motoport, da jeg kom dit kunne de ikke hjelpe meg da de SNART skulle hjem fordi det var så innmari fint vær
Fortvilelsen bar i meg og jeg ringte div andre forh i Oslo og fikk til svar at de ikke kunne eller du må ta det en annen dag. Og der står jeg med LØST fordekk men ingen hjelp å få.
På tur hjem ( i lånt bil )svinger jeg innom Motorcenteret og der møter jeg den samme ekspeditøren som hadde låst døra til butikken og satt i bilen, han kom ut og sa at det desverre var stengt klokka 14.00 ( klokka var nå 15.30) Jeg forklarte problemet og han låste opp døra og skiftet dekket mitt!!!
Mens han gjorde jobben var han koselig og grei og ikke en slik " du er til bry " holdning.

her ser du selv hva han skriver, og det må være noe du ikke får med deg her MvAgustaRider. han er ikke forbanna på de andre butikkene, men han er ikke kjempeglad heller, og det er jo forståelig om man står der med pungtert dekk. Derimot er han veldig imponert over motorcenteret Billingstad. De er jo tydelig mange hakk over mc-oslo og motorsport oslo når det gjelder service. Åpner butikken lenge etter stengetid for å hjelpe han.
Du skriver selv: " Åpningstidene er klare, og er ifølge loven da man har RETT til å åpne og stenge. Klager folk på dette er de bare idioter."
Jeg ser ingen klager fra trådstarter, han skriver bare at han er fortvilet.
Dette er et godt eksempel på hvordan noen butikker gjør det lille ekstra som gjør at kundene velger å handle nettop der istedet for hos konkurrenter.
MvAgustaRider skrev:
Og nok en gang må du lese på nytt. Jeg sier aldri at det er kunden som skal gjøre alt arbeidet, det er jo helt helt feil. Jeg sier kun at kunden bør jobbe mer for å få det han ønsker. Det er et forhold, det er et kunde/selger forhold, og det innebærer ikke bare å være en nonsjalant dritt og kreve kreve kreve. Det er viktig at butikken liker deg også, om du vil fortsette å handle der.
Dette er dog vanskelig å skjønne for en kunde. Den vanlige kunde ser på seg selv som Gud. Dette er feil...

sorry..service er det butikken som skal yte, ikke kunden...


Toppen
   
Legg innLagt inn: 31 mar 2009 09:01 
Offline

Registrert: 27 mar 2009 21:40
Innlegg: 54
Det MvAgustaRider prøver å si på en veldig krass måte, er at kverulerende kunder som alltid (merk; alltid. Da mener jeg ikke dem som er sure pga noe spesielt har skjedd som dem har rett på å få ordnet) skal kreve og klage ikke fortjener noe ekstra kundeservice, der er jeg helt enig. Det er et to-veis-forhold, MEN det er selgeren som skal starte igang et godt forhold! Jeg har både betjent og blitt betjent i mange merkelige situasjoner. Og som en selger så vet jeg at selv om man møter på en sur kunde så skal det meget lite til for å få kunden til å gå smilende ut igjen. ALLE har både gode og dårlige dager, og det må man respektere som både kunde og selger.
Men som poenget mitt er så er det selgeren som skal starte igang et kundeforhold med god service, ikke kunden.


Toppen
   
Legg innLagt inn: 08 jun 2009 20:58 
Offline
Brukeravatar

Registrert: 31 mai 2009 11:28
Innlegg: 20
MC: Honda VFR 800 2005
Yamaha XJ 600 1999 solgt
Sted: Oslo
Kanskje det er MvAgustaRider som er nicket til den berømte Billingstad-sjefen Erik?!? det hadde jo forklart mye...

_________________
Four wheels move the body, two wheels move the soul!!


Toppen
   
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Legg inn nytt emne  Svar på emne  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige 1 2

Alle klokkeslett er UTC+01:00


Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke svare på emner i dette forumet
Du kan ikke redigere egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette egne innlegg i dette forumet

Søk etter:
Gå til:  
Kjører på phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Norwegian (bokmål) Language Pack © Lars Christian Schreiner